تعداد بازدید: 4139

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 20 خرداد 1395-0:24

نماینده مردم قائم شهر در گفتگو با مازندنومه:

هیچگاه نگفتم دوستان اصلاح طلب را قبول ندارم/ با فروش سایپا شمال مخالفم

عبدالله رضیان: هیچگاه نگفتم دوستان اصلاح طلب را قبول ندارم، هرگز چنین حرفی نزدم، گفتم یک نیروی مستقل هستم/  نشستی را دوشنبه این هفته با استاندار در تهران خواهیم داشت. اگر قرار باشد تصمیمی درباره شخص اول استان گرفته شود، باید حتما با هماهنگی تمام دوستان در مجمع نمایندگان باشد/ کسی از بین نماینده های مازندران متقاضی حضور در کمیسیون صنایع نیست جز من، چون اقای یوسف نژاد به هیات رییسه رفته است/ معاون وزیر جهاد در قبال نماینده آمل بد اخلاقی کرد/ انتقال کارخانه نساجی غیرقانونی بود/ نگاه سایپا در تهران این است که مجموعه سایپاشمال را بفروشد. اگر اینها بفروشند پولش در حوزه ما خرج نمی شود و من و اقای ادیانی مخالف این فروشیم.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضاشریعتی: عبدالله رضیان -نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس دهم- یکی از منتخبانی است که با حمایت اصلاح طلبان و قرار گرفتن در لیست امید به مجلس راه یافت. او اکنون متقاضی عضویت در کمیسیون صنایع مجلس شده است. با او تلفنی گفتگو کردیم و چند سئوال را در حوزه های سیاسی و اقتصادی پرسیدیم. پاسخ های این نماینده مجلس را به مازندنومه در ادامه می خوانید:

مازندنومه: آقای رضیان شما از حمایت شورای هماهنگی اصلاح طلبان و لیست امید در انتخابات هفتم اسفندماه سال گذشته برخوردار بودید، ولی پس از انتخاب شدن، چندبار اعلام کردید مستقل هستید. این موضوع را دوگانگی نمی دانید؟

-چه دوگانگی؟.

* این که با حمایت اصلاح طلبان رای آوردید و الان می گویید مستقل هستید

-این که اصلاح طلب ها از من حمایت کرده باشند این دوگانگی محسوب می شود؟

مازندنومه: خب شما می گویید من اصلاح طلب نیستم

-اصلاح طلب ها از من حمایت کردند، بارها هم گفتم به جهت اینکه من مستقل بودم و به دولت آقای روحانی رای دادم، از دولت اقای روحانی حمایت خواهم کرد. بر اساس شرایطی که صحبت کردیم بنده را در لیست اصلاح طلبان قرار دادند. این دلیل نمی شود چون آن ها تائید کردند طرف حتما اصلاح طلب باشد. من هیچگاه نگفتم دوستان اصلاح طلب را قبول ندارم، هرگز چنین حرفی نزدم، گفتم یک نیروی مستقل هستم.

مازندنومه: به عنوان یکی از دوازده نماینده مردم مازندران در مجلس، در خصوص عملکرد استاندار مازندران چه نظری دارید؟

-در این زمینه نظر نمی دهم چون قرار شد مجمع نمایندگان در این خصوص نظر دهد. نشستی را دوشنبه این هفته با استاندار در تهران خواهیم داشت. اگر قرار باشد تصمیمی در این خصوص و درباره شخص اول استان گرفته شود، باید حتما با هماهنگی تمام دوستان در مجمع نمایندگان باشد.

مازندنومه: برای بهره بردن از ظرفیت مجمع نمایندگان استان چه برنامه ای دارید؟

-قرار بر آن شد تا جلسه هفتگی مجمع را برگزار کنیم. هر دوهفته یکبار هم جلسه ای در در دفتر مجمع در استان خواهیم داشت. قرار شده اعضای مجمع نمایندگان بیشتر با هم هم فکری و موضوعی عمل کنند. در حال حاضر آقایان احمدی لاشکی رئیس، نانواکناری نائب رئیس و نیازآذری سخنگوی مجمع شده وشکلش با گذشته فرق کرده است. هر شش ماه هم انتخابات برای انتخاب افرادی به عنوان رئیس و نائب رئیس و سخنگو داریم.

مازندنومه: با این که حقوقدان هستید، چرا متقاضی عضویت در کمیسیون صنایع شدید؟ در برخی کمیسیون های مجلس از مازندران متقاضی نداشتیم و در برخی کمیسیون ها هم دو نماینده نامزد شده اند.

-به دو دلیل؛ اولا": در دوره حاضر 54 حقوقدان وارد مجلس شدند و هر کمیسیون به حقوقدان نیاز دارد. ثانیا": کسی از بین نماینده های مازندران متقاضی حضور در کمیسیون صنایع نیست جز من. چون اقای یوسف نژاد به هیات رییسه رفته است و نمی تواند در کمیسیون مسئولیت داشته باشد. در این کمیسیون نیاز هست یک نفر باشد که من هم متقاضی شدم.

ما 15 کمیسیون و دوازده نماینده داریم. هر کسی بر اساس نوع تخصصش وارد کمیسیون ها شده است. نمی شود مثلا با دوازده نماینده در همه کمیسیون ها عضو داشت و برخی کمیسیون ها طبعا خالی می ماند.

