تعداد بازدید: 6171

توصیه به دیگران 8

پنجشنبه 2 آذر 1391-1:14

هزارتا پایین تر از سه هزار/برای هواخوری نیامدیم!

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از بازدید استاندار از منطقه سه هزار/هدف ما بررسی و رفع برخی مشکلاتی است که در توان داریم/خوشحالم که بعد از 20 سال،دوباره وارد منطقه شدم/از نظر ما ییلاق نشینی سنت ارزشمندی است/اختیاراتی به فرمانداری ویژه تنکابن تفویض می‌شود/تعمد داشتم در این هوا به این منطقه بیایم که نگویند مدیران برای هواخوری آمدند.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:ساعت پنج و سی دقیقه صبح روز چهارشنبه به همراه تعدادی از خبرنگاران، یکی از کارکنان اداره روابط عمومی استانداری و دو تن از مسئولان روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران به سمت شهرستان تنکابن عازم شدیم تا به همراه استاندار و معاونان او، از محور سه هزار بازدیدی داشته باشیم.

ساعت 9 و 15 دقیقه مقابل بخشداری خرم‌آباد رسیدیم.تعداد زیادی از مسئولان و مدیران در دو طرف خیابان، منتظر ورود استاندار بودند.

می خواستیم برای صرف صبحانه در بخشداری از خودروی ون پیاده شویم که یکی از کارکنان روابط عمومی استانداری ما را منع کرد و گفت: الان استاندار می‌رسد و باید حرکت کنیم.

هر طور بود به همراه دیگر خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی به محل بخشداری در آن طرف خیابان رفته و صبحانه خوردیم.

همه رفته بودند و ما با تاخیر حدود 10 تا 15 دقیقه ‌ای راهی شدیم. مسئول روابط عمومی اداره کل مسکن و شهرسازی در تماس تلفنی با یکی از تصویربرداران صدا و سیمای مازندران مطلع شد که گروه به سمت محور دوهزار حرکت کرده‌ است.

ماشین خبرنگاران به سمت محور دوهزار آن قدر رفت تا اینکه به انتهای جاده رسید.

به مسئول روابط عمومی استانداری مازندران تلفن کردم. او گفت: در محور سه هزار هستیم، چرا به آن سمت-دوهزار- رفته‌اید؟!

مسیر محور دوهزار را برگشتیم و به سمت محور سه هزار حرکت کردیم، جایی که استاندار و هیات همراه حضور داشتند. ساعت از یک بعدازظهر گذشته بود که به روستای "سرن" رسیدیم....!

* آمدیم باران بخوریم و سرما

استاندار مازندران در مسجد روستای سرن گفت: عده‌ای در این مناطق سکونت دائمی و عده‌ای هم سکونت فصلی دارند.

سید علی اکبر طاهایی افزود: سکونت فصلی در منطقه باعث کاهش فشار به شبکه برق تنکابن می‌شود، بنابراین سکونت فصلی هم مورد حمایت ما است.

وی با بیان اینکه هدف ما از این سفر بررسی و رفع برخی مشکلاتی است که در توان داریم، اظهار داشت: آنچه در اندازه مقدورات است برای رفع مشکل منطقه تلاش می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به محور تنکابن-قزوین که در صورت احداث، جزء جاده‌های اصلی است، ادامه داد: احداث این جاده کمک بزرگی به مردم منظقه می کند.

وی با بیان اینکه در این منطقه چشمه آب گرم معدنی وجود دارد که سال‌ها قبل کارشناسان فرانسوی خواص بهداشتی و درمانی آن را اثبات کردند،متذکر شد:‌نبود جاده به طور طبیعی انجام سرمایه‌گذاری در این بخش را با مشکل مواجه می‌کند.

 طاهایی افزود: امیدواریم با احداث جاده‌ای که در دستور کار دولت است، بخشی از مشکلات منطقه رفع شود.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه جزء باصداقت‌ترین افراد هستند،گفت: امروز خوشحالم که بعد از 20 سال، دوباره وارد منطقه شدم و خرسندم که نسبت به آن زمان‌ها وضعیت زندگی مردم بهتر شده است.

