جمعه 27 آذر 1388-0:0

نياز بي نياز

حاشيه نگاري مازندنومه از سخنراني رييس دانشگاه آزاد ساري؛نياز آذري:سال 58 نیز محسن رضایی به همین خوش تیپی امروز بود!


کيومرث نیاز آذر-رييس دانشگاه آزاد ساري- در مراسم اختتامیه همایش عصر ارتباطات و اطلاعات که با حضور محسن رضایی همراه بود ، گفت: پس از انقلاب ما وارد رقابتی شدیم که رقابت نبود ، خصومت و دشمنی بود ، نمی توانستیم با منطق حرف بزنیم چراکه منطق را می کشتند همان طور که رجایی ، باهنر ، بهشتی و ... را کشتند.

وی با بیان این که آن روز ها محسن رضایی را برادر محسن خطاب می کردیم افزود: سال 58 نیز رضایی به همین خوش تیپی امروز بود .

وي افزود: دلیل این که امروز ما نمی ترسیم این است که آن روزهای سخت را دیده ایم.

 نیاز تصریح کرد: آن موقع محسن رضایی فرماندهی تسخیر لانه جاسوسی را به عهده داشت ، همان زمان که مردم شعار « بنی صدر ، صددرصد » را سر می دادند ، رضایی پیش بینی کرده بود که بنی صدر با ضد انقلاب ها به فجیع ترین شکل فرار خواهد کرد و دیدیم که رجوی و بنی صدر چادر بر سر گذاشته ، ابروهای خود را گرفته و فرار کردند.

وی با اشاره به گروه منصورون افزود: رضایی از 17 سالگی مجبور شد به زندگی پنهانی بپردازد و در همان زمان مسئول گروه منصورون بود که حفاظت از جان حضرت امام را بر عهده داشتند.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،در ادامه اين مراسم یکی از دانشجویان گفت:« وقتت تمام شد» اما نیاز به روی خود نیاورد و به سخنراني اش ادامه داد.

 نیاز اظهار داشت : نمی خواهم از محسن رضایی تعریف کنم بلکه می خواهم سوژه ای معرفی کنم که یک شاهد عینی دارد ، من از انسانی می گویم که حاضران عملکردش را دیده اند.

رييس دانشگاه آزاد ساري افزود: اگر امروز سپاه تشکیلات گسترده دارد به علت تلاش های رضایی است چرا که آن موقع هم از خارج و هم از داخل با سپاه مخالف بودند.

 نیاز آذری خاطرنشان ساخت: سپاه هیچ نداشت و امروز مدیون زحمات رضایی و کمک افرادی انقلابی است که یک سپاه قدرتمند در کشور می بینیم ( فریاد تکبیر یک دانشجو )

 وی با بیان این که وقتی هاشمی رفسنجانی به دانشگاه آزاد آمد و برای خیر مقدم به او سخنرانی کردم،جو سازی های مختلفی صورت گرفت و هزینه اش را نیز پرداخت کردم.

وي تصریح کرد: اگر به هاشمی رفسنجانی گفتم « امیرکبیری که نظیرتان کم نظیر است » واقعا هست ، و سپس خوش آمد گویی به ناطق نوری ، لاریجانی ، پورمحمدی و امروز نیز رضایی .

رییس دانشگاه آزاد واحد ساری گفت: امروز هم علی رغم این که نیازم اما احساس بی نیازی می کنم ، اما نمی توانم نگویم چون عده ای بدشان می آید و بگویم که عده ای خوششان می آید؛ من آن چه را هست  مي گویم و رسالت کسی که امروز در کسوت معلمی است جز این نمی تواند باشد .

به گزارش خبرنگار ما در ادامه مراسم محسن رضایی-دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام- در پشت تریبون قرار گرفت که حضورش با فریاد یک دانشجو که شعار مي داد:" ... برس به داد ماها"همراه شد.اين دانشجو از سوي جمعيت تشویق شد.

رضایی که گاهی دست در جیب سخن می گفت، از تحولات جوامع بشری در 50 هزار سال قبل تاکنون سخن راند و رسید به اینجا که دهه اول انقلاب یک دهه سیاسی بود و حوادث اتفاق افتاده نیز سیاسی بودند.

وی تصریح کرد: در 6 سال اخیر دوباره برگشتیم به دهه سیاسی اول انقلاب که آن سال ها را پشت سر گذاشته بودیم.

 رضایی با بیان این که به ظاهر سیاسی امنیتي مسایل اخیر نگاه نکنید،گفت: باطن این حوادث عقب ماندگی است که ما در دهه دوم انقلاب باید به پیش می رفتیم و نتوانستیم.

 وی با اشاره به این که حوادث اخیر به بحث من مربوط نمی شود و در حاشیه می گویم ، افزود: امروز هم از فتنه و هم از جنگ نرم استفاده می شود ، نمی خواهم این دو را نفی کنم اما اساس این حوادث به موضوع دیگری بازمی گردد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تعریف دموکراسی برای ما تا قبل از حوادث اخیر فقط معنای مشارکت مردم را می داد ، در صورتی که مشارکت یک روی سکه است و روی دیگر آن اعتراض کردن و دولت ها را ه پاسخگویی وادار کردن است.

 وی بیان داشت: اعتراض دارای حقوق و قواعد است باید قاعده ای در آن رعایت شود چراکه در این 20 سال گذشته فقط به مشارکت یا عدم مشارکت مردم عادت کرده بودیم در حالی که دولت های ما اعتراض را تمرین نکرده بودند و قواعد اعتراض تنظیم نشده و مساله ناشناخته ای بود و اگر این انتخابات بروز نمی کرد حتی اگر این اشخاص هم نبودند ، در زمان دیگری بروز می کرد.

رضایی افزود: مگر مردم حق ندارند دولت ها را امر به معروف و نهی از منکر کنند و مگر امر به معروف فقط در نمونه های ظاهری و مساله حجاب است؟

وی تصریح کرد: عده ای معتقدند که اعتراض گران قصد براندازی نظام را دارند اما تحلیل واقعی این است که در سیر تکاملی نهادهای سیاسی در عیان نیاز داریم که بعد مشارکت و اعتراض مشخص شود.

رضایی اظهار داشت : نیاز است آزادی ، دموکراسی و نهاد جمهوری اسلامی را تقویت کنیم و نواقص را برطرف کرده و از مسائل فرصت بسازیم.