تعداد بازدید: 4019

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 20 مرداد 1393-7:49

کمال علیپور:

نماینده مردم هستم، باید حرف بزنم

چهره به چهره با نماینده اصولگرای قائم شهر: در مورد یارانه ها دولت اشتباه کرده است/جریان پایداری وجود ندارد، دو سه نفر هستند/ آن قدر کار انتخاباتی بلدم که این طوری نیایم کار انتخاباتی انجام بدهم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر+ رضا شریعتی: کمال علیپور -نماینده شهرستان قائمشهر،جویبار، سیمرغ و سوادکوه از چهره های اصولگرای مجلس است که اظهار نظرهای جنجالی وی در بزنگاه ها، از انتقاد تغییر فرماندارشهرستان قائم شهر و سوادکوه شمالی گرفته تا مذاکرات هسته ای و انتقاد از استاندار، بارها سر و صدا ایجاد کرد. او در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی مازندران، از غرفه مازندنومه بازدید کرد و به سوالات ما جواب داد.

* مازندنومه: به نظر می‌رسد بعد از تشکیل دولت چون نامزد مورد علاقه طیف فکری شما رای نیاورد، برخی از موضع‌گیری های تان اگر  نگوییم که احساسی  است، از عدالت و انصاف به دور است. بعد از چندماه به نظر نمی‌ رسد عملکرد به گونه‌ای باشد که نقدهای این چنینی کنیم. انتقاد از عملکرد تیم با تدبیر هسته ای که مورد حمایت رهبری است را به دور از انصاف می‌دانیم و معتقدیم باید به تیم دولت مهلت بدهیم بعد لب به انتقاد باز کنیم. در مورد استان هم همین نظر را داریم. نظر شما چیست؟

ابتدا خبرنگاران زحمات زیادی را متحمل می شوند. البته شما را نمی دانم اما خبرنگاران در مسئله خبر به دور از مسئله حاشیه ای، خبر را منتشر کرده و سعی می کنند اطلاع رسانی به موقع کنند.

هرچند مجلس و دولت باید بیشتر توجه کنند و به وعده های عملیاتی نشده در مقابل خبرنگاران نظیر مسکن مهر و توجه ویژه به سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاران داشته باشند. من فکر می کنم خیلی حق مطلب برای خبرنگاران ادا نمی شود.

در مورد سوال تان هم تکذیب نمی کنم اما می توانم دفاع کنم.  باید تعریفی از ناظر داشته باشید. شما اگر تعریفی از ناظر داشته باشید نه این مطالب را در سایت خود انتشار می دادید  و نه از آن استفاده می کردید. مثلا شما ناظر ساختمانی کار را به دست مجری رییس جمهور دادید. وقتی در بنایی یک آجر  کج گذاشته می شود نباید بگوییم ببینم چقدر کج می رود بعد اقدام کنیم. تعریف ناظر این نیست، تعریف ناظر یعنی حضور به موقع . چوب لای چرخ گذاشتن تعریف ناظر نمی شود و یک خیانت است. 

شاید حامی دولت نباشم اما من نماینده مردم هستم و باید حرف ها را به موقع بیان کنم. اگر کسی در فتنه سال 88  جانش را برای ولایت  می داد مهم بود، امروز مهم نیست. امروز کشور در آرامش است به قول امیر المومنین در زمان جنگ صدای طبل که می آید مرد از نامرد شناخته می شود. همه در چارچوب قانون بوده و ناشی از بی قانونی نیست. این دولت برآمده از افکار عمومی مردم است من  هم وظیفه حمایت دارم چراکه دولت تنفیذ رهبری  را دارد.

مگر من در جایی گفتم که از دولت حمایت نمی کنم  یا عنوان کرده ام که باید چوب لای چرخ دولت بگذاریم؟  یا گفته ام این دولت توانایی کار ندارد؟ امضا جمع کنیم تا استیضاح شود؟  اینها مواردی است که اگر نماینده مجلس انجام دهد می گوییم فرصت نداده است. آنچه در قیامت از من سوال می کنند از شما سوال نمی کنند«لا یکلف الله نفسا الا وسعها». اولین چیزی که در آن دنیا بعد از مسائل شخصی از من سوال می کنند این است که وقتم را چطور گذراندم. از شما هم می پرسند به عنوان خبرنگار آیا خبری که منتشر کردی درست بود یا نه؟ من ناظری هستم که رصد می کنم و می گویم آقای رییس جمهور در فردو نباید این اتفاق بیفتد. مردم به من رای دادند که گلوی آنها باشم. این که همه رسانه ها گفتند آقا مطلع بود، آقا چشمهایش ماییم ما نماینده مجلسیم؛ ما هم گفتیم اگر بیست درصد غنی سازی به سه ونیم درصد کاهش یابد به قهقرا رفتیم. مفهوم آن این نیست که ما با دولت مشکل داشته باشیم.
مگر غیر از این است که احمدی نژاد را دولت اصولگرا قبول داشتند و من تنها کسی بودم که بیشترین انتقاد را از دولت داشتم؟

*مازندنومه: آیا آمار دارید در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد بیشتر انتقاد کردید یا دولت کنونی؟

بله. آمار دارم. آن دوره بیشتر بود. در دولت قبلی آنجا چهار نطق داشتم اما در دولت روحانی دو نطق.

* مازندنومه: چندماه بعد از استقرار دولت یازدهم شما دو،سه بار حملات تند داشتید. اما در اواخر دولت احمدی نژاد شما اظهارنظر کردید. جنس نطق ها چطور بود؟ کجا تندتر بود؟

نطق های من در دولت احمدی نژاد تندتر بود. من به  آقای احمدی نژاد گفتم وزیر کابینه ات در حال خوشگذرانی است! کارگر فولاد ما 100هزار تومان حقوق می گرفت. در مورد بودجه هم من مخالف بودجه احمدی نژاد بودم در مورد این دولتم مخالف بودم، حاضر هستم با ناظران مناظره کنم.

در مورد یارانه ها دولت اشتباه کرده است. ما به دولت گفتیم 11 هزار میلیارد تنخواه اختصاص بده تا تورم کم شود اما دولت 63 هزار میلیارد پول آورده است. همین دولتی که گفته من دولت راستگویان  هستم، اعلام کرده که مجلس  گفته 63 هزار میلیارد اختصاص بدهید و ما از اینها انتقاد داریم.

سخنان من در آرشیو رسانه ها موجود است و می توانید به نطق من مراجعه کنید که گفتم آقای دولت 11 هزار میلیارد تنخواه اختصاص بده و قیمت بنزین  هم بیشتر از 400 تومان نشود. دولت این کار را کرده اما نیاید بگوید کار مجلس بود، این لایحه خود دولت بود ضمن اینکه مجلس دوهزار میلیارد از 65 هزارمیلیارد را کاهش داد.

ما یک وظیفه داریم بحث نظارت است که از تذکر شفاهی ،طرح سوال  تا استیضاح می تواند باشد.

وقتی می گویم مدیران استانی 5 سال است در پروژه راه سوادکوه خوابیده اند تمام عاقلان در جلسه می دانند من چه می گویم. وقتی می گویم 5 سال یعنی من چهار سال گذشته را هم محاسبه کرده ام به اضافه  این یک سال دولت آقای روحانی.

*مازندنومه:پیگیری هم کردید؟

من پیگیری کردم؟! پدر پروژه رو در آوردم! من از نیکزاد -وزیرسابق راه- طرح سوال کردم. او را به کمیسیون آوردم. معلوم است شما سایت ها را نمی بینید!

آقای نیکزاد گفت تا پایان سال 94 پروژه را تمام می کنیم. گفتم تو که تا پایان سال 94 نیستی، گفت نه بودجه های ما تا پایان 94 هست چون تحریم بودیم پول نداشتیم اختصاص بدیم. آقای آخوندی آمد و گفت تا پایان 93.

