تعداد بازدید: 2089

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 16 بهمن 1384-0:0

راهب:کشاورزان بيمه مي شوند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه بخش کشاورزی در سال 85 با افزایش هزینه ها و تورم سالانه متناسب نیست .


 

جعفر قلی راهب -نماينده تنکابني ها در مجلس- با اشاره به رشد5/4 درصدی بودجه بخش کشاورزی در سال 85 افزود: علی رغم افزایش بودجه بخش کشاورزی در سال 85 اما با توجه به بالارفتن هزینه های تولید و تورم سالانه لذا این میزان افزایش دربخش کشاورزی کافی نیست و قرار است با پیگیری نمایندگان در کمیسیون های  کشاورزی و تلفیق این میزان رشد به بالای 5/6 تا هفت درصد برسد .

وی افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را با توجه به بازدهی بالای این بخش ضروری دانست و گفت: دربخش زراعت نرخ بازدهی در دوسال گذشته بیش از 11 درصد بوده و درصورت  افزایش سرمایه گذاری در این بخش مطمئنا جواب مثبت خواهیم داشت .

راهب تخصیص اعتباری بالغ بر هزار میلیون دلار سرمایه به بانک کشاورزی و افزایش سرمایه صندوق بیمه محصولات کشاورزی را از پیشنهادات کمیسیون برای حمایت از بخش کشاورزی دانست و تاکید کرد: این درحالی است که هم اکنون صندوق بیمه محصولات کشاورزی  حدود 200 میلیارد تومان به دولت بدهکار است .(mehrnews)

وی با اشاره به رشد 12 درصدی بخش آب در بودجه سال 85 ، تاکید کرد: درحال حاضر حجم آبهای سدی و زیر زمینی کشور معادل  400 میلیارد متر مکعب گزارش شده که از این میزان 130 میلیارد متر مکعب آن قابل استحصال بوده اما از 93 میلیارد متر مکعب آب با راندمان 35 درصد بهره برداری می شود .

به گفته وی  با توجه به شرایط کنونی هم اکنون می توان تا 36 میلیون هکتار از اراضی را زیر کشت برد در حالیکه این میزان هم اکنون 5/18 میلیون هکتار است .

 راهب تخصیص  اعتبار  برای خشکسالی و  مبارزه و پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در ایران را به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی  و جلوگیری از متضرر شدن مرغداران را یکی دیگر از موارد مورد بررسی برای بودجه سال 85 دانست .

به گفته وی  طرح بیمه کشاورزان از سال گذشته اغاز شده و قرار است مطابق قانون بودجه سال 85  تمامی کشاورزان روستایی و شهری در شش ماهه اول سال 85 بیمه شوند .

راهب در مورد افزایش 400 درصدی تولید دربخش کشاورزی درمقایسه با قبل از انقلاب ، تصریح کرد: میزان تولید در بخش کشاورزی قبل از انقلاب 5/18 میلیون تن بوده که این میزان هم اکنون وعلی رغم عدم حمایت جدی از بخش کشاورزی به 90 میلیون تن رسید .(mehrnews)



    ©2013 APG.ir