جمعه 3 ارديبهشت 1389-0:0

روحاني:در همه رشته های علوم انسانی مبنا اين است که انسان یک حیوان است!

امام جمعه بابل گفت: دانشجوی ما پس از تلاش های زیاد از دبیرستان وارد دانشگاه می شود اما آنچه که آرزو داریم تحقق پیدا نمی کندو چه بسا در دانشگاه منحرف می شود.


به گزارش وبلاگ ستاد نماز جمعه بابل،امام جمعه اين شهرستان گفت:در همه رشته های علوم انسانی این مبنا است که انسان را یک حیوان می نگارد و در نتیجه این مساله بر می آید که انسان هیچ مسئولیتی در برابر خدای متعال ندارد و بریده از دین و فرهنگ دینی است.

وي افزود: تلاش زیادی شد تا در این زمینه تغییر و تحول زیادی صورت بگیرد، اگر چه قدمهای زیادی برداشته شد متاسفیم هنوز هم بسیاری از کتابها ترجمه شده نویسندگان و مولفان و اندیشمندان غربی است که نگاه آنها نگاه ناقص و مبتنی بر جهان بینی غربی است و این موضوع نگرانی های زیادی را بر انگیخته است.

روحاني تصريح کرد: به نظرم می رسد دانشجوی ما پس از تلاشهای زیاد در تحصیل در مقاطع دبستان و راهنمایی و دبیرستان وارد دانشگاه می شود اما آنچه که آرزو داریم تحقق پیدا نمی کند، چه بسا منحرف می شود و چه بسا از بستر و فرهنگ دینی دور می شود و یکی از علل و نگرانی ها این است که کتابهایی که دانشجوی ما آن اندیشه ها را و راهکارها و زمینه ها و موضوعات علمی را می آموزد بی بهره از فرهنگی دینی است.

 امام جمعه بابل ادامه داد: شما دیدید بعضی از افرادی که جزو اندیشمندان سران فتنه بودند وقتی با او به مصاحبه پرداختند متذکر شد و به صراحت اعلام کرد که استادی که من در دانشگاه در رشته علوم سیاسی داشتم آنچه که به من آموخت بریدگی دین از سیاست بود و به من یاد داد که دین باید از سیاست بریده باشد و این خلاف آن چیزی است که در منطق اسلام و انقلاب اسلامی و قانون اساسی ماست.همین مساله در ذهن و فکر من جای گرفت و زمینه فعالیت های سیاسی و فتنه انگیزی ها را فراهم کرد.

وي  سئوال کرد:آیا این موضوع برای جامعه ما نگران کننده نیست؟

شيخ مجتبي روحاني در پايان گفت:شایسته است 5/3 میلیون دانشجو دردانشگاههای ما درس می خوانند و دو میلیون نفر در علوم انسانی تحصیل می کنند، با این کتابها ببینید که چه خسارت سنگینی بر دانشجویان ما وارد می شود.