تعداد بازدید: 6059

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 2 خرداد 1389-0:0

تصمیم گیری با پزشک بود،نه بيمارستان

جوابيه روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي بابل به يک خبر مازندنومه؛جنین خانم الهه رحیمی 41 هفته بوده که براساس رفرنس های آموزشی وعلمی دنیا جنین بعد از42 هفته پس ازموعد،خوانده می شود.


پس از انتشار خبر مرگ نوزادي در بيمارستان آيت الله روحاني بابل  در مازندنومه،جوابيه اي از سوي روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي بابل به دست ما رسيد که متن کامل آن در پي مي آيد:

مديرمسئول محترم خبرگزاري مازندنومه

سلامٌ عليكم

احتراماً، با توجه به مطلب درج شده در آن خبرگزاری، مورخ 27 اردیبهشت 1389 تحت عنوان «اصرار بر زایمان طبیعی اولین شکم یک مادر 22 ساله ...» مطلب زیر به استناد اسناد رسمی و قطعی جهت درج و انتشار برابر ماده 23 قانون مطبوعات اعلام می دارد:

درخصوص مرگ جنین درتاریخ 23اردیبهشت 89 درمرکز آموزشی درمانی آیت ا.. روحانی، متاسفانه  خبرنگارمربوطه بدلیل بی اطلاعی ازمسائل حساس پزشکی،برداشتهای ناصواب از گفته های تخصصی  ،درج مطالب غیر واقع، ذکر نقل وقول هایی عامیانه ومبهم وبدون سند ودرج این مطلب دریک رسانه عمومی ،سبب تشویش اذهان عمومی و باعث کاهش اعتمادمردم به مراکزدرمانی دولتی که ارائه کننده بیشترین خدمات با بهترین امکانات اعم ازتجهیزات ونیروی انسانی  است ؛گردید.

 بدیهی است خبرنگار رسانه های عمومی با انجام رسالت حرفه ای واطلاع رسانی درست ومطابق با واقع ، می توانند عنصر ارزشمندی برای  تمامی دستگاها درجهت ارائه بهترین خدمات به مردم شریف باشند، لذا انعکاس خبر  وگزارش در حوزه درمان باید با همکاری یک کارشناس متخصص  صورت پذیرد  لذا توضیحاتی جهت رفع ابهام وتنویر افکار عمومی  ارائه می گردد:

در این گزارش اظهار شده اصرار بر زایمان طبیعی اولین شکم یک مادر22 ساله ازسوی مسئولان بیمارستان آیت ا.. روحانی بابل ، به مرگ نوزاددرشکم مادرمنجرشد.

1-  برهمگان روشن است بنابرآخرین علم مامایی روز دنیا به دلیل عارضه کمتربرای مادر و جنین، اصرار به انجام زایمان طبیعی است، ودراین مورد نیز بهترین گزینه، زایمان طبیعی برای ختم بارداری بوده است

2- تصمیم گیری برای بیمار با پزشک معالج می باشد نه مسئولان مرکز درمانی بیمارستان

3- پیش از تولد را جنین می گویند وچهارهفته اول بعداززایمان (تولد) رانوزاد می گویند

اظهار شده بدلیل آنکه متخصص بیهوشی وپرسنل دربیمارستان نیستند عمل سزارین انجام نگردید،جمله ذکر شده خلاف واقع می باشد در این مرکز 9 متخصص بیهوشی که 5 نفر آنها تمام وقت و نیز 16 دستیار بیهوشی(پزشکانی که دوره تخصصی را دردانشگاه میگذرانند) مقیم در تمام ساعات شبانه روز و پاسخگوی مراجعه کنندگان مرکزمی باشند.

اظهار شده بچه مرده را بعد از12 ساعت با عمل سزارین خارج نمودند.بعدازمرگ جنین، بهترین تصمیم برای بیمار، ختم بارداری به دلیل عوارض ومشکل کمتر برای مادر جوان به روش زایمان طبیعی می باشد ولی بدلیل عدم پاسخ به القاء زایمانی بعد از12  ساعت -که حداقل زمان لازم برای انجام یک زایمان طبیعی است- به ناچار عمل سزارین انجام شد.

 اظهار شده بیمارستان آیت ا.. روحانی بابل تنها یک پزشک متخصص زنان وزایمان دارد.این جمله خلاف واقع است. زایشگاه مرکزآموزشی درمانی آیت الله روحانی از شهریور 88 شروع بکار نموده است و حداقل 8 پزشک متخصص زنان و زایمان از اعضای هیات علمی درآن مشغول بکارمی باشند. ضمنا دو پزشک متخصص و18 دستیار (پزشکانی که دوره تخصصی رادردانشگاه می گذرانند)رشته زنان وزایمان نیز بطور تمام وقت وآنکال هستند .

طبق مستندات موجوددرپرونده: جنین خانم الهه رحیمی 41 هفته بوده که براساس رفرنس های آموزشی وعلمی دنیا جنین بعد از42 هفته پس ازموعد،خوانده می شود و اقدام سریع جهت ختم بارداری که ترجیحا روش طبیعی می باشدصورت می پذیرد.

