شنبه 13 شهريور 1389-13:28

ما اعتراض داريم

صبح امروز برخي از معترضان به نتيجه آزمون استخدامي آموزش وپرورش،جلوي در ورودي اين سازمان در خيابان فرهنگ ساري تجمع کردند.(ويرايش دوم)


به گزارش مازندنومه هشتم شهريورماه امسال ازسوي معاونت توسعه مديريت وپشتيباني وزارت آموزش وپرورش، اسامی پذيرفته شدگان آزمون استخدامي 40 هزار نفري اين سازمان اعلام شد.

 ساعت شش بعد از ظهر پنج شنبه یازدهم شهریورماه ، نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران بر روی سایت این اداره قرار گرفت که مورد اعتراض عده زیادی از شرکت کنندگان در آزمون در سراسر استان بود.

پس از اعلام اسامي پذيرفته شده ها،اعتراضاتي از سوي شرکت کنندگان و خانواده هاي آنان در مازندران مطرح شد که در نهايت منجر به تجمع صبح روز شنبه معترضان در جلوي سازمان آموزش وپرورش استان شد.

 در پی این تجمع تعدادي از خبرنگاران در این محل حضور یافتند تا به انعکاس این رویداد بپردازند اما کارکنان آموزش وپرورش استان،به ویژه مسئولان حراست برخورد نامناسبی با خبرنگاران داشتند و مانع انجام مصاحبه می شدند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ما در اين تجمع نزديک به 500 نفر معترض حضور دارند. اغلب معترضان که ازنحوه اعلام نتایج ناراضی بودند،جزء خانواده شهدا و ایثارگران بودند که به آنها اعلام شده بود در آزمون شرکت نکنند و تنها برای انجام گزینش و مصاحبه نهایی حضور داشته باشند.

يکي از معترضان به خبرنگار ما گفت:برخي قبول شدگان در رشته غيرمرتبط پذيرفته شده اند،مثلا"فردي را مي شناسم که با ليسانس صنايع چوب در رشته مشاوره تحصيلي قبول شده است يا داوطلب ديگري که رشته اش الکترونيک بوده اما در مشاوره ابتدايي پذيرفته شده است!

هم چنين یک مهندس کامپیوتر در این زمینه گفت در رشته کامپیوتر شرکت کرده بودم اما در رشته مشاوره قبول شده ام که نمونه ها از اين دست زياد است.

خانم ديگري که قصد برخورد فيزيکي با فياضي-مديرکل سازمان آموزش و پرورش- را داشت به خبرنگار ما گفت:من شديدا" به نتيجه اين ازمون اعتراض دارم و معتقدم حق کشي شده است.

وي افزود:شايعه کرده اند برخي که در ستاد دکتر احمدي نژاد فعاليت داشته اند،بدون داشتن حد نصاب پذيرفته شده اند که من البته اين قضيه را شايعه مي دانم،ولي از مسئولان تقاضاي پي گيري دارم.

 به گزارش خبرنگار ما یکی از این معترضان اعلام داشت: تنها کسی است که در رشته خود و در شهرستان مربوط ، عضو خانواده شهید است اما علی رغم وعده هایی مبنی بر عدم شرکت در آزمون و حضور در مصاحبه نهایی و گزینش ، سهمیه وی نیز نادیده گرفته شده است .

  تعدادی از اعضای خانواده جانبازان و ایثارگران نیز گلایه های مشابه داشتند و علی رغم شرکت در آزمون نیز ،حتی جزء ذخیره های هم اعلام نشده اند.

یک فوق لیسانس تربیت بدنی که شش سال به تدریس مشغول است، جزء ذخیره ها اعلام شده که پس از اعتراض به مسئولان مربوط ، به وی گفته شده که" مگر شخص قبل از شما بمیرد تا بتوانید استخدام شوید، می توانید دعا کنید!"

یک قهرمان دو و میدانی استان که در این آزمون شرکت کرده و دانش آموخته رشته تربیت بدنی هم هست، می گوید: یکی از قبول شدگان در این آزمون دارای مشکلات اخلاقی عدیده است و من که هیچ مشکلی نداشته و شرایط لازم را هم احراز کرده ام،در آزمون رد شده ام .

گفتني است اين تجمع تا لحظه مخابره خبر(ساعت 13:30 نيمروز شنبه)ادامه دارد.

نماينده تعيين شده از سوي رييس سازمان آموزش وپرورش استان و استانداري مازندران به همراه 20 تن از نماينده هاي معترضان در حال پي گيري موضوع هستند.

بر اساس اين گزارش نیروی انتظامی در محل حضور پر رنگی داشت.

 گفتني است تعدادی از خبرنگاران بیش از یک ساعت در پشت در اتاق فیاضی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همراه با اعتراض کنندگان منتظر پاسخگویی بودند اما این امر محقق نشد.

خبر تازه اين که بعد از ظهر امروز دست همه معترضان ورق هاي اعتراض دادند و اعلام کردند که اشتباهي صورت گرفته و اسامي 450 نفر از شرکت کنندگان هنوز اعلام نشده و اين عده منتظر اعلام اسامي شان باشند.