تعداد بازدید: 2204

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 7 شهريور 1392-10:59

مردم پیشگام در امور خیر/هزینه سفر حج به ماهک اختصاص یافت

خانواده‌ای هزینه سفر حج را برای کمک به احداث بیمارستان اختصاص داد/گاهی خانواده‌ای هزینه یکصد هزار تومانی یک آمپول را هم ندارد که پرداخت کند/مردم ما همواره در برنامه‌های انسان‌دوستانه، پیشگام بوده‌اند.(گزارش نشست کمیته فرهنگی مجمع خیران ماهک+عکس)


مازندنومه،کلثوم فلاحی:رضا شهریاری در  جلسه کمیته فرهنگی مجمع خیران ماهک اظهار داشت: امکانات درمانی برای کودکان سرطانی در مازندران کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه اغلب خانواده‌هایی که برای درمان فرزندان شان به بخش آنکلوژی بیمارستان بوعلی ساری مراجعه می‌کنند، از اقشار کم درآمد هستند و از راه‌های دور برای درمان، به ساری می‌آیند، گفت: به دلیل اینکه امکان اسکان برای این خانواده‌ها وجود ندارد از درمان کامل منصرف می‌شوند و کودکی که می‌توانست درمان شود با رها کردن روند درمان، جان خود را از دست می‌دهد.

دبیر مجمع خیران ماهک با بیان اینکه هدف ما این است که مجموعه ماهک به صورت فراشهرستانی دیده شود، تصریح کرد: افراد زیادی در این راه کمک کار ما بودند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دستگاه‌ها دست یاری به ما دادند و مردم هم یاور ما بودند، افزود: نحوه کمک کردن به ماهک در چارچوب و فیلتر نیست، خانواده‌ای از سفر حج منصرف شده و هزینه سفر حج را برای احداث این بیمارستان اختصاص دادند.

شهریاری یادآور شد: عملیات اجرایی سقف و ستون یک طبقه انجام شده و در طبقه دوم مشغول فعالیت هستیم.

وی با اشاره به اینکه کمک به خانواده‌هایی که فرزند مبتلا به سرطان دارند از دیگر اقدامات مجمع خیران ماهک است، گفت: گاهی خانواده‌ای هزینه یکصد هزار تومانی یک آمپول را هم ندارد که پرداخت کند.

 *مردم در برنامه‌های انسان‌دوستانه پیشگام هستند

علی فرح‌آبادی در این جلسه اظهار داشت: ماهک دارای چهار کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، کمیته درآمدی، فناوری اطلاعات و کمیته فنی است.

وی، ادامه داد: اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری سرطان و آگاه کردن مردم، از جمله اقداماتی است که ماهک ورود پیدا کرده است.

فرح‌آبادی با تاکید بر ضرورت افزایش فعالیت‌های فرهنگی مجمع خیران ماهک،تصریح کرد: این فضا در زمینه‌های مختلف فراهم است و باید بهره‌گیری کنیم.

مسئول کمیته فرهنگی مجمع خیران ماهک با اشاره به اینکه با آگاه‌سازی مردم، روند احداث بیمارستان هم سرعت می‌یابد،گفت: مردم ما همواره در برنامه‌های انسان‌دوستانه، پیشگام بوده‌اند.

وی با بیان اینکه امکانات مداوای کودکان مبتلا به سرطان، در استان کم است، یادآور شد: احداث این بیمارستان، نه تنها نیاز مازندران،نیاز استان‌های شمالی را برای مراجعه به پایتخت برای مداوا کاهش می‌دهد و می‌توانیم بیماران را در استان، تحت مداوا قرار دهیم.

*جامعه نسبت به بیماران مسئول است

مسئول خانه مطبوعات شهرستان ساری در این نشست اظهار داشت: نام زیبای ماهک، نشان دهنده صافی و پاکی این کودکان است.

مهدی روحی با اشاره به اینکه علاقه‌مند بودم به مجمع خیران ماهک، کمک کنم، گفت: تاکنون هم در زمینه رسانه مکتوب، هرآنچه در توان داشته‌ام از ماهک دریغ نکرده‌ام و ازاین پس هم این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حضور در چنین مجامعی، لطف و عنایت خداوند است، تصریح کرد: جامعه نسبت به بیماران و به ویژه نسبت به کودکان بیمار، مسئول است.

روحی با اشاره به اینکه بیماری سرطان علاوه بر مسائل مالی که بر دوش خانواده‌ها می‌گذارد از منظر اجتماعی و روانی هم تاثیر نامطلوبی بر خانواده‌های درگیر با این بیماری دارد،یادآور شد: تامین منابع مالی برای درمان سرطان تنها یک بعد از این بیماری است و بعد پنهان آن در روح و روان افراد اثر می‌گذارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

این فعال مطبوعاتی برای هرگونه همکاری با مجمع خیران ماهک در زمینه انتشار مطالب و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، اعلام آمادگی کرد و افزود: مردم نشان دادند با رسانه همسو هستند و اگر از ظرفیت تبلیغات بهره‌گیری شود می‌توان گام‌های بزرگی برداشت.

روحی با بیان اینکه به انفجار رسانه‌ای اعتقاد دارم، تصریح کرد: برای ماهک هم باید چنین چیزی اتفاق بیفتد و با انفجار رسانه‌ای، افراد بیشتری را برای مشارکت در ساخت بیمارستان، در کنار خود داشته باشد.

*برنامه بازاریابی ماهک باید تدوین شود

کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران در این نشست، اظهار داشت: برنامه بازاریابی ماهک باید تدوین شود.

علی فاطمی‌نیا خاطرنشان کرد: وجود برنامه بازاریابی، ماهک را در جذب درآمد برای احداث بیمارستان یاری می‌کند.

*تقویم زمان‌بندی فعالیت‌های فرهنگی ماهک مشخص شود

مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد ساری هم در سخنانی گفت: تقویم زمان‌بندی فعالیت‌های فرهنگی ماهک، مشخص شود.

احمد مظفری با تاکید بر این مسئله، ادامه داد: فضاهای مختلفی برای جذب مشارکت مردم وجود دارد و صرفا نیازمند برنامه‌ریزی هستیم.

مسئول روابط عمومی سازمان نظام مهندسی مازندران در این نشست بر استفاده از ظرفیت مهندسان در مشارکت برای احداث بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان، تاکید کرد.

یاسر رضازاده،مهدی عربی مقدم کارشناس روابط عمومی استانداری مازندران، حسین مرتضوی عضو خانه مطبوعات مازندران، حسین علیپور و آزاده علیپور از کانون تبلیغاتی موج سوم در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

گفتنی است بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک در ضلع غربی بیمارستان بوعلی سینا ساری در زمین اهدایی مرحوم دکتر شهیدی در دست احداث است.



    ©2013 APG.ir