تعداد بازدید: 2087

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 7 فروردين 1391-23:6

نوروزنامه(12)

خبرهایی از ستاد تسهیلات سفر استان(دوشنبه 7 فروردین 91)؛حساسیت های مردم استان اجازه نمی دهد بی بند و باری در شکل گیرد/سید مرتضی حسینی سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار شد/‌تا ششم فروردین حدود پنج هزار پرسش نامه تکمیل شده است/مناطق حفاظت شده اعم از دشت ناز، میانکاله وسمسکنده برای حضور گردشگران در سیزده فروردین آمادگی دارند.

 


مازندندنومه؛ستاد تسهیلات سفر استان مازندران،کلثوم فلاحی

*حساسیت های مردم استان اجازه نمی دهد بی بند و باری در شکل گیرد

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه حساسیت های مردم استان اجازه نمی دهد که بی بند و باری در استان شکل گیرد،تصریح کرد:اندک افرادی که تفکر می کنند می توانند از این فضا سوء استفاده کنند باید بدانند در مازندران از این خبرها نیست چراکه مازندران استان شهیدپرور و ولایتمدار است.

 سرهنگ روح الامین قاسمی در ستاد تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:بالغ بر 12 هزار نیرو برای ایام تعطیلات در استان مستقر کردیم.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت مسافران و شهروندان و بحث روان سازی ترافیک جزء برنامه های فرماندهی انتظامی مازندران است،گفت:مازندران دارای امنیت پایدار است و به لحاظ اقلیم خاص ،مسافران زیادی را جذب می کند.

قاسمی با بیان اینکه 100 چادر نوروزی در سطح استان دائر کردیم،بیان داشت:با استقرار قرارگاه نوروزی در سطح شهر ،فرماندهی انتظامی را به دل مردم آورده و تماس مردم با فرماندهی انتظامی را اسان کردیم.

 وی با اشاره به اینکه وضعیت زیرساخت در جاده ها وشهرها،پاسخگوی این میزان از حجم مسافر نیست ،تصریح کرد:باید به کمک نیروی انسانی بتوانیم خدمات رسانی کنیم.

 قاسمی با بیان اینکه کاهش وقوع جرم را در استان شاهد هستیم ،متذکر شد:200 هزار همیار پلیس و 40 هزار فرهنگیار پلیس با ما همکاری می کنند و تعداد گشت ها را مضاعف کرده ایم تا امنیت برقرار باشد.

 وی با اشاره به اینکه کشفیات قابل توجهی در مواد مخدر داشتیم ،ادامه داد:تمام فعالیت های انتظامی را در جای خود پیگیری می کنیم.

 قاسمی با بیان اینکه در قیاس با سال گذشته در تمامی ابعاد،کاهش جرائم را شاهد هستیم،گفت:توجه و هوشیاری مردم باعث کاهش جرائم شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران اطلاع رسانی از مولفه ای موثر در پیشگیری از وقوع جرم است ،ادامه داد:روزگیری،کیف قاپی و سرقت مسلحانه باعث ناامنی می شود که در مازندران از این موارد نداریم.

*سرپرست نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی در فریدونکنار منصوب شد

 سید مرتضی حسینی از سوی سیف الله فرزانه به عنوان سرپرست نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در شهرستان فریدونکنار منصوب شد.

 در بخشی از این حکم آمده است:نظر به تعهد و تجربه جنابعالب ، به موجب این ابلاغ به عنوان «سرپرست نمایندگی این اداره کل در شهرستان فریدونکنار» منصوب می شوید.

امید است با توکل به ذات اقدس الهی و هماهنگی لازم با فرماندار محترم شهرستان مذکور و نیز معاونان و مدیران محترم اداره کل در جهت پیشبرد امور مختلف در حوزه های مرتبط اداری موفق و موید باشید.

 گفتنی است فریدونکنار دارای چهار متل، دو هتل آپارتمان ، دو واحد پذیرایی و یک واحد دفتر خدمات سیاحتی و جهانگردی است.

* طراحی 10هزار پرسشنامه نظرسنجی از گردشگران

 نماینده کمیته بودجه و آمار در ستاد تسهیلات سفر مازندران از طراحی 10 هزار پرسش نامه نظرسنجی از گردشگران خبر داد و گفت:‌تا ششم فروردین حدود پنج هزار پرسش نامه تکمیل شده است.

محمد منصوری فرد در ستاد تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:10 هزار پرسش نامه تهیه شده که از رامسر تا گلوگاه در اختیار مسافران قرار گرفته و نظزسنجی انجام می شود.

وی ادامه داد:این پرسش نامه حاوی سوالاتی از جمله نوع وسیله نقلیه ،جنسیت،سن،تحصیلات،مدت اقامت در استان و میزان رضایتمندی از محل مورد اسکان،نحوه انتخاب واحد اقامتی و ... است.