 اگر من این حرف را در نطقم نمی گفتم نمی آمد حرفی بزند و  و سه چهار بار معاون بفرستد و زنگ بزند تا از نزدیک در روند پروژه قرار گیرد. اعضای کمیسیون عمران را که آوردم با معاون وزیر آقای دکتر نوزاد آمدیم داشتیم می رفتیم خانه. گفتم من به بازدید تونلی که ظرف 5 ماه، بیست متر پیشرفت داشته نمی آیم.

در زمان آقای نیکزاد به او زنگ زدم گفتم شبکه 5 را روشن کن این تونل که آقای دکتر قالیباف شروع کرده -تونل نیایش -ظرف 18 ماه تمام شده است، تو چطور یه تونل 18 کیلومتری را ظرف سالها نتوانستی به پایان برسانی؟ گفت پول داشتند و فلان داشتند من را با چه کسی مقایسه می کنی؟ پاسخ دادم قالیباف تونل کیلومتری احداث کرده اما تو 500 متر هم  احداث نکردی، ولی رسانه ای نکردم.

یک جاهایی ما تذکر می دهیم، نطق می کنیم، زنگ می زنیم کارمان این است. هرکس وظیفه دارد به دولت کمک کند .من به عنوان نماینده ملت باید ارزیابی کنم.

*مازندنومه: تعریف شما از ناظر را می پذیرم و قبول دارم. اما ما هم ناظریم. ناظر بر عملکرد مسئولان که چه می کنند و ناظر بر افکار عمومی که چه می خواهند. البته ما ناظر حکمی  نیستیم.

کار شما با کار ما زمین تا آسمان فرق دارد. کار شما به این دلیل سخت و زیان آور است که  باید بروید و از دل مسائل، درست ترین خبر را استخراج کنید و در عین حال مهم ترین دغدغه ها را به گوش مسئولان برسانید. شما بروید فلان روستا  و کاستی ها را ببینید و به اطلاع نماینده برسانید. من می گویم باید فلان روستا بروم. شما باید بهترین موضوع را تیتر کنید که به اطلاع مردم برسانید تا به قول رهبری امید در کشور ایجاد شود. پس کار من با کار شما فرق دارد شما علاوه بر آن که باید مطلب درست انتشار دهید باید نگرانی دغدغه مردم را داشته باشید. من سردبیر هفته نامه سامان در تهران بودم. به همکارانم می گفتم شما حق ندارید حرف مدیر را تفسیر کنید، شما در تفسیر نیستید، باید بروید حرف مدیر را بشنوید بعد تفسیر کنید.شما که حرف من را نشنیدی.

*مازندنومه: ما بر اساس آمار و گزارش ها و اظهارنظرهای شما که  در رسانه ها و سایت خود شما موجود است و نه در خلا، تجزیه و تحلیل می کنیم. بحث این نیست. برخی مدیران (منظورم شما نیستید)اگر چیزی به نفع شان است می گویند این رسانه قوی است اما چیزی که به نفع شان نیست و نقدشان است، می گویند این رسانه ضعیف و از خودش مطلب در آورده است. شما دلسوز هستید ولی علت این که این شائبه ایجاد شده که مثلا در موقع تغییر فرماندار سوادکوه و قائم شهر حرف می زنید، موقع مطالبات و منفعت خاص حوزه انتخابیه که می رسد  حرف هایی در آن زمان مطرح می شود که در حالت عادی گفته نمی شود و این سوء تعبیر سیاسی می شود. یا شما می گویید من زنگ می زنم به وزیر، به نظر می رسد رسانه ای کردن این مسئله، چیزی جز آن نیست که رای جمع کنید. معنای این داد زدن چیست وقتی وزیر قبول می کند و توضیح می دهد مساله را؟

البته بعد از داد ما گفت "باشه" یعنی وقتی ما حرفمان را زدیم

*مازندنومه: وزیر جرات ندارد به حرف نماینده مجلس بگوید نه. 

من می گویم فلان کار، می گوید چشم، تا یکی دو ماه می گوید، ولی وقتی عملی نمی بینید چه کار کنم؟ قوی تر انجام می دهم. اول تعامل، دوم تعامل، سوم تعامل، بعد مبنا ورود و نظارت قوی تر است. چشم ها رو گفتند، ولی انجام نمی شود. چرا کار یک وزیر به استیضاح کشیده می شود؟ برای اینکه آنقدر چشم ها را گفته  و کار انجام نشده  تا نماینده احساس می کند در چهارچوب وظایف کاری اش لنگ مانده است. اینها اهرم مجلس است. اگر من  در روز معارفه می گویم این فرماندار را معاوضه نکنید، بیایم و قبل از معارفه بگویم یک فرماندار دارد کار می کند؟ شاید اصلا نخواهند تغییرش دهند. من وقتی به عنوان نماینده از عملکرد یک فرماندار راضی بودم می گویم مخالف هستم او برود، مخالف آمدن این یکی نبودم. حمایت ما از این فرماندار دلیل نمی شود بگویم آن نیاید.

*مازندنومه:به نظر می رسد بخشی از نظرات شما با توجه به مشکلات بودجه ای کشور برای کسب محبوبیت است. وقتی کفگیر ته دیگ است، داد زدن چه معنا دارد؟ کسب محبوبیت را تایید می کنید؟

 من اصلا دنبال اینها نیستم. من علیپور آن قدر کار انتخاباتی بلدم که این طوری نیایم کار انتخاباتی انجام بدهم. من در دو سال و چند ماهی که عضو مجلس هستم به 365 روستا رفتم. چه کسی یین کار را انجام داده است؟ اما از این موضوع استفاده رسانه ای و تبلیغاتی نکردم.

 همیشه گفتم خداوند به من فرصتی داده است تا از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنم. اگر صادقانه کار انجام بدهم خدا می داند شما کجا باید بروی. آیا این درست است که من بگویم وقتی رییس جمهور می گوید پروژه آب را راه اندازی میکنم می خواهد رای بیاورد و این سخنان را می گوید؟ یا وزیر راه می گوید جاده سوادکوه اولویت من است، بگوییم می خواهد برای دولت رای بگیرد؟ این تفکر اشتباه است.

 وظیفه دولت این است که بیاید و داد بزند و بگوید که این مشکل را حل می کنم. اگر دیدی یک رییس جمهور دارد ماه آخر روبان می برد  و در مراسم افتتاح پروژه ها حضور می یابد، مشخص است که دارد کار انتخاباتی انجام می دهد. اما برای رییس جمهوری که سه سال از خدمتش مانده است بگذارید کارش را بکند. من که از سه سال پیش حرف می زنم دو سال مانده به انتخابات حرف نزنم کی حرف بزنم؟ من نماینده مردم هستم باید حرف بزنم.


*مازندنومه: اما مواضع شما با مواضع تندروهای جبهه پایداری در مجلس همخوانی و هم پوشانی دارد.

 اصلا اینطور نیست. من در جریان اصولگرایی مجلس بوده و افتخار هم می کنم جزو این جریان هستم.

*مازندنومه: جریان اصولگرایی تان مورد تایید است. درباره عضویت در جبهه پایداری بگویید؟

نه، جریان پایداری وجود ندارد، دو سه نفر هستند. ما در جریان اصولگرایی هستیم و من خودم یک ایده پرداز این جریان هستم و خیلی از دوستان و اصولگرایان که یک نطقی دارند می آیند پیش من و می گویم الان وقت مناسبی برای این نطق نیست. نگاه ما در جریان اصولگرایی که بیش از 100 نفریم این است که به دولت کمک کنیم در عین حال چشم های مان باز باشد. مگر احمدی نژاد آخر اصولگرایی نبود؟ مگر نگفتیم تو این ایرادات را داری و از دایره اصولگرایی خارج شدی؟

*مازندنومه:پس عضویت در جبهه پایداری را تکذیب می کنید؟

 نه، نه، این طوری نگویید که تکذیب می کنیم، ما جریان تفکر اصولگرایی داریم.

