تعداد بازدید: 2373

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 10 خرداد 1389-0:0

دردسرهاي يک آزمون!

...بر روی درهای بسته و روی برگ کاغذی چنین عبارتی به چشم می خورد:محل آزمون فعلی به دبیرستان … انتقال یافت!(يادداشتي از حسين رکني،بابل)


 اخیرا" از سوی وزارت آموزش و پرورش آزمون استخدامی جهت تامین نیروی انسانی این وزارتخانه درسطح کشور به جز تهران برگزار شد.

 رسانه ای شدن خبر فوق ، حاکی از جذب نیروی انسانی با ظرفیت بالا، بالاخص جذب معلمان حق التدریسي بود که تا حدی توانست در بین افراد واجد شرایط،آرامش نسبی ذهنی به وجود آورد .

 بعد از ثبت نام داوطلبان واجد شرایط،آزمون برگزار شد که در پايان کار، متقاضیان رشته امور حقوقی این آزمون نسبت به روند طي شده اعتراض داشتند و  درشهرستان ساری به علت شتابزدگی مسولان مربوط حاشیه هايي به وجود آمد.

 طبق اعلام قبلی قرار بود ،کارت ورود به جلسه آزمون از تاریخ اول خرداد تا چهارم خرداد ماه 89  بین داوطلبان توزیع شود، اما به دلایلی این اتفاق صورت نگرفت و توزیع کارت بعد از اتمام موعد مقرر یعنی در پنجم خرداد ماه صورت گرفت .

جالب اینکه زمان توزیع کارت محل آزمون رشته امور حقوقی دریکی از دبیرستان های شاهد شهرستان ساری تعیین شد و داوطلبان طبق تجربیات گذشته و یا به توصیه برگزار کنندگان این آزمون یعنی ساعت ۳ عصردر مکان مورد نظر حضور یافتند؛ اما به محض رسیدن به محل مورد نظر با در های بسته مواجه شدند. 

 بر روی درهای بسته و روی برگ کاغذی چنین عبارتی به چشم می خورد: محل آزمون فعلی به دبیرستان … انتقال یافت!

 متقاضیان بومی و غیر بومی با آژانس و خودروي شخصی و… خودشان را به محل جدید رساندند اما درکمال تعجب متوجه شدند ، شماره داوطلبان حک شده بر روی در دبيرستان با شماره کارت آزمون داوطلبان داوطلبان مطابقت ندارد!

 داوطلبان نگون بخت از مسئولان مربوط پاسخ شنيدند که آزمون رشته امورحقوقی در همین مکان برگزار می شود و علت اين که شماره ها همخوانی ندارد این است که به ما خبر داده بودند محل آزمون این رشته به یکی ديگر از شهرهای مازندران انتقال یافته است.

 خلاصه داوطلبان خسته، درمیان تیغ آفتاب به چهره یکدیگر لبخندی می زنند و خوشحال در انتظار زمان آزمون به سر می برند.

 عقربه ساعت ۴ عصر را نشان می دهد. مجددا این بار چهره تازه نفسی مقابل جمعیت می ایستد و آدرس محل آزمون جدید یعنی طرف دیگر ساختمان مربوط به فضای دبیرستان شاهد را می دهد .

بی درنگ دوندگان مشتاق این آزمون خودشان را به محل جدید رساندند و دقایقی بعد در محوطه آن فضا گردهم آمدند؛ليکن يک بار ديگر از آنها خواسته شد به مکان قبلي برگردند! 

 برخي داوطلبان لب به گلايه و اعتراض گشودند و گفتند بالاخره تکليف ما را مشخص کنيد! بعد از دقایقی بحث و گفتگو ميان مسولان آزمون امور حقوقی و داوطلبان، بالاخره در نمازخانه دبیرستان و در ساعت ۴:۳۰ عصر روی زمین آزمون آغاز شد،اما بدون توزیع کامل اوراق آزمون و پاسخنامه!

 مسولان آزمون مدعی بودند هنوز سئوال هاي آزمون عمومی و پاسخنامه عده ای از داوطلب ها به دست شان نرسیده است و توصیه کردند، حداقل به سوالات تخصصی پاسخ بدهند و عده اي ازداوطلبان که بدون پاسخنامه هستند، جواب ها را در برگه های سفید یادداشت کنند!

آزمون ادامه داشت. ده دقیقه بعد اوراق تکمیلی رسید و داوطلبان با دنیایي از ابهام واسترس ودست های خسته و لرزان امتحان را پشت سر گذاشتند.

