شنبه 22 آبان 1389-17:35

پاپ:براي ايران دعا مي کنم

پاپ "بندیکت شانزدهم" در دیدار با حجت الاسلام ناصري-سفير ايران در واتيکان-گفت:ما بر اساس دستورات الهی برای نیل به صلح پایدار در جهان، آماده همکاری هستیم.


بر اساس خبر رسيده به مازندنومه،رهبر کاتولیک های جهان در ديدار با حجت الاسلام علي اکبر ناصري-سفير ايران در واتيکان- ضمن تاکید بر نقش مهم ادیان الهی در همزیستی مسالمت آمیز ملل و برقرار صلح در جهان، بر توسعه هر چه بیشتر همکاری میان ایران و واتیکان تاکید کرد.

 پاپ "بندیکت شانزدهم" در اين دیدار با ابراز خرسندی از روابط خوب میان دو کشور گفت: ما بر اساس دستورات الهی برای نیل به صلح پایدار در جهان، اماده همکاری هستیم.

پاپ همچنین افزود: من برای ایران دعا می کنم.

سفیر ایران در واتیکان هم در این دیدار با اشاره به تبادل نامه میان رییس جمهوری ایران و پاپ، این ارتباط را در تقویت  همکاری های دو جانبه موثر دانست.

یر اساس اين گزارش حجت الاسلام ناصری گفت: تبادل پیام های اخیر میان رییس جمهوری ایران و پاپ، زمینه ساز ارتقا هر چه بیشتر روابط دو جانبه منطقه ای و بین المللی، برای پیشبرد اهداف مشترک در تغییر ساختار ظالمانه حاکم در جهان است.

 واتیکان اواخر هفته گذشته رسما با انتشار بخشی از محتوای نامه پاپ به محمود احمدی نژاد اعلام کرد: در نامه پاپ به رییس جمهوری ایران، رهبر کاتولیک های جهان ابراز امیدواری کرده است روابط صمیمانه موجود میان ایران و واتیکان بیش از پیش توسعه یابد.

خاطرنشان مي کنيم شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان هفته گذشته در سفری یک‌روزه به شهر مقدس قم با برخی مراجع تقلید و علما دیدار کردند.

گفتني است مازندنومه چندي پيش در قالب يک يادداشت پيشنهاد داده بود که براي رفع برخي مشکلات بين المللي پاپ را به ايران دعوت کنيم.در آن يادداشت از قول حجت الاسلام ناصري نيز نوشته بوديم که وي گفته بود تلاش مي کند ضمن رايزني با وزارت امور خارجه،در آينده پاپ را به ايران دعوت کند.(لينک يادداشت:http://www.mazandnume.com/?PNID=V11297)

سفر شوراي پاپي به ايران نيز در همين راستا ارزيابي مي شود.