*مازندنومه:جبهه پایداری طرد شده و منفی بی نهایت طیف اصولگرایی است.

جریان اصولگرایی یک مثبت هم دارد، جبهه پایداری جزو این صد نفر است ولی تعدادشان مشخص نیست. یک جریان اصولگرایی هست در مجلس، ما جزو این دسته ایم.

*مازندنومه: این جبهه جلوی علی لاریجانی رییس اصولگرای مجلس هم می ایستند.

  قانون اساسی به نماینده اختیار داده حرف بزند. مگر آقای قاضی پور اصلاح طلب نیست؟ علیه خودشان حرف زد و به رییس مجلس گفت شما چرا نمی گذارید وزیر استیضاح شود؟ شما چه حقی دارید؟ حالا باید بگویم او عضو جبهه پایداریست؟ نه این طور نیست.

*مازندنومه: قبول دارم قاضی پور زیاد در مجلس حرف می زند، اما ما او را اصلاح طلب نمی دانیم


  • شنبه 25 مرداد 1393-16:6

    مقاله ای تحت عنوان کمال علیبور از ابتدا تا به امروز در آینده ای نزدک منتشر خواهد شد که همگان به ریشه موضع گیریهای ایشان بی خواهند برد.

    • پنجشنبه 23 مرداد 1393-9:19

      صابر به قول حاج کمال آنقدر کار انتخاباتی بلدیم که ... پس بدان هنوز خیلی روده ٰسال بعد همین موقع متوجه میشی که الفبای کار سیاسی رو بلد نیستیٰ ٰٰاگه میدونستی چند نفر از نیروهای کلیدی شما در تور رقبا افتادند اینجوری اظهار نظر نمی کردی.به امید دیدار انتخابات 94

      • چهارشنبه 22 مرداد 1393-18:3

        فعالین انتخاباتی اقای علیپور نام و نشان دار بودند نه بی نام فکر نکنم شما یکی از فعالین انتخاباتی آقای علیپور باشید اما حداقل جرات نکردید یک اسم الکی هم شده تو کامنت تان بذارید پس به دروغ خودتان را از فعالین نماینده جسور و ولایی خطاب نکنید . باتشکر از سایت مازند نومه

        • یک قائمشهری پاسخ به این دیدگاه 1 2
          چهارشنبه 22 مرداد 1393-12:38

          ادبیات مصاحبه کننده خوب نبود

          • چهارشنبه 22 مرداد 1393-11:28

            علیپور ... اینجانب به عنوان یکی از فعالین ستاد انتخاباتی ایشان در یکی از بخش ها بودم اگر مردم ... آن موقع به حال جریان اصولگرائی می گریند که شخصی مثل کمال علیپور ادعای اصولگرائی نکند.

            • چهارشنبه 22 مرداد 1393-10:12

              قابل توجه برادر جبهه پایداری!!! بخون حالشو ببر . جناب موسوی تو وبلاگش مطلبی نوشته بودن در همین رابطه حیفم شما نخونین!!
              حقیقتا خنده دار است. ماجرا آن قدر جالب شده که روح الله حسینیان هم شده مدافع اخلاق و معترض به ادبیات رئیس جمهور. زیباکلام هم برای نخستین بار در عمرش با جبهه پایداری هم موضع شده و در نکوهش ادبیات روحانی سخن می گوید. عامه مردم اما از سخنان آقای روحانی سر کیف آمدند و یک بار دیگر نشان دادند روح جمعی کاری به اهل سیاست ندارد.

              اهل سیاست از آن جایی که ارتباطشان با بدنه جامعه یک ارتباط کاملا فانتزی و غیر واقعی است هیچ گاه درک درستی از جامعه ندارند. گاه که مردم از سر اضطرار به آن ها اقبال نشان می دهند وهم برشان می دارد که خبری هست و پایگاهی اجتماعی دارند اما حقیقت ماجرا در مواقع این چنینی عریان می شود. همین اول توضیح بدهم که من وقتی می گویم مردم، مردمی را می گویم که از هیچ یک از امکان های از ما بهتران برخوردار نیستند. مردمی که با گوشت و پوست و خون و عصب، معنی تحریم را می فهمند. نه کاسب تحریمند و نه از مناسبات پیچیده سیاسی درکی دارند. مردمی که برای تهیه دارو به زحمت می افتند. مردمی که در هوای آلوده زودتر از همه نفسشان به شماره می افتد چرا که امکان زیستن در جای خوش آب و هوا را ندارند. مردمی که در شب های عید سالیان گذشته بیش از هروقت دیگری سرافکندگی و شرمندگی را در پیشگاه زن و فرزند با همه وجود احساس کرده اند. این مردم را نه در جلسات هفتگی موتلفه می توانید پیدا کنید و نه در جلسات حزب مشارکت. این مردم صدایشان خیلی شنیده نمی شود. روزنامه ها و خبرگزاری ها و سایت ها هم که غالبا تامین کننده منافع فردی و جمعی اهل قدرتند خیلی کاری به این مردم ندارند.این مردم بیش از همه جا در اتوبوس و تاکسی و پیاده روها دیده می شوند و توفیق دیدار چنین مردمی کم تر نصیب اهل سیاست می شود.

              این مردم از این که رئیس جمهورشان خطاب به آن ها که خودرا در پس مفاهیم ارزشی پنهان می کنند و همه منافعشان در تحریم و آشوب و جنگ خلاصه می شود گفته است بروید به جهنم، کیف کرده اند. این مردم وقتی شنیدند رئیس جمهورشان به آدم هایی که دعوی دلیری و حماسه سازی دارند اما سخت از رای مردم می هراسند گفته است: بزدل، صفاها کرده اند. بله، ناسزا از زبان هرکه شنیده شود ناپسند و مزموم است اما انصافا کجای این حرف ها ناسزا بود؟ آیا سزاوارتر از این حرف ها می شد به این جماعت زد؟ من نمی گویم جواب های، هوی است اما نمی شود طرف مقابل به صراحت به رئیس جمهور بگوید خائن و وطن فروش، و وزیرش را در رسانه ملی به هزاران تهمت و ناروا بنوازند آن وقت رئیس جمهور مهر بر لب زده و خون خورد و خاموش باشد. آن ها که پیش تر از این با چنین موجودات هولناکی نجابت به خرج دادند و نازک تر از گل به آن ها نگفتند چه سرنوشتی پیدا کردند؟ دیگر این که مقایسه احمدی نژاد و آقای روحانی در این زمینه خاص عین بی انصافی است. احمدی نژاد بیخود و بی جهت به کسانی ناسزا می داد و مردم و نظام را به دردسر می انداخت. ناسزاهایی که مردم تاوانش را می دادند. آقای روحانی اول آن که سزا گفته و نه ناسزا و دوم این که مخاطبش کسانی بوده اند که برای حفظ منافع خود، منافع ملی را به خطر می اندازند. و از همه مهم تر این که به قول حضرت مولانا:

              چون سر و کار تو با کودک فتاد

              پس زبان کودکی باید گشاد

              • جبهه پایداریپاسخ به این دیدگاه 0 1
                چهارشنبه 22 مرداد 1393-18:7

                قابل توجه جناب منطق//// حق با شماست ولی اشتباه می کنید!
                اگر تصور می‌کنید این پند و اندرزهای عاقلانه و دلسوزانه را شماری از افراد خیرخواه و نیک‌اندیش از باب نصیحت خطاب به رئیس جمهور محترم ادا کرده و ایشان را به خاطر اظهارات توهین‌آمیز نسبت به منتقدان دولت ملامت کرده‌اند، باید گفت؛ حق با شماست


                «اینکه با فرافکنی مشکلات را به دیگران نسبت دهیم و به دیگران لجن‌پراکنی کنیم که کاری ندارد. ادبیات رئیس جمهور باید همراه با اخلاق و ادب باشد و نباید بی‌دلیل به دیگران تهمت بزنیم... وقتی افرادی که مسئولیت‌های سنگین دارند اخلاق را زیر پا می‌گذارند، آنوقت اعتماد عمومی از بین می‌رود... ما باید آستانه تحمل خود را افزایش داده و از نقد و انتقاد نهراسیم و...»

