يکشنبه 27 دی 1388-0:0

آن که مي رود-آن که مي آيد

پدر شاگرد رييس جمهوري در دانشگاه علم وصنعت،رييس دانشگاه مازندران مي شود؟


  بر اساس اخبار رسيده به مازندنومه با کلید خوردن تغییرات در دانشگاه های کشور تغییر رئیس دانشگاه مازندران قطعی شده و دکتر احمد احمدپور- دانشیار گروه حسابداری دانشکده علوم اقتصادی و دارایی دانشگاه- به عنوان رئیس جدید دانشگاه مازندران معرفی می شود.

شنيده هاي ما حاکی از آن است مسئولان وزارت علوم به دکتر قاسم علیزاده افروزی اطلاع دادند به زودی به فکر مراسم تودیع و معارفه باشد.

خبر دیگر در این زمینه این که علی رغم اصرار سازمان بسیج اساتید کشور مبنی بر ابقاي دکتر علیزاده یا انتصاب دکتر رئوف -شيمیدان طرفدار احمدی نژاد- به این سمت، لابی های مجید احمدپور دانشجوی فوق لیسانس احمدی نژاد در دانشگاه علم و صنعت نتیجه داده و رئیس جمهوری به سفارش شاگردش تن داد و پدر شاگردش را به وزیر علوم تحمیل کرد؛ چرا که دکتر کامران دانشجو به شدت با انتصاب احمدپور مخالف است .

 در همین خصوص یکی از نمایندگان بابل که از بستگان دکتر احمدپور است برای جلب رضایت نمایندگان تلاش می کند.

 البته شواهد امر ناشی از دلخوری شدید اصولگرایان ، رزمندگان و بسیجیان به ویژه سازمان بسیج اساتید از این انتصاب دارد. آنها معتقدند که دکتر احمدپور هیچ تعلقی به جریان اصولگرایی ندارد و فقط به واسطه ارتباطات پسرش به این مقام دست می یابد.

 از طرف دیگر اساتید طرفدار دکتر علیزاده که اکثرا عضو بسیج اساتید دانشگاه مازندران هستند با هماهنگی مسئول نهاد رهبری تلاش گسترده ای برای ابقا علیزاده دارند.

مخالفان انتصاب دکتر احمدپور به سمت رئیس دانشگاه مازندران به شدت از رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گله دارند چرا خارج از ضوابط قانونی و بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی و به واسطه سفارش شاگردش دست به این کار می زند.

 آنها عقیده دارند دکتر احمد پور فاقد کارایی و توانایی در اداره دانشگاه مازندران بوده و هیچ پایگاهی حتی در گروه آموزشی خود ندارد.

 این عده اقدام رئیس جمهوری را نافی شعارهای انتخاباتی وی دانسته از مخالفت و نگرانی های گسترده ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در مازندران خبر داده و به شدت از این مساله سرخورده شده اند.

 در همین حال اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران از سیاسی و سفارشی شدن انتصاب رئیس دانشگاه به شدت نگران شده اندو از دخالت عناصر سیاسی و غیر دانشگاهی در تغییر و تحولات بزرگترین مرکز آموزش عالی مازندران مکدرند.