 استاندار مازندران همچنین در میان مردم روستای "سرن" اظهار داشت:‌ پیرمردی از روستای سرن، دو بار به استانداری به ملاقات من آمد و امروز به همین دلیل به روستای سرن آمدیم.

 وی با بیان اینکه آمدن به منطقه سه هزار خاطرات سال 59 را برای من زنده می‌کند، متذکر شد: مردم در آن زمان باید آذوقه هشت ماه را با قاطر حمل می‌کردند و گاهی قاطر سر می‌خورد و به دره می‌رفت.

 طاهایی با اشاره به اینکه خدا را شکر که برخی خدمات به مناطق محروم آمده، تصریح کرد: در مسیر جاده سه‌هزار به نظر می‌رسد که مسیر تنکابن را می‌توان به محور قزوین متصل کرد.

وی با بیان اینکه دولت احمدی‌نژاد توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داشت، گفت: دولت وقتی به مازندران آمد متوجه شد مرکز مازندران دودانگه و چهاردانگه دارد، در شرق مازندران مناطق هزار جریب و غرب استان هم دوهزار و سه هزار و اشکور دارد.

 طاهایی با اشاره به اینکه نوار کوهستانی دچار مشکلات و گرفتاری‌هایی است،تصریح کرد: هنوز بیش از هفت هزار نفر در بخش خرم آباد از وسایل نفت سوز استفاده می‌کنند، این در حالی است که در اوایل انقلاب همه نیازمند بودند و شاید یک نفر همان وسایل نفت سوز را داشت.

وی در رابطه با انتقال گاز به این منطقه، ادامه داد: رساندن خط لوله گاز به این مناطق بسیار سخت و پرهزینه است و شاید دولت برای این منطقه در قالب کپسول‌های گاز رایگان تدابیری بیندیشد.

 طاهایی با بیان اینکه از نظر ما ییلاق نشینی سنت ارزشمندی است، اظهار داشت: امیدواریم این روند توسعه یابد اما ساخت و سازها باید در چهارچوب قوانین بوده و ساخت و ساز در اراضی شیبدار حتما با محاسبه باشد.

وی با اشاره به اینکه اختیاراتی به فرمانداری ویژه تنکابن تفویض می‌شود، اضافه کرد: مصوبات دولت در این زمینه هم باید زودتر ابلاغ شود.

 طاهایی با بیان اینکه تعمد داشتم در این هوا به این منطقه بیایم که نگویند مدیران برای هواخوری آمدند، یادآور شد: آمدیم باران بخوریم و سرماخوری.

وی خاطرنشان کرد:‌محوری‌ترین موضوع این منطقه جاده است که در مرکز توجه دولت قرار دارد.

 این مسئول با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی طرح‌های آنتنی را بررسی کند، گفت:‌وضعیت بودجه ویژه است و وضع تخصیص‌های عمرانی خوب نیست.

 استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در مدت هشت ماه از سال جاری که سپری شده توانستیم 18 درصد از بودجه مصوب را از خزانه برداشت کنیم، این درحالی است که تمام همان بودجه مصوب هم کافی نبود.

 وی با بیان اینکه سال گذشته 9 میلیارد تومان برای آب روستایی تنکابن اختصاص یافت که هشت میلیارد تومان جذب شد، ادامه داد: شرایط امسال نسبت به سال گذشته سخت‌تر است.

طاهایی با اشاره به اینکه ما را در تحریم قرار دادند، گفت:‌چون پشتوانه درآمد دولت به نفت و مالیات وابسته است ، این مساله تنگناهای مقطعی ایجاد کرده است.

 وی با بیان اینکه شعار محرم به ما مقاومت می‌دهد، افزود: همین غزه که تا دیروز با سنگ به مصاف تانک می‌رفت، دست از مقاومت برنداشت تا اینکه امروز با موشک تل‌آویو را تهدید می‌کند.

*ما فراموش شدگان!

منصور کیا عضو شورای روستای مران در این نشست گفت:‌ این منطقه از یاد رفته و فراموش شده است و بودجه خاصی صرف منطقه نمی شود و منابع را گرفته و اندکی را صرف جاده سازی کردند.

