دوشنبه 10 خرداد 1389-0:0

فلاح:حواس ها جفت باشد

 رییس شورای اسلامی شهربابل با بیان اینکه استیضاح شهردار منتفی نشده است؛ عنوان کرد: استیضاح شهردار بابل به زمان مناسب دیگری موکول شد.


به گزارش خبرنگار مازندنومه در بابل، حجت الاسلام "حسن فلاح " اظهارداشت:رعایت نکردن طرح تکریم ارباب رجوع و طولانی شدن روند صدور پروانه های ساختمانی از جمله موارد طرح استیضاح شهردار بوده است.

وی یادآورشد:روز شنبه طی جلسه ای مقرر شد که شهردار بابل برای پاسخگویی در روز سه شنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر حضور یابد ولی به دلیل حضور دو تن از اعضای شورا در تهران و نیز نيافتن جایگزین مناسبي به عنوان شهردار جدید، جلسه استیضاح به زمان مناسب دیگری موکول شده است.

فلاح افزود: رسانه ای کردن استیضاح شهرداربابل قبل از انجام آن به این دلیل بود که به شهروندان اعلام کنیم نسبت به حقوق آنها بی تفاوت نیستیم.

 به گفته وی مراحل استیضاح شهردار در صورت مشاهده نواقص در امور، ابتدا به صورت تذکر، در صورت عدم رفع نقص، تذکر به صورت سوال مطرح خواهد شد که شهردار بايد ظرف مدت 10روز در جلسه حاضر شده و به سوالات پاسخ دهد.

 وی خاطرنشان ساخت: زمانی که پاسخ های شهردار در مرحله طرح سوال قانع کننده نباشد، مسئله از طریق استیضاح مطرح می شود که در صورت پاسخ قانع کننده، رای اعتماد خواهد گرفت و در غیر این صورت استیضاح می شود.

 وی با بیان اینکه "شیروان پارسامهر" -شهردار بابل -در جلسه پاسخگویی به طرح سوال نتوانست اعتماد هفت عضو شورای اسلامی را جلب کند؛ تصريح کرد: اعضای شورای شهربابل در مورد دو دلیل عدم تکریم ارباب رجوع و طولانی شدن روند صدور پروانه ساختمانی و پاسخگویی غیر منطقی شهردار به این موارد شش رای موافق برای استیضاح و یک رای ممتنع را در یافت کرد.

 "فلاح" با اشاره به اینکه استانداری و دستگاههای اجرایی نمی تواند در عزل شهردار دخالت کنند؛ عنوان کرد:استانداری در صورت معرفی شهردار از سوی اعضای شورای اسلامی شهر می تواند در احراز صلاحیت وی اظهارنظرکند.

رییس شورای اسلامی شهربابل همچنین بیان کرد: معتقدیم که در طول فعالیت کوتاه "پارسامهر" شهردار بابل، اقدامات عمرانی در این شهر سرعت گرفته است ولی طرح استیضاح سبب می شود که حواس ها جفت باشد .

به گزارش مازندنومه وی درادامه در پاسخ به این سوال که آیا اعلام استیضاح شهردار بابل به خاطر هیاهوی رسانه ای برای شرکت شما در انتخابات مجلس است؛ گفت: این موضوع را تکذیب می کنم چراکه هیچ انگیزه سیاسی در امر استیضاح شهرداربابل دخیل نیست وتنها احترام به حقوق شهروندان مدنظر است.