چهارشنبه 8 مهر 1388-0:0

نجف نژاد:مردم تشنه‌اند

نماينده شهرستان‌هاي بابلسر و فريدونكنار در مجلس گفت:در الفباي كشاورزي كه آب است مشكل داريم- وزارت بازرگاني جلوي توزيع برنج در روستاهاي شمال را بگيرد-كشاورزان ما خون گريه مي‌كنند-وزيري كه به ما قول مساعد براي حل مشكلات كشاورزان را داد‌،‌اين گونه كشاورزان را تباه مي‌كند-آقاي رييس جمهور،كشاورز ما به خاك سياه نشسته است.


مقداد نجف‌نژاد با انتقاد از از نبود صنايع تبديلي و تكميلي در كنار هم در مازندران گفت: در مازندران يك صنعت بزرگ كه هزار شغل پايدار ايجاد كند سراغ نداريم.


وي افزود: 25 سال قانون ممنوعيت احداث صنعت سبب شد كه ما 25 سال فرصت سرمايه‌گذاري در صنعت را از دست بدهيم كه نتيجه آن اين شده كه با خيل جوانان تحصيل كرده بيكار مواجه هستيم.


نجف‌نژاد با انتقاد از وضعيت كنوني كشاورزان در شهرستان‌هاي بابلسر و فريدونكنار با خطاب قراردادن دولت گفت: سئوال جدي ما اين است كه چرا كشاورزان ما بايد همت و تلاششان هم در توليدو فروش باشد.


نماينده مردم شهرستان‌هاي بابلسر و فريدنكنار در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به مشكلات حوزه انتخابيه خود، طبيعت سرسبز اين ديار را يادآور شد و گفت: ما قطب كشاورزي هستيم اما در الفباي كشاورزي كه آب است مشكل داريم.


نجف‌نژاد با بيان اين كه مردم ما تشنه‌اند و در برخي مناطق آب براي خوردن ندارند، افزود: 25 سال قانون ممنوعيت احداث صنعت در مازندران سبب شد كه ما 25 سال فرصت سرمايه‌گذاري در صنعت با دلار هفت توماني، 30 توماني و 70 توماني را از دست بدهيم و امروز با خيل جوانان غيور و بيكار و تحصيلكرده مواجه باشيم.


نجف‌نژاد در ادامه با بيان اينكه به خودكفايي كشور چوب حراج زده شد و كشاورزان ما خون گريه مي‌كنند، گفت: دو سال است كه سرمايه زندگي كشاورز تباه شده است، كشاورز گيلان و مازندران به خاك سياه نشسته است، سال گذشته محصولاتشان آفت زده امسال هم محصولاتشان در انبار دپو شده است.


وي افزود: در اين شرايط وزارت بازرگاني در مناطق شهر و روستايي ما برنج خارجي توزيع مي‌كند.


نجف‌نژاد افزود: ما قطب كشاورزي هستيم در حالي كه در الفباي كشاورزي كه آب است مشكل داريم، ميلياردها متر مكعب آب منطقه هدر مي‌رود، به دليل باران‌هاي پياپي و فراوان، پشت بام مناطق مسكوني ما علف سبز مي‌شود.


نماينده مردم بابلسر و فريدونكنار خاطرنشان كرد: وزيري كه به ما قول مساعد براي حل مشكلات كشاورزان را داد‌،‌ چنين وزيري با سياست غلط و غيرموزون واردات بي‌رويه اين گونه كشاورزان را تباه مي‌كند.


وي در پايان خطاب به رئيس جمهور گفت: دو سال سرمايه زندگي كشاورز، تباه شده كشاورز گيلان، مازندران، گلستان به خاك سياه نشسته و وزارت بازرگاني در مناطق ما نمك به زخم مي‌پاشد و در مناطق شهر و روستاي ما برنج خارجي توزيع مي‌كند، وزيري كه به ما قول داد در اسرع وقت مشكل كشارزان و برنج‌كاران را حل كند به وعده عمل نكرد‌.(farsnews)