پنجشنبه 10 تير 1389-0:0

رویه نامبارک

در حاشیه حضور افراد غیرمسئول، در نشست مدیران رسانه هاي استان؛چرا روابط عمومی استانداری ضوابط دعوت نامه را رعایت نکرده است؟


مازندنومه:هفته اول تيرماه،دومين نشست استاندار مازندران با مديران رسانه ها برگزار شد.ابتدا قرار بود اين جلسه روز يک شنبه باشد که نهايتا" به روز چهارشنبه دوم تيرماه موکول شد.

روابط عمومي استانداري مازندران از طريق نمابر و تلفن به رسانه هاي استاني اطلاع داد که فقط مديران رسانه ها حق حضور در جلسه را دارند.به همين دليل برخي مديران رسانه ها(از جمله مدير مازندنومه)به دليل مشغوليت هاي کاري و درگيري هاي ديگر نتوانستند در جلسه حاضر شوند و به دليل تاکيد روابط عمومي استانداري،خبرنگار نيز نفرستادند.

هر چند ما به لطف يکي از همکاران حاضر در جلسه،خيلي پيش تر از سايت استانداري و ساير رسانه ها شرح کامل نشست را به همراه حاشيه ها پخش کرديم.

متن زير در شماره جديد هفته نامه محلي بابل نامه منتشر شده است که نقدي است بر عملکرد روابط عمومي استانداري مازندران در برخورد دوگانه با رسانه ها.

قبل از خواندن مطلب، پيشنهاد ديگري داريم که روابط عمومي استانداري مازندران،هم چون روابط عمومي برخي سازمان ها و دانشگاه هاي استان که ظاهرا" ديجيتالي تر هستند، دعوت نامه هاي رسانه هاي الکترونيکي را از طريق ايميل ارسال کند.

-----------------

در پی دعوتنامه شماره 30184/86113 تاریخ 26/3/1389 روابط عمومی استانداری مازندران، مبنی بر  دومین نشست استاندار محترم مازندران با مدیران رسانه های استان در ساعت 17 روز چهارشنبه 2/4/1389 که در این دعوتنامه آمده بود با توجه به اهمیت جلسه و حضور استاندار محترم، شخص مدیر محترم رسانه در جلسه شرکت نموده و از فرستادن نماینده جدا خودداری شود.

با وجود فاکس چند روز قبل، در صبح روز 2/4/89 نیز از روابط عمومی استانداری مازندران تلفنی با دفاتر نشریات تماس گرفته شد و مجدد بر شرکت ضروری فقط مدیر مسئول نشریه، و اصرار بر عدم اعزام نماینده توسط ایشان تاکید شده بود.

این تذکر نشان می داد که همچون گذشته این تاکیدها فرمایشی است و نگاه به چهره های شرکت کننده در این نشست بیانگر این ضعف دعوت کننده محترم است که از طرفی اصرار بر شرکت مدیران نشریات دارد. و از طرفی غیر مدیران نیز آزادنه در این جلسه وارد می شوند. که این توهین به کسانی است که قانون دعوتنامه را به رسم ادب رعایت کرده اند و در جلسه حاضر نشده بودند.

 اگر این رویه نامبارک در استانداری تکرار شود از اعتبار و حیثیت دعوت کننده کاسته خواهد شد. چون تعدادی از سردبیران که سابقه و ممارست بیشتری نسبت به مدیران برای بیان مسایل و مشکلات متداول نشریات خود دارند بهتر و بیشتر می توانند مشکلات و راهکارهای خود را مطرح کنند. تا مدیران مسئولی که برخی فقط نظارت دارند. و برخی که  نشریه را اجاره داده اند و از دور دستی بر آتش دارند و از طرفی نه تخصص این کار را داشته و نه حوصله شرکت در این گونه جلسات را دارند. هرچند که حضور مدیران مسئول و سردبیران هم دردی از دردهای بی درمان هفته نامه های محلی استان مازندران را به این زودی ها درمان نخواهد کرد.

این نوع دعوت کردن و تاکید بسیار بر شرکت فقط مدیران  مسئول، و تاکید دوباره صبح چهارشنبه به صورت تلفنی توسط روابط عمومی استانداری، در حقیقت موجب شده بود تا آن سردبیرانی که با تمام وجود مشکلات انتشار نشریه را درک کرده اند، با احترام به قانون و امضا و گفته های نماینده محترم استانداری از شرکت در این نشست خودداری کرده بودند. اما تعدادی دعوت نشده و غیر مدیر، با زیر پا گذاشتن قانون و  بی اعتنایی به خواست و تمایل استانداری، در این نشست حضور داشته اند. که جای سوال دارد. اگر تاکید برآن بود پس این عملکرد نشانه چیست؟

از آنجایی که حرمت امامزاده را متولی باید نگه دارد شایسته بود تا روابط عمومی استانداری برای اعمال قانون و جلوگیری از تکرار این گونه بی نظمی ها و به منظور استقرار نظم حضور افراد مورد نظر و تحکیم امضای دعوتنامه خود،  ارزش و بهای بیشتری قائل می شد.قاطعانه و  بی رودربایستی از ورود افراد غیر مسئول جلوگیری می کرد، تا این رویه نادرست به صورت فرهنگ در نیاید.

مشخص نیست چرا این جلسات برگزار می شود؟ اگر چه در برپایی آن حسن نیت وجود دارد،  بازهم اعتقاد داریم این گونه جلسه ها متاسفانه برای خالی نبودن عریضه برگزار می شود تا اندکی از آلام مدیران مسئول نشریات کاسته شود و نتیجه دیگری که حاکی از پی گیری ها برای تغییر وضعیت نابسامان فعلی باشد، در بر نداشته است کما اینکه تا کنون هم چنین بوده است.