 برای پیشگیری ازخطرات احتمالی بعداز42 هفته بنا به تصمیم پزشک معالج بیماربستری و دستورات لازم تحت مراقبت قرارمی گیرد ایشان درتمام طول مدت بارداری تحت مراقبت پزشک معالج خودقرارگرفته در روز22اردیبهشت براساس صلاحدید پزشک که کاملا علمی بوده درزایشگاه بستری گردید وتمامی مراحل دقیق مراقبتی و درمانی برای ایشان به عمل آمد از جمله سه بارسونو،  یک بارنوارقلب جنینی، چندین مرحله مانیتورینگ جنین ونیزبه فاصله هرنیم ساعت کنترل دقیق ضربان قلب جنین وکنترل دقیق انقباضات رحمی، انجام شد.

 بعد از مرگ جنین نیز اصولی ترین تصمیم برای بیمارگرفته شد. ختم بارداری به روش زایمان طبیعی ولکن به دلیل عدم پاسخ به القاء زایمانی بعدازگذشت زمان اقدام به عمل سزارین شد. موضوع از طريق مسئولین ذیربط در دست پيگيري است تاعلت مرگ جنین مشخص گردد.

در پايان قضاوت را به خوانندگان عزيز واگذار مي كنیم و از تمامي جرايد و سايتهايي كه اين خبر را پخش نموده اند تقاضا دارم جوابيه  را درج وتشخیص قطعی مرگ جنین پس از اعلام نظر پزشکی قانونی باستحضار عموم خواهد رسید.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل


  • شنبه 9 شهريور 1392-0:0

    موافقم پرسنل های ما باید در برخوردهای اجتماعی و انسانی خودشون تجدید نظر کنن.من خودم تو یکی از بیمارستان های دولتی تو بخش ccu شاهد بودم که پرستارهایی کنار تخت یه خانمی که داشت جون میداد چطور قه قهه می زدن

    • يکشنبه 27 تير 1389-0:0

      با سلام در بیمارستان شهید مبینی سبزوار هم چنین اتفاقاتی افتاده که بدلیل عدم حضور پزشک و اصرار پرستاران و ماما بر زایمان طبیعی در یک شب سه تا جنین ناقص (با مرگ سلول های مغزی فلج شده)بدنیا آمدند

      • مدیر ایده آلپاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 3 خرداد 1389-0:0

        با مدیریت که شما در این بیمارستانها دارید دیگر مردم هیچ امید به امکانات دولتی ندارند و برای حفظ سلامتی بیشتر ترجیح می دهند از بیمارستان خصوصی استفاده کنند به دلیل اینکه حداقل مسئولان آنجا، جوابگو بیماران هستند و سهل انگاری و قصور را تقبل می کنند و فقط به دوش کادر پزشکی و پزشک معالج نمی گذارنند..!

        • یک شاهد عینیپاسخ به این دیدگاه 0 0
          دوشنبه 3 خرداد 1389-0:0

          مسئولان بیمارستان واقعاً انسانهای دروغگو و کذابی هستند من خود شاهد بودم همسر بنده دو هفته قبل در بیمارستان آیت الله روحانی بستر بود که به دلیل عدم مدیریت صحیح مسئولان بیمارستان، پزشک متخصص و کادر پزشکی مناسبی در شیفت شب وجود نداشته تا بتوانند همسر بنده را جراحی کنند.
          همسرم تا صبح روز بعد با درد بسیار زیاد منتظر ماند تا جراحی شود.
          در شیفت شب بیمارستان، اکتراً از دانشجویان دانشگاه که تجربه کافی در این زمینه ندارند استفاده می شود و بیماران از موضوع بسیار رنج می برند..!
          خدا به بیماران این بیمارستان رحم کند.

          • يکشنبه 2 خرداد 1389-0:0

            با سلام وخسته نباشید - بعید بنظر میرسد کسی از مرگ انسانی اون هم بچه پاک و بیگناه راضی شود -همه پرسنل بیمارستانی سراسر دنیا ار زحمت کش ترین افراد هستند- اما یک انتقاد و یک چرا ؟
            دلیل اینکه نیرو های خدماتی و افراد بد برخورد در بیمارستانها را آموزش اجتماعی نمیدهند-شما کجای دنیا سراغ دارید که بیمار با تخت و وصل به واحد خون را از اتاق به راهرو منتقل میکنند تا نظافت کف اون هم با بوی وایتکس در ساعت 11 شب؟؟؟ - آمار میخواهید-بیمارستان رازی قائم شهر خرداد 88 ---تازه اتاق پنچ تخته را شش تا تخت گذاشتند- نیروهای خدماتی و نگهبانان توی اون بیمارستان پادشاهی میکنند -خیلی از نرس ها از دکترهای فوق تخصص هم بیشتر قیافه میفروشند -تازه با اون لجه خوشکل شان بلند هم صحبت میکنند -ترا خدا اگه خواستی از مازندرانی بودنت پشیمان بشی یک شب بعنوان همراه بیمار برو بیمارستان رازی قائم شهر- ترا خدا کمی فرهنگ یاد بگیرید.منتقدی از ایران عزیز


            ©2013 APG.ir