                اگر تصور می‌کنید این پند و اندرزهای عاقلانه و دلسوزانه را شماری از افراد خیرخواه و نیک‌اندیش از باب نصیحت خطاب به رئیس جمهور محترم ادا کرده و ایشان را به خاطر اظهارات توهین‌آمیز نسبت به منتقدان دولت ملامت کرده‌اند، باید گفت؛ حق با شماست! ولی اشتباه می‌کنید! حق با شماست چرا که اظهارات آقای دکتر روحانی علیه منتقدان، در خور ملامت است و اما، از سوی دیگر، تصور شما اشتباه نیز هست! زیرا جملات یاد شده فقط بخشی از انبوه اظهارنظرهای قبلی جناب آقای روحانی است که بارها و بارها در «مذّمت فرافکنی»، «نسبت دادن مشکلات به دیگران» و به قول ایشان «لجن‌پراکنی علیه منتقدان»، «تهمت بی‌دلیل به این و آن»، «ضرورت افزایش آستانه تحمل مسئولان»، «نیاز دست‌اندرکاران نظام به اخلاق مداری» و... ایراد کرده‌اند! (18‌اردیبهشت و 15 خرداد 92 و...).

                درباره اظهارات موهن و به دور از انتظار رئیس جمهور محترم که در جمع سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده‌اند، گفتنی‌هایی هست که از آن میان به چند نکته بسنده می‌کنیم.

                1- جناب روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی خود و در موارد فراوان دیگری تأکید کرده‌اند اگر مسئولانی که مسئولیت سنگین دارند اخلاق را زیر‌پا بگذارند، اعتماد عمومی از بین می‌رود. آثار و نتایج این دیدگاه را که عالمانه و دقیق نیز هست در فاصله کوتاهی بعد از اظهارات اخیر ایشان به وضوح می‌توان دید و کاش رئیس جمهور محترم بدون توجه به وسوسه برخی از مشاوران و اطرافیان، نیم نگاهی به واکنش طرفداران خویش- و نه منتقدان دولت که طرفدار هستند ولی انتقاد نیز دارند- بیندازند. واکنش طیف یاد شده را در چهار محور می‌توان ارزیابی کرد.
                اول: شماری از مدعیان طرفداری از دولت و رئیس جمهور که ترجیح دادند درباره اظهارات آقای روحانی سکوت اختیار کنند. سکوت این عده را فقط می‌توان به حساب شرمندگی آنها نوشت و این که در اظهارات اخیر رئیس‌جمهور کمترین زمینه‌ای برای دفاع و حمایت نمی‌بینند. آیا این عده «اعتماد» قبلی خود به رئیس‌جمهور محترم را از دست نداده‌اند؟!

                دوم: بخش دیگری از طیف مدعی طرفداری رئیس‌جمهور، تلاش کردند با چسب‌های ناچسب، اظهارات ایشان را به اصطلاح توجیه! و حتی منتقدان را مستحق اهانت قلمداد کنند. یکی از سایت‌های این طیف تا آنجا پیش رفت که منتقدان دولت را به «زنان بدکاره»! تشبیه کرد و آقای روحانی را به «انسان‌ درستکار» که فحاشی وی به زن بدکاره! نه فقط«این زن بی‌عفت را نمی‌آزارد بلکه برعکس از این که می‌تواند در میدان بی‌حیایی با او درافتد خوشحال هم می‌شود»!
                این عده که بسیار اندک و کم‌شمار نیز هستند، کمترین ارزشی برای پرداختن ندارند آنها برده پول و پله هستند و به قول بروبچه‌های تهران «آب دهان روی پیاده‌رو را به هوای سکه 2 ریالی برمی‌دارند»! ولی باید برای آقای روحانی عمیقا متأسف بود که به اینگونه افراد اجازه می‌دهند خود را طرفدار ایشان معرفی کنند!

                سوم: دسته سوم کسانی هستند که ضمن نقد اظهارات آقای روحانی و ملامت ایشان که چرا زبان به این سخنان آلوده‌اند، به منتقدان دولت نیز به شدت تاخته و آنان را مستحق اعتراض و انتقاد دانسته‌اند اما به رئیس‌جمهور پیشنهاد کرده‌اند از الفاظ و عبارات دیگری برای مقابله با منتقدان استفاده کند! این طیف عمدتا- و‌تقریبا همه آنها - از افراد و گروههای مدعی اصلاحات هستند. یعنی طیفی که در ماههای اولیه ریاست‌جمهوری آقای دکتر روحانی «به کنایه» و این روزها با صراحت اعلام می‌کنند با رئیس‌جمهور مرزبندی تعریف شده‌ای دارند و ضمن حمایت «مشروط» از ایشان، تاکید می‌کنند که وی را اصلاح‌طلب! نمی‌دانند!

                موضع دوگانه این طیف نسبت به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور، حساب‌شده‌تر از طیف‌های دیگر است و از هماهنگی درون گروهی آنان خبر می‌دهد. این طیف به روال چند ماه اخیر خود، اصرار دارد که اشتباهات و ناکامی‌های روحانی را به حساب خود او بنویسد و در همان حال انتخاب وی به ریاست‌جمهوری را مدیون اصلاح‌طلبان و حمایت خاتمی و هاشمی از ایشان قلمداد کند! موضع دو پهلوی طیف یاد شده نشان می‌دهد که آنها نیز اظهارات اخیر آقای روحانی را به اندازه‌ای غیرقابل قبول و آسیب‌رسان می‌دانند که حاضر نیستند هزینه سنگین آن را که کاهش چشمگیر اعتماد مردم به رئیس‌جمهور است تحمل کنند.

                چهارم: این طیف شامل بخش دیگری از اصلاح‌طلبان است که درباره اظهارات رئیس‌جمهور، موضعی متفاوت با طیف سوم و نزدیکتر به مردم دارند. طیف یاد‌شده اظهارات اخیر رئیس‌جمهور را «ناامیدکننده»! و با تصور و انتظاراتی که از ایشان داشته‌اند متفاوت ارزیابی کرده‌اند تا آنجا که یکی از روزنامه‌های وابسته به این طیف ضمن ملامت آشکار رئیس‌جمهور، با صراحت بیشتری می‌نویسد «در آستانه یک سالگی دولت اعتدال، سخنان دیروز شما پیرو مشی اعتدال نبود» و تاکید می‌کند «صادقانه بگوئیم این روحانی، آن روحانی نبود». به بیان دیگر، این طیف در لفافه - اما نه چندان پوشیده و پنهان - اعلام می‌کند در دیدگاه و تصور اولیه خود نسبت به آقای روحانی دچار اشتباه شده است و این روحانی که امروز می‌بینید با آن تصور که هنگام انتخابات از وی داشت، تفاوت دارد!

