دوشنبه 21 دی 1388-0:0

شکوفه هاي اصولگرايي

دو يادداشت از عباس مهدوي،روزنامه نگار ساروي؛ 1- آغاز به کار بي سر و صداي پايگاه اينترنتي اصولگرايان مازندران(تي تي نيوز)،2- شوخي ماه نشريه شوراي شهر ساري(سارويه)


1-تولد تي تي

 سايت اصولگرايان مازندران فعال شد . اين خبري بود بود كه روزنامه كيهان چندي پيش ، در ويژه نامه استاني خود منتشر كرد .

تي تي نيوز نامي است كه اين سايت براي خود برگزيده است . ورود تي تي نيوز به عرصه رسانه هاي مجازي استان بي سر و صدا انجام گرفت و بازتاب چنداني نداشت .

محمد اسماعيل امامزاده -مدير كل- و قاسم عزيززاده گرجي -معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در دولت نهم- اداره اين سايت را بر عهده دارند .

 امامزاده كه سال ها فعاليت در كيهان را در چنته دارد ، به اهميت بهره مندي از رسانه براي حضور در عرصه مديريتي و سياسي استان واقف است .

 امامزاده هدف از راه اندازي اين سايت را اطلاع رساني شفاف و ارائه تحليل هاي دقيق توسط تيمي از اصولگرايان عنوان كرده است .

بررسي محتوايي و ساختاري اين سايت بيانگر آن است كه تي تي نيوز در روزهاي نخست فعالايتش نتوانسته موثر و جريان ساز پا به عرصه گذارد و توجه علاقه مندان به رسانه هاي سايبر را به خود جلب كند .

 يك رسانه هنگامي مي تواند توجه اذهان عمومي را به خود معطوف سازد كه در روزهاي نخست تولدش حرفي نو براي عرضه داشته و با رعايت مولفه هاي حرفه اي اعلام حضور كند.

در تي تي نيوز يادداشت ، خبر ، گزارش و مقاله جذابي كه گوياي تحليل هاي دقيق و اطلاع رساني شفاف باشد به چشم نمي خورد .

بخش عمده اي از مطالب تي تي نيوز اختصاص به موضوعات و تحليل هاي فرا استاني دارد و رويكرد بومي در اين رسانه مجازي بسيار كم رنگ است .

توفيق نسبي سايت هايي نظير مازندنومه و شمال نيوز و حضور فعالانه اين سايت ها در عرصه فعاليت هاي رسانه اي استان ، گام برداشتن در مسير رويدادهاي بومي است .

موفقيت تي تي نيوز تنها در گروه بومي گرايي است و اگر اين رسانه مي خواهد به جايگاهي براي فعاليت هاي رسانه اي اصولگرايان مازندران مبدل شود بايد از همه توان و ظرفيت فعالان سياسي ، اجتماعي ، فرهنگي و رسانه اي وفادار به انقلاب بهره گيرد و تنها مختص به عده اي محدود نباشد .

ادامه روند فعلي، تي تي نيوز را به سايتي منفعل همچون ، سرنوشت ده ها سايت ديگر مازندران ، دچار خواهد كرد .

 اميدواريم حضور اين رسانه مجازي بتواند فضاي نقادي و رقابت رسانه اي در استان را رونق بخشد .

2-سارويه در ساير بلاد؟

 چند وقت پيش راجع به ماهنامه سارويه كه توسط شوراي شهر ساري منتشر مي شود ، نقدي را در وارش باعنوان " همشهري ساروي " به چاپ رسانديم كه متاسفانه مورد توجه اعضاي شوراي شهر قرار نگرفت .

در اين يادداشت به روزنامه همشهري در پايتخت اشاره كرديم و گفتيم ، سارويه در صورت برنامه ريزي منسجم و رعايت معيارهاي رسانه اي مي تواند به ماهنامه اي پر خواننده در مركز استان مبدل شود و به خانه هاي بسياري از ساروي ها ورود پيدا كند .

در حال حاضر سارويه را بايد بولتن داخلي شوراي شهر ساري ناميد كه مطالب منتشره در آن فاقد هر گونه جذابيت براي انتشار عمومي است.

 قصد تحليل محتوايي و نقادي مجدد سارويه را نداريم . نكته اي كه در شماره اخير سارويه ، توجه مان را به خود جلب كرد ، فراخواني بود كه سارويه در نيم تاي پايين صفحه نخست خود به چاپ رسانده و اعلام كرده است كه در تمامي شهرهاي استان مازندران ، نماينده فعال مي پذيرد .

اين اطلاعيه سارويه سرشار از طنز است . معلوم نيست تصميم گيران سارويه در اين نشريه چه محتواي جذابي را رويت كرده اند كه آنان را واداشته تا با ايجاد نمايندگي در ساير شهرها ، نشريه فعلي شان را به ساير بلاد هم ارسال كنند؟!

 آيا واقعا اداره كنندگان سارويه بر اين باورند كه اين نشريه در رامسر يا گلوگاه مخاطبي خواهد شد ؟ اين فراخوان سارويه را بايد به حساب شوخي ماه ، اين نشريه گذاشت .

تنها يادداشت توليدي و خواندني سارويه در شماره اخير ، به محمد سعيدي همكار با سابقه مطبوعاتي مان اختصاص دارد. اميدواريم تحريريه سارويه از قلم و توان چنين نيروهايي بيشتر بهره برد.