تعداد بازدید: 3992

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 1 آذر 1391-20:19

جرم مشهود را گزارش کنید-جعفری

سه خبر عاشورایی/برپایی نمايشگاه از مدينه تا كربلا در ساري/اطلاعیه دادستان و دبیر ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص استان مازندران در آستانه مراسم تاسوعا و عاشورا/سوگواره نقاشي خياباني عاشوراییان در فريدونكنار


*نمايشگاه از مدينه تا كربلا در ساري گشايش يافت


بنا به گزاش رسیده به مازندنومه،نمايشگاه تجسمي با كاروان امام حسين (ع) با عنوان از مدينه تا كربلا در محل پارك قائم ساري افتتاح شد.

در اين نمايشگاه مسير حركت امام حسين (ع) از مكه تا كربلا، قتلگاه واقعه عاشورا، حركت اسرا به سمت شام، آزادي اسرا و بازگشت اسرا به مدينه منوره بصورت نمادين به نمايش گذاشته شده است.

 تجسم شرایط سیاسی اجتماعی و معرفتی  حاکم بر جامعه اسلامی ازجمله حجاز وعراق در سال60تا61 هجری قمری در اين نمايشگاه روايت شده است.

در اين نمايشگاه سير حركت امام حسين (ع) و اسرا، وداع امام حسين (ع) از جد بزرگوارش در مدينه، طواف و وداع امام حسين (ع) در مكه مكرمه، سير حركت از مكه تا كربلا، ورورد به كربلا و قتلگاه واقعه كربلا به صورت تجسمي و در قاالب گفتاري به نمايش گذاشته شد.

اين نمايشگاه تا پنجم آذر ماه جاري در محل پارك قائم مركز استان داير و بازديد براي عموم صبحها از ساعت 10 تا 22 آزاد است.

*جرم مشهود را گزارش کنید

جعفری دادستان و دبیر ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص استان مازندران در آستانه مراسم تاسوعا و عاشورا اطلاعیه ای صادر کرد که یک نسخه از آن در اختیار ما نیز قرار گرفته است.

 در بخشی از این اطلاعیه آمده:یقیناً مردم شریف و ولایتمدار مازندران که عشق و ارادت خود را به اهل بیت علیهم السلام در طول تاریخ به معنای واقعی کلمه ابراز داشته اند ، هم اکنون نیز از پیشگامان ولایتمداری و پایبندی به ارزشهای ناب اسلامی و حفظ و حراست از آن می باشند ؛ لکن مع الاسف عده ای محدود با هنجارشکنی و بی احترامی به اعتقادات راستین این مردم متدین ، موجبات هتک حرمت ایام الله و تألم خاطر عزاداران حسینی را فراهم می نمایند.

در ادامه این اطلاعیه چنین آمده: در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر که هدف اصلی قیام آن حضرت می باشد ، از عموم برادران و خواهران ايماني عزادار انتظار می رود در تعظيم شعائر اسلامي و حفظ حرمت ایام عزای اهل بیت علیهم السلام به ویژه در مراسم تاسوعا و عاشورا همچون گذشته اهتمام ورزند و به افرادی که با بدپوششی ، بدحجابی ، بی حجابی و مزاحمت موجبات وهن شعایر حسینی و جریحه دار کردن عفت عمومی را فراهم نمایند وفق مقررات و قانون مجازات برخورد قانونی خواهد شد.

 كليه ضابطين قضائي بویژه نیروی انتظامی با رعايت اخلاق اسلامي ضمن ارشاد و تذكر، به عنوان جرم مشهود ، اقدامات قانونی معمول و مراتب را به دادسراها و دادگاه های عمومی و انقلاب سطح استان گزارش نمایند .

*سوگواره  نقاشي خياباني عاشوراییان در فريدونكار
 

 مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران ازروايت  حماسه كربلا با حضور 400 هنرمند نقاش در فريدونكنار خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران  حجت الاسلام عباسعلي ابراهيمي افزود: چهارمین سوگواره نقاشي خياباني عاشوراییان درشهرستان فريدونكنار برگزار می شود.
 
وي اظهار داشت:اين  برنامه با حضور نونهالان، نوجوانان، جوانان و و هنرمندان با موضوع نماز در سایه  ولایت برگزار مي شود.

این مسئول افزود: پیش بینی شده تا در در این رويداد فرهنگی- آیینی يك هزار  نفر از  کودکان برای ترسیم واقعه کربلا  بر روی کاغذ و 400 هنرمند  حماسه عاشورا را بر روی بوم نقاشی خواهند کرد .

ابراهيمي افزود: این برنامه باحمایت ادارات و نهادها و هیات انصار الحسین (ع) چهارم اذر ماه همزمان با تاسوعاي حسيني از ساعت 7 صبح از مقابل مسجد حضرت امام سجاد (ع) تا روبروی مسجد امام جعفر صادق (ع) فریدونکنار برگزار  مي شود.


  • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 2 آذر 1391-0:0

    شب ششم محرم فرح آباد بودم و برخی از همولایتی ها مسائلی از وقوع دزدی سریالی در روستا را که سابقه اینچنینی نداشت را بیان می کردند که شایسته است مورد توجه جناب آقای جعفری قرار گیرد. مسئله این است که دزدی گرفته می شود و فردایش دزدی دیگر در روستا اتفاق می افتد که باز همان دزد که روز گذشته با پرونده ای به مراکز مربوطه تحویل داده شده بود در آن دزدی دست داشت و باور کردنی نبود که به زندان نرفته آزاد شده باشد و دست به دزدی جدیدی زده باشد. اکنون تعداد این دزدها که امنیت زن و فرزند روستائیان را توام با مال و دارایی و محصولات افراد به خطر انداخته هستند از نظر مردم روستا شناخته شده هستند و حتی آنها را در صحنه ارتکاب جرم گرفتند و شناسایی کردند ولی به دلیل عدم اطلاع از طریقه درست کردن شاهد و غیره با مشکلات قضایی مواجه می شوند و در نهایت این دزد است که به ریش همه می خندد و با ارتکاب به دزدی بعدی تهدید هم می کند. لطفاً دستور فرمائید تا به موضوع دزدی در روستای فرح آباد رسیدگی شود و این احتمال ذهنی که دزدان همکارانی را در برخی از دستگاههای امنیتی دارند که نرفته آزاد می شوند را خنثی کنید تا مردم به دستگاههای امنیتی و قضایی و ضابطین آنها ایمان داشته باشند. به نظرم اگر دستور داده شود کلیه سوابق مسئله دزدی ها در سالهای اخیر بازبینی شود کار بسیار خوبی است.


    ©2013 APG.ir