                اکنون باید از جناب رئیس‌جمهور محترم پرسید؛ آیا در همین واکنش‌های اولیه که به فاصله‌ اندکی بعد از اظهارات حضرتعالی صورت گرفته است، تحقق عینی فرمولی که خود ارائه کرده بودید را نمی‌بینید؟! «وقتی افرادی که مسئولیت‌های سنگین دارند، اخلاق را زیر پا می‌گذارند، آنوقت اعتماد عمومی از بین می‌رود.»...؟!

                2- انتظار آن بود - و هنوز هم هست- که آقای روحانی به جای عتاب و اهانت به منتقدان، در مقام پاسخ مستدل و منطقی به آنها باشند و موفقیت‌های مورد ادعای خویش را برای مردم برشمرده و توضیح بدهند. مثلا بفرمایند در مذاکرات هسته‌ای غیر از آن همه امتیازات «نقد» که داده‌اند و در مقابل «وعده‌های نسیه» که گرفته‌اند چه دستاورد دیگری داشته‌اند؟ مگر نمی‌فرمودند و نمی‌فرمایند که منتقدان ایشان از مذاکره با آمریکا «هراس» دارند و آن را «تابو» می‌دانند؟! خب! حالا بفرمایند کدام دیدگاه واقعیت داشت و کدام «تابو» بود؟ آیا می‌توانند این واقعیت را انکار کنند که درباره «صداقت آمریکا»! که تابلوهای نماد بی‌صداقتی آن را با دستپاچگی‌ از سطح شهر جمع کردند، دچار اشتباه فاحش شده‌اند و درپی «آب»، به سوی «سراب» رفته‌اند؟ دست آقای روحانی و تیم مذاکره‌کننده با وجود بدبینی نسبت به نتیجه این مذاکرات بازگذاشته شد ولی دست خالی بازگشتند البته مذاکرات اخیر دستاورد بزرگی نیز داشته است که همان اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکاست، بنابراین نمی‌توانند ادعا کنند که می‌خواستند مشکل را حل کنند ولی عده‌ای نگذاشتند! و نمی‌توانند از هم‌اکنون - آنگونه که پیداست - برای ناکامی خسارت‌بار خود بهانه بتراشند. گفته بودند آقای اوباما آدم مؤدبی! است و برخورد مؤدبانه ما، باعث مواجهه مؤدبانه ایشان شده است! ولی هنوز این جمله ناتمام بود که با متکبرانه‌ترین برخوردهای اوباما روبرو شدند و خانم وندی شرمن با وقاحت فریب و فریبکاری را بخشی از «دی.ان.ای- یعنی ذات» مردم ایران معرفی کرد! وعده داده بودند که علاوه بر سانتریفیوژها، چرخ زندگی مردم نیز باید بچرخد ولی به جای آن بسیاری از سانتریفیوژها نیز از چرخش افتاد! قول داده بودند که پاسپورت ایرانی را از احترام بین‌المللی برخوردار سازند، اما چند ماه است که آمریکا برخلاف قوانین بین‌المللی به نماینده رسمی ایران در سازمان ملل اجازه ورود نمی‌دهد. قرار بود طی 100 روز اول ریاست‌جمهوری، گشایش چشمگیر اقتصادی به مردم هدیه بدهند. ولی در موعد 100‌روزه و زنگ‌حساب، انشاء خواندند، و...

                اگر این واقعیات قابل انکار است، بفرمایند که چرا؟ و اگر قابل انکار‌نیست -که نیست - اهانت به منتقدان که باید شایسته تقدیر باشند، برای چیست؟

                3- کاش جناب رئیس‌جمهور به این نکته بدیهی توجه می‌فرمودند که اگر منتقدان ایشان - منظور همه منتقدان نیست - خدای نخواسته در پی دشمنی با دولت آقای روحانی بودند، خطاهای آن را گوشزد نکرده و به نقد نمی‌کشیدند چرا که هیچ بدخواهی خواستار اصلاح طرف مقابل نیست و فقط دوستان دلسوز هستند که لغزش دولت و زیان‌های حاصل از آن را برنمی‌تابند و با نقد مستند و خیرخواهانه در پی اصلاح خطاها برمی‌آیند زیرا دولت را بخشی از نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانند و کمترین آسیب احتمالی به آن را، نمی‌توانند تحمل کنند. دقیقا برخلاف دشمنانی که به لباس دوست درآمده‌اند و یا دوستان نادانی که همیشه آسیب‌رسان و ضایعه‌آفرینند.
                4- در خاتمه این نکته نیز گفتنی و این گلایه مطرح کردنی است که چرا جناب روحانی برخلاف توصیه اکید و حکیمانه خداوند تبارک و تعالی، ابراز دوستی‌های خود را نثار دشمنان تابلودار نظام می‌کنند و خشم و عصبانیت خویش را به سوی دوستان می‌فرستند؟!

                و دراین‌باره گفتنی‌های دیگری نیز هست که می‌گذاریم و می‌گذریم و برخلاف برخی از کسانی که به ریا و نفاق خود را دوستدار آقای روحانی جا‌می‌زنند - و در همان حال پنهان نمی‌کنند که ایشان را پلی برای مقاصد حزبی خود می‌دانند - برای رئیس‌جمهور محترم آرزوی موفقیت داریم.

                • پنجشنبه 23 مرداد 1393-6:35

                  مخالف بر دو نوع است:‌ اول آن که از سر دلسوزی یا باور یا هر علت دیگری جز "لجاج و منافع شخصی و گروهی" ، نقدی بر عملکردها دارد و اگر توضیح قانع کننده دریافت کند، می پذیرد.

                  دوم این که اساساً با عملکرد کاری ندارد، نه چشم بینایی دارد و نه گوش شنوا ؛ بلکه در صدد تخریب و به زیر کشیدن رقیب است تا خود به جای وی بنشیند و صاحب قدرت شود (یا قدرت از کف رفته را باز به چنگ آورد).

                  واقعیت این است که اغلب مخالفان شناخته شده دولت روحانی از دسته دوم اند. آنها ولو به بهای از دست رفتن منافع ملی، همچنان سیاسی کاری های خود را ادامه می دهند تا بلکه با تحمیل هر هزینه ای هم که شده، بار دیگر به قدرت بازگردند و بار بندند. برای آنها یک دولت شکست خورده و یک ملت تحت تحریم که نتیجه اش تصدی قوه مجریه توسط خودشان باشد ، بهتر از دولت سربلند و ملت در رفاهی است که دیگری رئیس جمهورش باشد.

                  چنین منتقدانی ، نه "منتقد" که "مخرّب" هستند و ما نیز معتقدیم که "به جهنم" که ناراضی اند زیرا ملت ایران که ضامن قدرت یافتن آنها نیستند و قرار نیست ملتی در رنج باشند تا طایفه ای آزمون پس داده و رد شده، کامروای قدرت و ثروت شوند.

                  اما یک نکته را باید مد نظر داشت و آن این که روحانی ، رئیس جمهور همه مردم ایران است، چه آنان که به وی رأی داده اند ،‌چه آنان که به فرد دیگری رأی داده اند و چه کسانی که اصلاً رأی نداده اند. او رئیس جمهور منتقدان و تخریبگران خود نیز هست. بنابر این باید در ادبیاتی که به کار می برد ، دقت کند و حرمت "همه" را پاس بدارد.
                  دعوت جبهه تخریب به جهنم ، هر چند حرف دل بخش عمده ای از مردمی است که سال ها در جهنم افراطیون سوخته اند و ساخته اند ،‌ اما نباید از زبان رئیس جمهوری باشد که مظهر وفاق ملی است.

                  وانگهی چنین ادبیاتی ، گزک به دست همان تخریب گران می دهد که خود را به عنوان منتقد جا بزنند و مظلوم نمایی کنند ؛‌همان هایی که ادبیات سخیف احمدی نژاد برایشان نوش بود و گوارا و هرگز به او و همقطارانش که با "آن ادبیات از یاد نرفتنی" سخن می گفتند ،‌اعتراض نداشتند!

