تعداد بازدید: 4996

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 27 شهريور 1393-7:51

کاروان مهربانی در زیراب به راه افتاد

گزارش تصویری از جشنواره دیدارمهربانان در دیار مهربانی-25 تا 27 شهریور ماه-زیراب سوادکوه(عکس از مصطفی کاظمی)


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، مصطفی کاظمی: جشنواره سه روزه "دیدار مهربانان در دیار مهربانی" که از روز سه شنبه در شهر زیراب سوادکوه آغاز شده، امروز پنج شنبه با برگزاری جشن بزرگی در فضای باز شهر ادامه می یابد.

هنرمندان گروه آیینی زندگی با راه انداختن کاروان شادی و پخش گل و شیرینی و تراکت در شهر، از مردم برای حضور در مراسم بزرگ عصر پنج شنبه دعوت کردند.

این جشنواره با حضور در مزار شهدای زیراب و اعزام کاروان "زیراب من سلام" افتتاح شد. سپس کاروان شادی اسب و گاری در شهر حرکت و گل و شیرینی پخش کرد.

برنامه اصلی این جشنواره شاد از ساعت 14:30 روز پنج شنبه 27 شهریور در فضای باز در نزدیکی میدان اصلی شهر(کنار ایستگاه مینی بوس) شروع می شود.

در این برنامه شاهد اجرای گروه های موسیقی اقوام شامل موسیقی شاد لزگی به سرپرستی استاد مهربانی از گروه ساوالان آذربایجان، موسیقی ترکمنی، موسیقی چهارمحال و بختیاری، و موسیقی مازندرانی توسط گروه آیینی زندگی و نیز گروه اکبر رستگار خواهیم بود.

بندبازی و دوچرخه سواری روی طناب، شعرخوانی محلی توسط دو شاعر سوادکوهی و اجرای نمایش طنز نیز از بخش های دیگر این جشن شاد است.

برپایی غرفه های صنایع دستی، اهدای خون، گلباران هوایی، نورافشانی و آتش بازی از برنامه های جنبی جشنواره سه روزه زیراب است.

عکس های مرا از مجموعه برنامه های روز اول این جشنواره تماشا کنید.

*خبرمرتبط:

دیدار مهربانان در دیار مهربانی


  • احمدی زیرابیپاسخ به این دیدگاه 4 1
    شنبه 29 شهريور 1393-10:8

    زیراب واقعا در رکود و فقر فرورفته . بعد از تعطیلی البرز مرکزی نه تنها زیراب بلکه پل سفید ولوپی راستوپی گویی مرده اند فکری به حال این منطقه بکنید. این کارها فایده نداره..

    • جمعه 28 شهريور 1393-13:40

      ملت چیزی ندارن بخورن براشون کارناوال راه انداختید؟ فکر فقرو بیکاری باشید که در زیراب بیداد می کنه! جالبه که توجه نکردید راه انداختن این نوع کارناوال ها خود اعتراف به وجود همین فقر و بیکاریه! فقیر و بیکار جماعت برای کارناوال های این جوری سر می شکونن!

      • شنبه 29 شهريور 1393-11:58

        باتشكر از همه بانيان بويزه علي حسن نزاد. در پاسخ به دوستي كه ملت چيزي ندارن بخورن وبسياري ديگر كه در ديار مااينگونه مي انديشند:اين حرف با فرض درستي ان ايا اين مردم فقر فرهنگيشان بيش از نان نيست؟ و اگر جماعتي به درست يا نادرست به زعم خويش به نشاط جامعه مي انديشند ودست به كار مي شوندحتي با دريافت پول و...براستي ستودني نيستند؟ شايد ديگراني باعث اين گرسنگي اند كه ما وشما كمتر ميدانيم كيانند.چه بسيار بودجه هاي فرهنگي كه به اين نامها چند برابرهزينه ميشونداما دريغ از كوچكترين تاثيروتاثر .گرچه نيات مهم است اما زمان خواهد گفت نه ما وشما؛بهتر نيست اگر ما وشما رهنمودي داريم صادقانه بگوييم گرچه ممكن است انان نيزكه از تبار مايند گونه اي ديگر عمل نمايند ؛اما ماه در زير ابر پنهان نمي ماند.انچه سالهاست گريبانگير اين بهشت فقير است گرسنگي فرهنگي است گرچه همه فرهنگ اين نيست .(راه راه بوليز دارمه ولي سادمه /دس نعيرمه لينگ اماده مه :گرچه بلوز راه راه برتن داريم اما ساده ايم چرا كه دست همديگر را نمي گيريم ولي براي پا گرفتن اماده ايم)درپايان از شما اگر مكدر شده ايد عذر مي خواهم وبراي مازندران عزيز ارزوي سر بلندي دارم.بپا خيزيد چه زود دير مي شود......

    • پنجشنبه 27 شهريور 1393-21:29

      گروه آیین زندگی سوادکوه، واقعا فوق العاده ست.

      • پنجشنبه 27 شهريور 1393-16:17

        متاسفانه اطلاع رسانی برای چنین آئین هایی بسیار دیر انجام می شود مثلا در همین خبر درساعت 7:51 27 شهریور در همین سایت گذاشته شد و مراسم هم در حال برگذاری است یا برگزار شده .

        • جمعه 28 شهريور 1393-9:30

          اتفاقا اطلاع رسانی خوب انجام شده. یک خبر چند روز قبل از برنامه انتشار یافته که لینکش در بالا اومده. در ضمن این گزارش تصویری است و پوشش خبر. در خبر هم گفته شد عصر 5 شنبه برنامه اصلی برگزار میشود که ساعتها قبل از اجرای آن است. لطفا در کار اطلاع رسانی خدشه ایجاد نکنید.


        ©2013 APG.ir