 نمي دانم پاسخگوي اين ندانم کاري ها و بي نظمي ها کيست؟ اما نیک می دانم بر گزاری هر آزمون به مدیریت و مهندسی قوی نیاز دارد.در کشور ما سالانه صدها آزمون اين چنيني برگزار مي شود که اگر بخواهد بدون تدبير و براي رفع تکليف باشد،بايد فاتحه داوطلبان را خواند.

امتحان دردسرها و استرس هايي به همراه دارد و بي تدبيري هايي از اين دست فشار مضاعف بر امتحان شوندگان وارد مي کند.


  • بابل نام مستعار مسافرپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 18 خرداد 1389-0:0

    بنده با نام مستعار مسافر ، یکی از شرکت کنندگان آزمون استخدامی آموزش وپرورش دراین حوزه و رشته مربوطه ، خبر مذبور را با دلیل و مدرک(فیلم فضای آزمون و اعتراض داوطلبین ) شخصا دراختیارسرپرستی روزنامه ابرار مازندران گذاشته ام (که البته سرپرست روزنامه فوق مطالب رادرتاریخ پنجشنبه 13 خرداد در صفحه 2 روزنامه ابرار عینا چاپ نمودند.) هرچند این ماجرا آنقدر عجیب است که باور آن برای هر شخصی باهزاران حرف وحدیث همراه است به هر حال برای رفع هرگونه شک وتردید می توانید با شماره ( 09119127886 )تماس حاصل نمایید. بنده صادقانه در خدمت شما خواهم بود. ضمنا بعنوان یک دوست از منتقدانی که از روی شور و احساس مطلبی را رد می کنند خواهشمند م برای موفقیت در زندگی خویش در مورد اتفاقات و اشخاص، شتابزده و بدون دلیل ومدرک قضاوت ننمایند/. دوستدار شما : مسافر

    • دوشنبه 17 خرداد 1389-0:0

      این مطلب چثدر مخالف داشت؟ گناه داره این بنده خدا ... راستی چرا اینفدر دروغ بافبی؟

      • رضا از بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
        شنبه 15 خرداد 1389-0:0

        راستی این آقای رکنی در انتخابات شورای شهر بابل چند تا دونه رای آورد ؟ شاید رای بسیار بسیار کمش هم تقصیر برگزارکنندگان این آزمون باشد ؟؟؟؟؟؟؟تعداد رای رو نگفتم تا حجالت نکشه .....

        • پنجشنبه 13 خرداد 1389-0:0

          من هم در این آزمون شرکت کردم و مطالب نویسنده را تکذیب می کنم . پیشنهاد می کنم از حالا این آقا دنبال مطالعه منبع باشد که سال بعد بهانه نیاورد.

          • چهارشنبه 12 خرداد 1389-0:0

            آیا شما ها همه در همین مکانی که این آقا گفته شرکت کرده بودین که نظر دادین؟؟؟؟؟؟؟؟؟

            • چهارشنبه 12 خرداد 1389-0:0

              عجب.. پس موضوع از این قراره؟ طرف نتونست پاسخ سئولات رو بده برای اینکه آبروداری کنه داره تقصیر دیگران میاندازه . آقای محترم برو دنبال علم تا از دیگران کم نیاری و با مطالب غیر واقعی فضای مازند نومه رو اشغال نکنی. آقای صادقی شما چرا ؟؟؟چرا تحقیق نکرده مطلب هر کی رو منتشر می کنی ؟ اعتبار مازند نومه خدشه دار نشه. ما امید زیادی به مازند نومه داریم .

              • سه شنبه 11 خرداد 1389-0:0

                ازمازند نومه به عنوان اولین و پر بیننده ترین سایت مازندران بعید بود این گونه مطالب ضعیف و پیش پا افتاده منتشر کند . من یکی از شرکت کنندگان آزمون فوق بودم . نظم آن حرف نداشت . چرا برخی که خودشان باصطلاح فرهنگی هستند مطالب عقده ای می نویسند . و چرا شما منتشر می کنید؟ این آقا چون از نظر علمی ناتوان بوده قصذ ذارد آزمون به این مهمی را که ما بخوبی پشت سر گذاشتیم و حتما قبولی را کسب خواهیم نمود زیر سیوال ببرد . شما چرا این اجازه را می دهید .

                • سه شنبه 11 خرداد 1389-0:0

                  مسئله مربوط به بی نظمی نیست. من خودم در این آزمون شرکت کردم خیلی عالی برگزار شد. حتما این آقا چون مسلط نبود بهانه می آورد . همیشه اینطور بود.

                  • سه شنبه 11 خرداد 1389-0:0

                    مسئله مربوط به بی نظمی نیست. من خودم در این آزمون شرکت کردم خیلی عالی برگزار شد. حتما این آقا چون مسلط نبود بهانه می آورد . همیشه اینطور بود.


                    ©2013 APG.ir