                  روحانی باید یادش باشد که یکی از مؤلفه های دوران احمدی نژاد ،‌ ادبیات نازل و دون شأنی بود که رئیس جمهور سابق به کار می برد و مردم ،‌به چنان طرز حرف زدنی حساسیت پیدا کرده اند.

                  برای مردم ، ادبیات احمدی نژاد امری عادی و البته تأثر انگیز شده بود اما حتی نزدیک شدن به چنان ادبیاتی از سوی "شیخ دیپلمات"‌ قابل قبول نیست.

                  روحانی به جای این که از دست این جریان تمامیت خواه عصبانی شود و بهانه به دست شان بدهد،‌ کافی است گوشه ای از کارنامه شان را به مردم بنمایاند تا مردم بدانند آنان که اظهار دلواپسی می کنند و این روزها ، ترس و لرز برشان داشته ، نه از خاموشی سانتریفیوژها که از خاموشی منافع میلیاردی خود نگرانند: کسانی که تا دیروز با جلو انداختن امثال بابک زنجانی، نفت کشور را می بردند و می فروختند و پولش را پس نمی دادند، کسانی که از صدقه سر تحریم ، با طرف های خارجی زد و بند می کردند و قطعات صنعتی را با ده برابر قیمت به کشور خودشان می فروختند ، کسانی که به اسم طرح های فرهنگی ، بودجه های میلیاردی می گرفتند و خوش به حال شان می شد و ... .

                  روحانی به جای این که عصبانی شود و لب به سخنانی بگشاید که در شأن اش نیست ، بهتر است این مسائل را بازگو کند و پرونده های آنان را به دستگاه های اطلاعاتی و نظارتی و قضایی بسپارد تا دلواپسی های دروغین یادشان برود و یادشان بیاید که الان باید دلواپس جوابگویی به 8 سال غارت بی وقفه مملکت باشند.

                  سیدمحمد خاتمی ، در 8 سال ریاست جمهوری اش ، اشتباه بزرگی را مرتکب شد. او با جریان تخریب با تساهل و نجابت برخورد کرد در حالی که وظیفه داشت به عنوان رئیس جمهور ایران ،‌از منافع ملت ایران در برابر جریان ویرانگر تخریب محافظت کند.

                  دعوت از روحانی برای درشت سخن نگفتن با تخریب گران،‌ به معنای تکرار تجربه خاتمی نیست بلکه به این معناست که اتفاقاً نباید به این جریان رسمیت بخشید و بهانه به دست شان داد بلکه باید با آنان به زبان حقوق سخن گفت چرا که کارنامه شان ، نشان می دهد که در این عرصه حرفی برای گفتن ندارند و باید پاسخگوی حقوقی کارهایی که کرده اند باشند.

                  فحش دادن و ایراد اتهامات بی پایه و اساس،‌ "مزیت نسبی" جریان تخریب است. فروغلتیدن در عرصه ای که حریف در آن تبحر ویژه دارد ، کار انسان عاقل نیست بلکه باید حریف را به عرصه ای کشاند که مزیت نسبی در آن متعلق به خود است.
                  در مثل مناقشه نیست:‌ فحش دادن انسانی درستکار به زنی بدکاره که "تو چنینی و چنان" ، هر چند منطبق بر واقع باشد اما نه در شأن گوینده است و نه زن بی عفت را می آزارد بلکه بر عکس از این که می تواند در میدان بی حیایی، با او در افتد و پیروز شود خوشحال می شود

                  • پنجشنبه 23 مرداد 1393-6:34

                    رییس جمهور با ادبیات جبهه پایداری با خودشان حرف زد. جواب کلوخ انداز سنگ است. دم حسن روحانی گرم. بی ادبهایی مثل کوچک زاده و رسایی و ..باید ادب شوند. دیگه ادب بس است. اینها باید ببینند چقدر سخت است که درشت گویی. همه باید در برابر این افراد درشت گو باشیم تا سرجاشون بنشینن. جواب توهین و بی ادبی سکوت و نرمش نیست

                • چهارشنبه 22 مرداد 1393-10:1

                  درود بر شما. اقا قبول کردیم. ولی اگر فرض بر این بود هم بعید به نظر نمی رسید!!! حالا که چی میخواین ثابت کنین آقای علیپور با دولت موافقه؟! جل الخالق.

                  • سه شنبه 21 مرداد 1393-15:11

                    باسلام: از تلاش پیگیرانه مهندس علیپور نهایت تشکر را داریم
                    امیدواریم در پناه امام زمان(عج) موفق و موید باشید.

                    • بچه هییتیپاسخ به این دیدگاه 7 15
                      سه شنبه 21 مرداد 1393-10:58

                      حاج کمال عریز مرد روزهای سخت خدا قوت به دلتان اصلا هراس راه ندهید و نگران این هیاهوها و جوسازی ها هم نباشید محکم و ثابت قدم از اصول و آرمانها یتان دفاع کنید و پیگیرمطالبات به حق این مردم مظلوم باشید که دعا خیر این مردم بذرقه راهتان هست .

                      • همکاررسانه ای درجواب به احسانپاسخ به این دیدگاه 1 15
                        سه شنبه 21 مرداد 1393-10:55

                        رسانه ای که نیادبا مخالفش صحبت کنه وحرف هایش تو سایت بزاره اصلا رسانه نیست.مازندنومه رانشناختی برادر؟
                        مازندنومه یک رسانه واقعی ،هرچند آقای صادقی اندکی ازدست گیردادن های الکی خسته شدن وفیتیله انتقادراپایین آوردند ولی مازندنومه همان مازندنومه خودمان است.پس الکی حرف نزن.از رسانه چیزی نمی دانی

                        • سه شنبه 21 مرداد 1393-9:37

                          با سلام و تشکر از مدیریت محترم سایت مازندنومه؛
                          1 - دوست عزیزی می گوید در هشت سال 4 نطق و در یکسال 2 نطق! آقای علیپور در یکسال و نیم آخر عمر دولت احمدی نژاد وارد مجلس شد و در کمتر از 2 سال 2 نطق داشت.
                          2 - اینکه علیپور به 360 روستای حوزه انتخابیه رفته و آن را اعلام کند تبلیغاتیست!؟ اما فلان فرماندار و یا استاندار محترم و حتی رئیس جمهور فلان کار را انجام دهد تبلیغاتی نیست!؟ مثلا استاندار بین این همه خانواده شهدا به منزل شهدای سرشناس و معروفی چون شهید کشوری می رود. فرمانداران نیز همین مشی و روش را دارند پس اینها تبلیغاتی نیست!؟
                          3 - در بحث راه فیروزکوه به قائم شهر خصوصا سوادکوه و تونل ها یکی دو نفر یم یا دو بار موضعگیری کردند ولی علیپور بارها و بارها موضعگیری کرد و بخاطر همین صحبت های ایشان این همه اعتبار و بودجه تخصیص گرفت. والا کدام مسئول اجرایی در این مورد اقدام مناسبی داشت بجز آقای علیپور.
                          4 - همه مردم از ابتدای دوران نمایندگی علیپور را به همین صورت جدی و منتقد دیدند و رفتارشان عوض نشد. پس نمی توان گفت نسبت به این دولت بی مهری دارد.
                          5 - شما سوال کردید که ((علیپور عضو جبهه پایداری و از اقلیت است)) حالا من یک سوال دارم؛ مگر نه اینکه علیپور رئیس کمیته راه و ترابری و ناظر عالی مجلس در شورای عالی شهرسازی و معماری است؟ خوب اگر از اقلیت مورد نظر شما بود پس وزن سیاسی ایشان در مجلس تا حدی می بایست پایین بود که هیچ یک از مسئولیت های بالا خصوصا نظارت عالی در شورای عالی شهرسازی به ایشان نمی رسید. چرا که نیازمند رای مستقیم اکثریت نمایندگان می باشد. پس علیپور وابسته به هیچ دسته و گروهی نیست و علیرغم اصولگرا بودن بارها برای منافع مردم به برخی مدیران اصولگرای دولت قبل بشدت انتقاد کرد.
                          6 - سایت مازندنومه نیز علیرغم کار خوب رسانه ای که انجام می دهد و بنده نیز بیش از یکسال خواننده ثابت سایت هستم، اما تاکنون و با وجود گذشت بیش از 2 سال از عمر مجلس فعلی هیچگاه به سراغ مهندس علیپور نرفت تا استدلال های ایشان را در انتقادها نسبت به مسئولین اجرایی جویا شود و دائما یادداشت ها، مقالات، نطق ها، و سخنان مخالفین و منتقدین آقای علیپور را منتشر کرده که جا داشت با وجود داشتن خط و ربط های سیاسی این کار زودتر انجام می شد. اگر حالا هم این امر صورت گرفته صرفا بدلیل حضور آقای علیپور در غرفه این سایت می باشد که حق گله مندی از این سایت را برای اینجانب به عنوان خواننده ثابت و روزانه سایت محفوظ می دارد.
                          ضمن تشکر از مدیریت محترم سایت.