وی با بیان اینکه تعرض و آسفالت جاده منطقه سه هزار زودتر انجام شود، ادامه داد: روستا اندک مشکلاتی دارد که امیدواریم برطرف شود.

 عضو شورای روستای مران با اشاره به زلزله سال 82 در روستای مران تصریح کرد: مبلغ یک میلون کمک بلاعوض و چهار میلیون تومان هم تسهیلات پرداخت شد.

منصورکیا یادآور شد: به دلیل نبود جاده بیشتر این پول صرف حمل مصالح شده و هنوز اغلب خانه‌ها تکمیل نیستند.

 وی خاطرنشان کرد: مردم به دلیل مشکلات اقتصادی قادر به پرداخت اقساط تسهیلات نیستند و به وزیر اقتصاد که فرزند این منطقه است هم نامه دادیم اما کاری نکرد.

*آب آشامیدنی نداریم

در ادامه عضو شورای بخش خرم‌آباد اظهار داشت: مشکل اصلی در بخش خرم‌آباد، نداشتن سند در بعضی از روستاها است.

 نقی‌پور ادامه داد: به دلیل اینکه برخی روستاها طرح هادی ندارند، صدور سند و پروانه برای ساخت‌و ساز انجام نمی‌شود و در این زمینه تقاضای افراد را جواب نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مشکل بعدی مربوط به شبکه گازرسانی است، خاطرنشان کرد: به ویژه در روستاهای بالادست هیچ خبری نیست و پروژه گازرسانی نعمت‌آباد که سال‌ها گذشته،هنوز بلاتکلیف است.

عضو شورای خرم آباد با بیان اینکه از آب شرب روستایی محروم هستیم، متذکر شد: اگر مدیرکل آب و فاضلاب روستایی، لوله در اختیار روستاها بگذارد، می‌توانیم مشکل را حل کنیم.

نقی‌پور با اشاره به اینکه چند پیمانکار برای این پروژه انتخاب شد، گفت: نه تنها مشکل حل نشد بلکه پروژه را هم نیمه کاره رها کردند.

وی با بیان اینکه حقوق دهیاران واریز نمی‌شود، به مصوب کردن دهیاری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: 32 روستای بخش خرم‌آباد دارای دهیاری مصوب هستند و نیاز است که 30 روستای دیگر هم دهیاری مصوب داشته باشند.

گفتنی است معاون عمرانی، معاون برنامه ریزی، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس،مدیرکل جهاد کشاورزی،مدیرکل مخابرات استان،مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و مدیرکل منابع طبیعی و توزیع برق غرب مازندران در این دیدار استاندار را همراهی کردند.

 9خبرنگار و عکاس هم از ساری به این مراسم اعزام شدند.


  • چهارشنبه 8 آذر 1391-0:0

    آقايون مديران به جاي زحمت و خرج سفر، بريد مديران زيرمجموعه رو بگيد كار رو به مديران محلي بسپارند تا مردم مجبور به سفر به مركز استان نباشند يا ابزار اداري الكترونيكي رو فراهم كنيد.

    • چهارشنبه 8 آذر 1391-0:0

      الهي شكر كه مديران مي خوان جاهاي دور دست رو هم ببينن. ايشاا... زيردستا هم دل بسوزونن و وقتي اهالي دور دست برا رفع مشكل مي آن نبينن كارشناس نيست و به اون بگن برو فردا بيا!

      • جواد تنکابنیپاسخ به این دیدگاه 0 2
        دوشنبه 6 آذر 1391-0:0

        نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی : الحاق رامسر و تنکابن به گیلان را پیگیری می کنیم. http://ostane-tonekabon.blogfa.com/

        • شنبه 4 آذر 1391-0:0

          فقط استان جدید البرز شمالی به مرکزیت تنکابن

          • پنجشنبه 2 آذر 1391-0:0

            رسانه هایی که غرب استان نماینده ندارن لابد نباید میومدن و منتظر می شدن خبرنگارای غرب استان با یه روز تاخیر خودشونو یه تکونی بدن و خبر بفرستن

            • پنجشنبه 2 آذر 1391-0:0

              طاهايي تنكابن و رامسر و از مازندران جدا نميكنه كه استان غرب مازندران به مركزيت ولايت خودش تاسيس بشه.