 منصوری فرد با بیان اینکه 50 نفر نیرو با مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان آمارگیر با ما همکاری دارند،بیان داشت:این نظرسنجی تا روز سیزده فروردین ادامه دارد و پس از آن مرحله بازبینی و استخراج انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تا روز ششم فروردین تقریبا پنج هزار نسخه از پرسش نامه ها تکمیل شده است، تصریح کرد:مابقی پرسش نامه ها تا پایان سیزده فروردین تکمیل می شود.

منصوری فرد گفت: سومین سالی است که این نظرسنجی انجام می شود.

وی با بیان اینکه نتایج نظرسنجی سال گذشته مورد توجه مسئولان قرار گرفت،بیان داشت:معاون سیاسی استاندار تاکید ویژه ای برای استفاده از نتایج این نظرسنجی در برنامه ریزی برای نوروز 91 داشت.

 منصوری فرد در خصوص نتایج نظرسنجی سال 90، یادآور شد:بالغ بر 70 درصد مسافران مازندران از استان های تهران ،البرز و قزوین بودند و استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی هم در رده های بعدی قرار داشتند.

 وی با بیان اینکه میانگین سن مسافران ورودی استان بین 30 تا 45 سال بود،ادامه داد:مسافران از پلیس راه و آمادگی استان رضایت کامل داشتند و 98 درصد مسافران اعلام کردند بار دیگر هم به مازندران سفر می کنند.

*آمادگی مناطق حفاظت شده حضور گردشگران در سیزده فروردین

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت:‌کلیه مناطق حفاظت شده اعم از دشت ناز، میانکاله وسمسکنده در آمادگی کامل برای حضور گردشگران در سیزده فروردین به سر می برند.

هرمز محمودی راد در گفت و گوی تلفنی با ما اظهار داشت:این اداره کل 12 هزار کیسه زباله به همراه 10 هزار بروشور زیست محیطی را تهیه کرده است.

 وی با بیان اینکه این بروشورها با موضوع زباله ،محیط زیست دریای خزر و طبیعت مازندران به چاپ رسیده،گفت:بیش از 200 نفر از ماموران اجرایی و یگان حفاظت در مناطق تحت پوشش حضور دارند.

محمودی راد با اشاره به اینکه 50 نفر از ماموران یگان حفاظت به صورت شبانه روزی پایش رودخانه ها را بر عهده دارند،ادامه داد:با مشارکت واحدهای پاک و سبز بنرهای زیست محیطی را در مسیرهای ورودی و خروجی شهر نصب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در روز سیزده فروردین که مردم به دامان طبیعت می روند علاوه بر توزیع بروشور و کیسه زباله در بین گردشگران و مردم استان، شماره تلفن 01512260141 هم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادهای مردم است.

محمودی راد بیان داشت:از مسافران و مردم می خواهیم کیسه زباله هایی که از طریق محیط زیست در اختیار آنها قرار می گیرد در یک جا دپو کنند تا با همکاری دهیاری ها وشهرداری ها نسبت به جمع آوری آن اقدام کنیم.

*11 تا 14 فروردین محورهای مازندران ترافیک می شود

فرمانده پلیس راه استان مازندران محورهای مازندران را درهفتمین روز از عید نوروز عادی و روان اعلام کرد و اظهارداشت: تمامی محورهای استان مازندران باز است و تردد خودروها به صورت عادی انجام می شود.

 وی یادآورشد: میزان تصادفات از 24 ساعت گذشته منفی بوده که به جز دو مورد تصادف ناشی از جرح در بابل و نور حادثه دیدگان از جراحت سطحی روبه رو شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت ترافیکی در سطح بین شهری سنگین است، تصریح کرد: شهرهای نور به رویان، سلمان شهر به چالوس و تنکابن به رامسر ونیز تمام مبادی شهرهای استان با ترافیک سنگینی روبه رو هستیم.

فرمانده پلیس راه استان مازندران با اعلام اینکه ترافیک جاده ای از روز 11 تا 14 فروردین سال جاری در محور های استان شاهد می شویم، ابراز داشت: پایتخت نشینان به ویژه مسافرانی که مازندران را برای سفر انتخاب کردند برای اینکه به ترافیک سنگین روبه رو نشوند برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

 محمدنژاد بافت جاده استان مازندران را برای خیل عظیم مسافران مناسب ندانست و گفت: برخی از محورهای کشور چهارخطه هستند همین امر موجب می شود تردد خودروها قبل از تونل هایی که به استان مازندران منتهی می شود با پس خوردگی سه تا پنج کیلومتری ترافیک مواجه شود.


  • جمعه 11 فروردين 1391-0:0

    باز هم یه فریدونکناری ، شایسته سالاری شد . انتصاب جناب آقای مهندس سیــــــــد مرتضــــی حسینــــــــی به سرپرستی نمایندگی فریدونکنار ، باعث سربلندی جامعه فریدونکناری ، خصوصا بنه کناری گردید . امیدواریم در آینده حق به حقدار رسیده و آقای مهندس را در پست نمایندگی مجلس ببینیم


    ©2013 APG.ir