                          • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 18 11
                            سه شنبه 21 مرداد 1393-0:28

                            اقای علی یور ....بکزارید چهره جدیدی به مجلس بروند.با فشار اوردن به دولت جابجا کردن فرماندار وبخشدار وروسای ادارات راه بجای نخواهید برد باید بروید...

                            • سه شنبه 21 مرداد 1393-11:57

                              جناب ناشناس عزیز و محترم نماینده ما هیچ وقت عصبانی نمی شوند و انتفاقا خیلی هم صبور هستند انروز تو نمایشگاه مطبوعات داخل سالن خیلی گرم و اتفاقا جناب صادقی عزیز با یک تکه کاغذ داشتند خودشان راخنک می کردند اقای علیپور یک انتقادی به برگر گزار کنندگان این نمایشگاه داشتند و گفته بودند خبرنگاران بنده گان بیشتر کارشان در هوای گرم و روزهای بارانی و سرد سپری میشه و حالا قرار شد به بهانه روز خبرنگار مراسمی برگزار بشه باید در فضای بهتر و مطلوبتر انجام بشه .اما یک گله از دوست خوبم جناب صادقی عزیز داشته باشم اینکه نماینده ما بیشترین وقتش تو سایت مازند نومه صرف شد و بیشترین عکس هم در سایت مازندنومه از ایشون گرفته شد ایب کاش برادر خوبم جناب صادقی سلیقه به خرج می دادند و عکس دیگری می گذاشتند تا دوست ناشناس ما هم به بهانه این عکس از اقای علیپور انتقاد نمی کردند .با تشکر اتز سایت مازند نومه

                            • دوشنبه 20 مرداد 1393-23:20

                              جهت اطلاع " کارن " و " منطق" که گفتند : ایشان طی دوره 8 ساله دولت احمدی نژاد 4 نطق داشته اند و در دوره یکساله دولت فعلی 2 نطق باید عرض کرد که آقای علیپور نماینده دوره نهم مجلس هستند و تنها حدود یک سال و سه ماه آخر دولت آقای احمدی نژاد نماینده بوده اند.منطق هم چیز خوبیه.؟؟؟؟؟؟؟

                              • جبهه پایداریپاسخ به این دیدگاه 9 1
                                دوشنبه 20 مرداد 1393-23:20

                                گفتمان ریس دولت تدبیر وامید و به قولی دولت حقوق دانان ها//////////////در جمع سفرا و نمایندگی‌های ایران
                                روحانی با دعوت منتقدان به جهنم از گفتمان اعتدال رونمایی کرد!
                                روحانی که چندی پیش مخالفت خود با بردن مردم به بهشت با شلاق را ابراز کرده بود، طی سخنانی منتقدان را «به جهنم» دعوت کرد و گفت آنها به زودی از اقدامات دولت یازدهم ممنون خواهند شد!


                                حسن روحانی در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، با انتقاد شدید از ترویج ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی در دنیا، گفت: در داخل کشور نیز برخی به دنبال تعامل‌هراسی و مذاکره‌هراسی هستند و به محض اینکه صحبت از مذاکرات پیش می‌آید می‌گویند ما هراس داریم، در حالی که باید گفت که ما در استدلال قوی هستیم.
                                وی افزود: کسانی که امروز در راس وزارت امور خارجه قرار دارند جزو برترین دیپلمات‌های جهانی هستند نه فقط در سطح منطقه. بروید صورت مذاکرات سالیان گذشته را بخوانید. از بس دیدم برخی هراسان زندگی می‌کنند و دیگران را نیز چنین می‌بینند؛ همچنان که گفته‌اند کافر همه را به کیش خود پندارد، ناچار شدم بخش‌هایی از صورت مذاکرات خود با مقامات خارجی را در کتابی چاپ کنم تا آن را ببینند.
                                «مذاکره‌هراسی» و «نرمش قهرمانانه‌هراسی» غلط است
                                رئیس‌جمهور با ادبیاتی عجیب و در اظهاراتی قابل تامل، منتقدان را مورد خطاب قرار داده و اظهار کرد: یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است!
                                واکنش‌ها به این عبارات روحانی چنان بود که سایت رسمی ریاست‌جمهوری پس از چند ساعت دست به جرح و تعدیل این سخنان زده و دعوت منتقدان «به جهنم» توسط روحانی را حذف کرد!

                                • دوشنبه 20 مرداد 1393-22:39

                                  مصاحبه کوتاه شده اش در... است .تنها نماینده ای که تاکنون مدیرکلی معرفی نکردم .ولی خودمونیم چقدرعصبی....!نماینده هم انقدرعصبانی...

                                  • دوشنبه 20 مرداد 1393-22:36

                                    باسلام خدمت همه عزیزانی که به هر نیتی کامنت می گذارند اما به عنوان یک مازندرانی از عزیزان خواهشی دارم در این فضای رسانه ی به هر بهانه ی به دنبال تخریب منتخب مردم نباشند به اکثر کامنت های که تا به حال توسط مدیریت محترم سایت تایید شده است توجه کنید همه خواستند به طریقی از اقای علیپور انتقام بگیرند اما بی توجه به مصاحبه جناب علیپور اکثر این دوستان 1سال پایان دولت احمدی نژاد را با یکسال حضور اقای علیپور در مجلس نهم 8سال مقایسه کرذدند و گفتند جناب علیپور در این 8سال چند نطق داشتند غافل از اینکه اقای علیپور فقط در یک سال پایان دولت احمدی نژاد تو مجلس حضور داشتند و حق والانصاف برای پیگیری مطالبات مردم نه با دولت احمدی نژاد تعارف داشتند نه با دولت اقای روحانی و کار نماینده نظارت و جسارت در پیگیری مطالبات مردم می باشد که اقای علیپور دراین موضوع خوب درخشیدند و اثبات کردند که وکیل مردم هستند نه وکیل الدوله ..دوستانی که در این فضا به دنبال هیاهوهای سیاسی که متاسفانه عجین شده است برای انتخابات و تبلیغات مجلس دهم به دنبال تخریب منتخب مردم هستند بدانند این موضوع گریبانگیر انها هم خواهد شد و کسانی دیگری هستند که فرصت خدمت و انتقاد رابرای خدمت به مردم خواهند گرفت و کسی دیگر برای پیگیری مطالبات مردم جرات نخواهد کرد حتی در قامت نماینده ملت اعتراضی داشته باشد و به دنبال احقاق حق این ملت باشد .پس از همه عزیزان استدعا دارم به عنوان یک مازندرانی نظرات و پیشنهادات خود را در فضای دلسوزانه و به دور از تخریب و غرض ورزی بیان کنند تا راهگشای برای برون رفت مشکلات مازندران مظلوم ما باشد.با تقدیر وتشکر از مدیریت محترم سایت مازند نومه

                                    • دوشنبه 20 مرداد 1393-21:48

                                      کارن و منطق معلومه که خیلی بیسوادید آقای علیپور در یک سال آخر دولت احمدی نژاد وارد مجلس شدند و چهار نطق داشتند ولی در یکسال دولت روحانی دو نطق

                                      • بسيجي خط امامپاسخ به این دیدگاه 3 6
                                        دوشنبه 20 مرداد 1393-20:15

                                        رفقا ...،شما سيصدو اندي روستا رفتي دستت درد نكنه ولي خبرنگار مازندنومه بره تو همين روستاها ببينه كجاي مشكل مردم حل شده؟آقاي عليپور سخنران خوبي هستي ولي از تو سخنانت چيزي واسه مردم بيرون نمياد،شرمنده ...

