تعداد بازدید: 2710

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 13 آبان 1392-18:4

قفل شکست/انتصابات تازه در راه است

حاشيه هاي جلسه معارفه معاونت توسعه مديريت و منابع انساني استانداري/جمشیدی گفت سال گذشته قرار بود بنده بازنشسته شوم كه با نيامدن خيريان پور و دلايل ديگر این موضوع منتفي شد. او شايد مي خواست با اين حرف بگويد خيريان پور از جنس مديران احمدي نژاد است و يا از اردوي اصولگراها قرار دارد.


مازندنومه: در جلسه شورای اداری این هفته استانداری مازندران، دو انتصاب مهم روی داد و در واقع این جلسه دو بخش داشت: جلسه اول معارفه یکی از معاونان استاندار و جلسه دوم هم معرفي مدير كل اطلاعات استان. سبحانی جای حق پرست را در اداره کل اطلاعات مازندران گرفت و خیریان پور هم جای جمشیدی را در معاونت توسعه مديريت و منابع انساني. برخی حاشیه های جلسه نخست را یکی از حاضران در نشست برای ما ارسال کرده که در زیر می خوانید:

- جلسه اول ساعت 9 صبح با قرائت قرآن یکی از كاركنان استانداري شروع شد. سپس مسئول روابط عمومي استانداري طبق معمول حرف هايش را با بياناتي از بزرگان نظام شروع و کمی هم پرحرفی کرد.

-با شروع جلسه، معاون سابق توسعه مديريت و منابع انساني در بخشهاي مختلف از عملكرد خود و همكارانش دفاع كرد. او در بحث پژوهش از رابطه تنگاتنگ دانشگاه و صنعت استان سخن گفت، بدون اينكه مدركي و آدرسي نشان دهد که اين رابطه كدام گره صنعت استان را گشوده است؟

جمشیدی ادامه داد: جلسات وكارگروه هاي مربوط به تحول نظام اداري بسيار پرباربود و تمامي تصميمات اين جلسات را دستگاه هاي اداري دقيق عمل مي کردند.

 زماني كه او اين مطلب را مي گفت يكي از مديران به مدير بغل دستي اش گفت: سه سال است دنبال فضاي مناسب براي اداره تحت امرش در يكي از شهرها مي گردد،ولی با داشتن مصوبه كار گروه هنوز اداره اش را به صورت استیجاري اداره مي كند.

- در ادامه جمشیدی بحث ارزيابي عملكرد كاركنان اداري و ارزيابي دستگاه اجرائي را پيش كشيد، اما نگفت چند درصد از دستگاه هاي اجرائي در اين ارزيابي شركت مي كردند و يا با چه ساز و كاري دستگاه هاي برتر را انتخاب مي كردند و اصلآ در انتخاب كارمند نمونه و دستگاه برتر اين ارزيابي ها تاثير داشت يا خير ؟


 - آخرین دفاعي كه جمشيدي ازعملكرد خود و همكارانش داشت،درباره برگزاري آزمون استخدامي بود كه در  سال هاي اخير استانداري به نيابت از دستگاه هاي اجرایي استان انجام داد. او با اعتماد كامل گفت هيچ شكايتي ازطرف شركت كنندگان آزمون نداشتيم، در صورتي كه در برخی رسانه های استاني اعتراضاتي نسبت به اين ازمون ها انعكاس داده شد. ضمن اينكه به دستوراستناندار وقت كميته اي براي بررسي شكايات متقاضايان در استانداري تشكيل شده بود. مثلا فردی با داشتن رتبه اول در آزمون كتبي، نتوانست از سد مصاحبه موفق بيرون بيايد و به همين دليل به اين كميته شكايت كرده بود.

- معاون سابق توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران گفت:سال گذشته در دوره آقاي طاهائي قرار بود بنده بازنشسته شوم كه با نيامدن خيريان پور و دلايل ديگر این موضوع منتفي شد. او شايد مي خواست با اين حرف بگويد خيريان پور از جنس مديران احمدي نژاد است و يا از اردوي اصولگراها قرار دارد.

- استاندار مازندران در پايان جلسه ضمن تشكر از جمشيدي گفت: ما مديران با تجربه و توانمند را براي پيشرفت استان از هر نقطه استان مازندران که باشند، به كار مي گیريم.