مازندنومه: در خصوص علت درگیری نماینده آمل با معاون وزیر جهاد توضیح می دهید؟! مشکل کجا بوده؟

-نماینده دولت متاسفانه بد اخلاقی کرد. اقای یوسفیان ملا در خصوص برنج و واردات برنج با ایشان صحبت کرد. یک نامه را هم مجمع نمایندگان در اختیار نماینده آمل قرار داد مبنی بر این که چرا در فصل برداشت اقدام به واردات برنج می کنید؟ اعتراضیه ای نوشتیم که چرا در ایامی که فصل برنج مازندرانی و شمالی است اقدام به واردات می شود. آقای معاون وزیر پاسخی زننده داد و گفت همینی که هست! این موضوع خواسته مردم بود و شخصی نبود. بعد از اینکه اقای یوسفیان ملا صحبت هایی کردند -حالا صحبت های تندی که کردند یا نکردند- نماینده آمل بعد چند دقیقه از آن جا رفتند، بعد این اقا پیراهنش را پاره کرد، پاره که نه ظاهرا دکمه اش را باز کرد و داد و بیداد راه انداخت که نماینده آمل از من باج خواهی می کند. چنین رفتاری انجام داد که زیبنده نبود. این موضوع به بد اخلاقی نماینده دولت برمی گردد.

مازندنومه: مهم ترین معضل شهرستان قائمشهر، سوادکوه وجویبار را چه می دانید؟

- معضل که بسیار داریم. مشکلاتی را در عرصه صنعت داریم، همین طور گردشگری، در حوزه آب مشکلاتی داریم، معضل بیکاری که البته مبتلابه همه حوزه هاست و حوزه ما هم دارد.
مشکل معادن البرز مرکزی را داریم. مشکل اصلی ما بی رونقی کسب و کار و تعطیلی بخش هایی از شهرک های صنعتی در بشل است که تقریبا فقط بیست درصد آن فعال است. شهرک صنعتی شورمست هم مشکل دارد. در خصوص شهرک های صنعتی جلساتی داشتیم. الان هم که زنگ زدید به جلسه معادن البرز مرکزی و فولاد می روم. معضلات زیادی داریم. مثلا" در بخش گردشگری چندان به سواحل جویبار توجه نشده است. زیر ساخت های جاده ای ما اصلاح نیست و لازم است برای توسعه گردشگری در این بخش هم اقدام شود. این ها مهم ترین مشکلاتی هست که برای ما وجود دارد.

مازندنومه: آیا داستان نساجی و سایپا شمال را تمام شده بدانیم یا به احیای این صنایع امیدی هست؟

-ما چند جلسه راجع به نساجی و سایپا شمال با متولیان این حوزه نشستیم. این آقایی که مالک نساجی شده قراردادهایی داشته با دولت، نفر قبل هم انتقال غیر قانونی به ایشان داشته. این آقا فقط تعهد داشت اینجا را بازسازی و هزینه کند و بدهی اش را بدهد که هیچکدام از این کارها صورت نگرفت. در پی بی تدبیری ها این ها هم سو استفاده کردند و باید این مشکل حل شود.

مازندنومه: گفتید انتقال نساجی غیر قانونی بود؟

- بله انتقالش غیر قانونی بود. آقایی که تبعه ترک بوده غیر قانونی کارخانه را منتقل کرد و حق انتقال نداشته است. اول وکالت داده به این آقا که الان مالک هست، ایشان هم بعدا رفت به طریقی سهامش را به نام خودش انتقال داد. این حق انتقال را آن شخص نداشت. فقط حق بازسازی و احیا داشت و بعد از اینکه احیا شد باید قرارداد بعدی منعقد شود. چون آن اقا از کشور رفت، این آقا مدعی است من از او طلب داشتم، آمده اینجا را بابت طلب خود از ید آن اقا خارج کرده که در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد. ما هم داریم با آن بانک  که انتقال دهنده بوده و هم خود اینها صحبت می کنیم که پایبند به تعهدات خود باشند یا اینکه به وضعیت سابق برگردد تا یک مجموعه که می تواند مشکلش را حل کند بیاید و متولی شود.

در مورد سایپا شمال هم نشستی را با آقایانی که مسئولیت آنجا را دارند داشتیم و یک صحبتی هم تهران با مجموعه  شرکت سایپا شده است. متاسفانه نگاه سایپا در تهران این است که مجموعه را بفروشد. باید در نظر داشت اگر اینها بفروشند پولش در حوزه ما خرج نمی شود، بنابر این من و اقای ادیانی مخالف این فروشیم. به دنبال این هستیم تا آنجا سرمایه گذاری شود و بتوانیم آنجا را به نحو شایسته ای برای مجموعه مردم شهرستان در جهت اشتغالزایی استفاده کنیم.

مازندنومه: همین جا بفرمایید ارتباط شما با اقای ادیانی نماینده دوم مردم قائمشهر چطور است؟

-رابطه ما خیلی عالی است. قبلا هم گفتم سیاست و راهکار من برای توسعه شهرستان تعامل بین منتخبان است. الان این تعامل وجود دارد. در جلسه هایی که می رویم ایشان هم هست.
سعی می کنیم در تمام موضوعات مجلس از طرح سوال تا تذکر با هم هماهنگ باشیم که بتوانیم با همت هم چالش های منطقه ای را حل کنیم.

 


  • شنبه 22 خرداد 1395-13:42

    ما دو پهلو صحبت کردن را نمی پذیریم. من به رضیان رای دادم و دوست دارم ایشان خوب و صریح از دولت حمایت کنند. یکی به نعل و یکی به میخ خوب نیست

    • قائمشهریپاسخ به این دیدگاه 3 1
      شنبه 22 خرداد 1395-9:35

      باسلام چرا پس اقای ادیانی نامه نمایندگان ر مورد واردات برنج را امضا نکرد

      • جمعه 21 خرداد 1395-19:16

        اقايان نمايندگان محترم خواهشا آب شرب شهرها رو دريابيد.با اين مديريت بعيد ميدانيم كه اب براي خوردن هم داشته باشيم


        ©2013 APG.ir