                                        • دوشنبه 20 مرداد 1393-13:48

                                          آقاي عليپور چرا شما كه در كميسون عمران هستيد مسئولين راه استان را عوض نميكنيد؟ دلتان مي خواهد بيشتر وقت بگذرانند؟ انتقاد محور سوادكوه را سردار مومني بايد بكنه؟ و شما كه مسئول مستقيم شهرستان هستيد صم بكم فقط نگاه مي كنيد.

                                          • سوادکوهی دیگر پاسخ به این دیدگاه 6 4
                                            دوشنبه 20 مرداد 1393-22:17

                                            برادر خوبم جناب سوادکوهی به گمانم در سوادکوه حضور ندارید اگر صادقانه وبا چشم بصیرت و به دور از فضا سازی و تخریب به پروزه چهاربانده سوادکوه به پیشرفت این پروژه در زمان 2سال نمایند ه گی اقای مهندس علیپور پی خواهید برد اگر نگاهی به تونل های که در مسیر در حال اجرا می باشد و به طور چند شیفته پیمانکاران مشغول می باشند به خاطر تذکرات مکرر و حضور فیزیکی مهندس علیپور در محل پروژه ها می باشد که این موضوع در دوره گذشته اینگونه نبوده است اگر و اقعا این حضور و پیگیری ها انجام میشد این پروزه باید 5 سال پیش به اتما م می رسید و مردم عزیز ما انگونه دچار مشکل نمی شدند .و نیاز به تذکر به قول شما سدار مومنی ها هم نبود .

                                            • سه شنبه 21 مرداد 1393-12:42

                                              عزيزم بنده يك رسانه اي هستم شما سند بياور كه آقاي عليپور پيگيري كرده. كاري كه در سكوت ميشه كه اسمش پيگيري نيست. آقاي عليپور رابطه اش با دولت خرابه و نميتونه از دولت ريالي بگيره. مگر پولهايي كه از منابع ديگر براي كارهاي ديگرميرسه و من ميدونم.

                                          • دوشنبه 20 مرداد 1393-11:8

                                            به مازندنومه به خاطر مصاحبه وزین تبریک می گویم.
                                            از آقای علیپور خیلی شناخت ندارم ولی متن مصاحبه ایشان پر از تناقض است اگر برای مردم و رضای خدا کار می کنددلیلی ندارد در رسانه مطح و فخر فروشی کند .
                                            در زمینه عضویت در جبهه پایداری هم سخنانش تناقض داشت بالاخره هستی یا نه ؟ با این شیوه سخن مخاطب به این نتیجه می رسد که عضو جبهه پایداری است پس چرا با ابهام صحبت میکنی ؟
                                            سفر به چند روستا که ملاک یست امار ارائه می کنند چه مشکلی از روستا حل شد ؟ایا مردم حس کردند نمایتده شهرشان به روستا آمده یا ............

                                            • دوشنبه 20 مرداد 1393-22:20

                                              به گمانم عضو جبهه پایداری بودند شده جرم اما کسانی که به بهانه تقلب در انتخابات 8ماه این مملکت را به اتش و خون کشیده اند شدند ادمها پاک و دلسوز عجب روزگاری غریبی شده است این روزگار جناب صادقی میدانم این کانت را تایید نمی کنید اما به رسم یادبود پیش تان به امانت باشد

                                              • سه شنبه 21 مرداد 1393-11:40

                                                جبهه پایداری از رهبری عبور کرده و انسانهای باوجدانی نیستند. دل رهبری را پایداریها خون کرده اند و رهبر سیاسی شان مصباح است

                                            • دوشنبه 20 مرداد 1393-10:26

                                              در دولت قبلی آنجا چهار نطق داشتم اما در دولت روحانی دو نطق.
                                              آقای علیپور! چهار نطق در هشت سال و دو نطق در یک سال .آن هم سال نخست کار دولت روحانی. کدام بیشتر است؟

                                              • دوشنبه 20 مرداد 1393-8:39

                                                درود بر مازندنومه. هرچند بیش از این ها می توانستید ایشان را به چالش بکشید ولی رسم مهمان نوازی را به جا آوردید!!!
                                                این آقایان هر چه بیشتر حرف می زنند عیارشان مشخص تر میشود !! ...
                                                ایشان 8 سال حکومت احمدی نژاد!!! 4 بار نطق داشتند و 2 بار نطق ،کمتر از یک سال ریاست جمهوری جناب روحانی! و با اعتماد به نفس بالا فهماند !! 7 سال آینده را سکوت خواهد کرد!! آیا سکوت خواهد کرد یا 7 سال آینده را یادشان رفت؟!
                                                آقای علیپور ذلواپس مردم حوزه خودتان باشید!!
                                                باقی مصاحبه بماند........!!!!

                                                • سه شنبه 21 مرداد 1393-11:14

                                                  منطق را از دولت مردان تدبیر وامید در سخنرانی اخر ریس دولت تدبیر و امید وبه قولی حقوق دان دیده ایم جناب منطقی

                                                • دوشنبه 20 مرداد 1393-8:29

                                                  هیچ رسانه ای نمیاد با مخالف خودش اینطور راحت صحبت کنه و در عین حال صحبت هاشو خیلی واضح و بدون سانسور بزاره روی سایتش. باید به مازندنومه تبریک گفت. مازندنومه الگوی آزادی بیان و دموکراسیه.

                                                  • دوشنبه 20 مرداد 1393-8:26

                                                    شما نماینده مردمی باید حرف مردم رو بزنی نه این که زیاده خواهی یک اقلیت پر مدعا رو فریاد کنی

                                                    • عزیز زادهپاسخ به این دیدگاه 4 6
                                                      سه شنبه 21 مرداد 1393-2:21

                                                      آقای کارن ع . م . خ .
                                                      لطفا به کار خودتون برسید که تو اون 8 سال هرچی داری همونا بهت دادن لااقل قدردان باشین

                                                      • سه شنبه 21 مرداد 1393-11:35

                                                        منظورت تورم بالای چهل درصد و بردن اقتصاد و ... مملکت به لبه پرتگاهه؟ یا عنایات مدیران بی کفایت مستبد به کارشناسان مجرب ؟ من مشغول کار خودم هستم اما نمیدونم مدیران احمدی نژادی که با سیاست‏های این دولت سر ستیز دارن چرا هنوز بر مسند هستند/ نمیدونستم بین آدمها هم دوزیست پیدا میشه

                                                    • دوشنبه 20 مرداد 1393-8:2

                                                      متاسفانه آقاي عليپور فقط بلد حرف بزنه اما عملي در كار نيست


                                                      ©2013 APG.ir