-خيريان پور که غرب استانی است، در 16 سال گذشته درتمام دولت ها كار كرد و به نوعی فراجناحی محسوب می شود. او به عنوان معاون جديد استاندار در حوزه معاونت توسعه مديريت و منابع انساني گفت: در برنامه هايش از سه اصل دانش، بينش و كوشش پيروي مي كند.

- در حدود ساعت ده و سي دقيقه، جلسه دوم آغاز شد که به تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید اطلاعات مازندران اختصاص داشت. وزیر اطلاعات نیز در این جلسه حضور داشت.

- خبرهای رسیده حاکیست در روزهای آینده تکلیف معاونت عمرانی استانداری مازندران نیز مشخص می شود. گزینه اول این پست اسفندیار عشوری است که عده ای از نمایندگان مجلس نیز از او حمایت می کنند. در صورتی که عشوری بنا به هر دلیل نتواند به این سمت برسد، بهزاد پورمحمد جدی ترین گزینه معاونت عمرانی خواهد بود که او نیز از حمایت های برخی نمایندگان مازندرانی و ائمه جمعه غرب استان برخوردار است.

- پیش بینی می شود با انتقاداتی که به روند کند تغییر و تحولات در استان از سوی محافل و رسانه ها و برخی حامیان دکتر روحانی شده است، نیز با کامل تر شدن چارت مدیریت استانداری، انتصاب های تازه در مازندران به زودی آغاز شود و برخی مدیران کل و فرماندارها تغییر یابند.


  • چهارشنبه 15 آبان 1392-0:0

    الحاق شهرستان ساری به استان سمنان راحتتره چون هم سمنانی ها قدرتشون بیشتره و هم ساری وسمنان از نظر اصالتی کاملا با هم آمیخته اند.مثل رئیس جمهور فعلی.

    • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 0 1
      سه شنبه 14 آبان 1392-0:0

      آقای غلط انداز :

      تا این کوته فکری ها و تنگ نظری ها در استان حاکم است بایستی فکر توسعه استان را از سر بیرون کرد.مازندران از شرق تا غرب است سهم خواهی معنا ندارد کسی که با این دولت همگرا و همسو باشد و دارای دانش و تجربه و تخصص باشد می تواند سکان معاونت استانداری را در دست بگیرد.از این جو سازی ها بپرهیزید که سمی است مهلک برای چرخ توسعه استان.

      از این ساروی-بابلی نتیجه ای حاصل نخواهد شد جز اتلاف وقت و چوب لای چرخ انداختن.اما استاندار با درایت و ظرافت این تغییرات را انجام داده و ادامه هم خواهد داشت.مهم این است که دل اشخاص دردمند برای مازندران بسوزد نه بخش خاصی از مازندران آن هم برای منافع شخصی.

      که مازندران شهر ما یاد باد

      همیشه برو بومش آباد باد

      • سه شنبه 14 آبان 1392-0:0

        مازندنومه چرا نظر منو نذاشتی؟خطر آمبولی رد کردی می ترسی آه چالبن بگیرتت

        • سه شنبه 14 آبان 1392-0:0

          بنده از دوست و همکارم ( ایشان همه را یک جا تکذیب می کنند) کاملا حمایت کرده همه حرفهایش درست است . دیگر نوبت غرب استان است که همه مسئولیت ها را قبضه نماید ضمنا تاکید کنم که دیگر ساری باید تلاش کند از استان جدا شود دیگر غرب جدا شدنی نیست !!!! همه چیز دستشان است دیگر چرا جدا شوند مرکز استان باید تلاش کند بک چهاردانگه بپیوندد باور کنید بهتراست !!!! راه به سمنان نزدیک می شود

          • سه شنبه 14 آبان 1392-0:0

            همیشه استان دست چالوس و تنکابن و آمل و بابل و اکثرا هم با ترکیب چالوس و آمل و یا تنکابن و بابل ظاهر میشن.توی دانشگاه و محل کار هم متوجه شباهت زیاد فرهنگی و اخلاقیشون شدم.





            • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 3 2
              سه شنبه 14 آبان 1392-0:0

              دوستی کامنت گذاشته که فقط مرکز استان مثل بی کس و کاره ولی غلط انداز بنا به دلایلی آن را منطقی و بر اساس تدبیر و امید می داند.