              • پنجشنبه 2 آذر 1391-0:0

                از چند سال پيش ميگويند اختياراتى به فرماندارى ويژه تنکابن تفويض ميشود و مصوبات دولت در اين زمينه بايد هرچه زودتر ابلاغ شود! کى ميشود معلوم نيست! طاهايى جان اين جور نمايشهاى بازديدى و بازديدهاى نمايشى و زدن حرفهايى از اين نوع ديگه فايده نداره. ما گوشمون از اين حرفها پره. الآن حتى اگه استاندارى مازندران رو هم در تنكابن مستقر كنيد ما ديگه فريب نميخوريم.ما تصميم خودمون رو براى جدايى گرفتيم و جدايى غرب مازندران نزديکه و خودتون هم اين رو ميدونيد و به خاطر همينه که اينقدر دست و پا ميزنيد اما بايد بدونيد که اين کارهاتون تأثيرى نخواهد داشت.

                • خبرنگار غرب استانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  پنجشنبه 2 آذر 1391-0:0

                  9 تا خبرنگار اومدن استاندار را تنها ندارن
                  ما خبرنگارا که قصد تشکیل استان جدید را داریم و داریم خیانت می کنیم و استاندار حق داره به ما اعتماد نکنه

                  • شهسوار دیروز! تنکابن امروز!پاسخ به این دیدگاه 0 0
                    پنجشنبه 2 آذر 1391-0:0

                    آقای استاندار! جناب طاهایی!
                    شما سالها در تنکابن مدیریت کردی!
                    شما بهتر از هرکسی غرب مازندران ، خصوصا تنکابن را میشناسی!
                    قبول کن که در انتخاب فرماندارتنکابن اشتباه فاحشی کردی!
                    ای کاش شما به مازندران نمیامدی و ای کاش آقای هاشمی را یک استاندار دیگه به تنکابن میاورد، تا از علاقه ی ما به طاهایی و اسم طاهایی کم نمیشد و ای کاش فرمانداری ضعیف تنکابن، شاهد انتخاب اشتباه شما نبود!
                    برای اینکه میرقدیررضایی، فرماندار چالوس بماند و نیروی توانمند و با تجربه ای مثل رضایی، در ولایت شما(چالوس) باشد، امروز تنکابن را به این روز انداختید!
                    شهرستان تنکابن یا بهتر است بگوییم فرمانداری ویژه تنکابن ، نیازی به نیروهای خبره و با تجربه و قدرتمندی مثل خیران پورها و رضایی ها دارد، که عمر خدمتی و زندگی خود را در وزارت کشور و در مناصب مدیریتی استانداری و وزارت کشور، گذرانده اند.
                    آقای طاهایی! مگر شما نبودی که در جلسه معارفه رضایی در تنکابن گفتید: که اگر آقای رضایی به جای من استاندار مازندران بود، از من بهتر استان را مدیریت می کرد؟! مگر حضرتعالی نفرمودید: که حداقل پست برای نیروی توانمندی مثل رضایی، معاونت استانداری است؟!
                    آقای طاهایی ! فرمانداری چالوس بیشتر به نیروی کارآمدی مثل رضایی نیاز داشت ، یا فرمانداری تنکابن با هزاران مشکل شهرش؟!!
                    مدیریت 60 روزه رضایی در تنکابن ،آنچنان لرزه به تن مدیران شهرستان انداخت که همه به تکاپو افتاده بودند و کسی جز تبعیت از فرامین فرماندار و خدمت رسانی به مردم چاره ای نداشت. اما حیف که شما تنکابن را با انتخاب نادرست خود به کام سردی و سستی کشاندید!
                    جناب طاهایی! جناب ابراهیمی!
                    بپذیرید که هاشمی انتخاب صد در صد اشتباهی بود برای تنکابنی که دنیایی مشکل دارد!
                    موفق و موید باشید.
                    التماس دعا


                    ©2013 APG.ir