              1- قابل کتمان نیست که بین ساری و بابل از قدیم رابطه منفی و ضدیت وجود داشته و این باعث استفاده های مثبت آملی ها و قائمشهری ها و بهشهری ها و غرب استانی ها شد و در فاصله این رقابت بابلی - ساروی حسابی خود را جا کرده و لذا استاندار بابلی هم از این قاعده مستثنی نیست که برای هواداری بیشتر و عمیق تر از بابل باید هر طوری که شده از شر ساروی ها در معاونت های خود خلاص گردد.

              2- هیچ عاقلی نمی آید با صدای بلند بفرماید من ضد ساری عمل می کنم ولی انتخاب از همه جا بجز ساری این پیام پنهان را دارد که اینهاالناس بدانید که رابطه من با ساری یعنی این. به آن تعریف و تمجیدها نگاه نکنید که در جلسه ای مثلا گفته باشم ساری پیشانی و تابلوی پیشرفت استان است و متعلق به همه استان است همه باید در عمل ببینند که تا من بابلی هستم هیچ مسئولی از ساری را شایسته مسئولیت در پست معاونت استانداری نمی بینم. اصلاً ما در ساری نیروی توانمند و تحصیلکرده داریم که از این حرف ها بزنیم؟

              3- این دوره صد در صد دوره انزوای ساری و ساروی ها است و من مقابله آنها را به جان خریدارم.

              4- من باب انتقام هم که شده باید حرف آن کسی را که روزی گفته بود وزیر کشور با من برای انتخاب استاندار مشورت نکرد و فقط به من اطلاع داد و کلی جو سازی پایش انجام شد را باید جواب بدهم. جواب من در عمل اینجوری است که هیچ ساروی را در معاونت نداشته باشد و بر اساس شایسته سالاری و توانمند سالاری هیچ ساروی شایستگی و توانمندی دریافت هیچ پست معاونتی را از من ندارد.

              5- قول می دهم که از هر گونه برخوردی به عنوان مرکز استان برای ساری جلوگیری کنم و ساری حداکثر برای من یک شهر است همانند ساری شهرها و برای من مرکز استان معنی خاصی ندارد. در عمل هم برای ساری در اجرای پروژه ها اولویت خاصی وجود ندارد و تمام همت خود و مسئولان را در خفا بکار می گیرم که بابل سهم بیشتری ببرد. مگر استاندار قبلی 160 میلیارد تومان را به کمک مشائی خلوتی برای دو شهر غرب اختصاص داده بود ککش گزید. خوب من هم همین کارها را خواهم کرد.

              همین هست که هست می خواهید بخواهید نمی خواهید نخواهید اگر از دست شما کاری بر می آید بکنید.

              • سه شنبه 14 آبان 1392-0:0

                جمشيدي از ... نگفت

                • دوشنبه 13 آبان 1392-0:0

                  خدا را شکر غرب استان هم سهم خودش را از استاندار گرفت فقط مرکز استان مثل بی کس و کاره

                  • دوشنبه 13 آبان 1392-0:0

                    آقای جمشیدی از... بگو...از عملکرد خود بگو وقتی وارد استانداری شدی وقتی تشریف بردی ... این مابفی گزارشهای حضرتعالی بود که یادتان رفت بازگو کنید

                    • جمعی از کارکنان فنی و حرفه ای پاسخ به این دیدگاه 4 0
                      دوشنبه 13 آبان 1392-0:0

                      آقا خود سازمان فنی و حرفه ای عملکرد استان مازندران را 23 اعلام می کند و از سال 1390 تاکنون 80 درصد کارگاه های استان خرید نداشتیم آقایان عملکرد فنی و حرفه ای را اداره کل برتر اعلام می کنند حال حساب کنید که استانداری مازندران در دوره گذشته چه بی در و پیکر بوده است و شاخص های ارزیابی چگونه بوده است -در دیگر سوی ما بچه های فنی و حرفه ای استان کاملا از عملکرد دولت تدبیر در استان ناامید شدیم بطوریکه هنوز بچه های وابسته به اعتقاد اعتدال و اصلاحات در این اداره کل کاملا کنار نشسته اند و اعضای شناسنامه دار جبهه افراطی پایداری و اعضای وابسته به تفکر مشایی در این اداره کل جولان دارند کی می خواهند قفل استان را باز نمایند نمی دانیم


                      ©2013 APG.ir