سه شنبه 16 آذر 1389-17:48

كمي كم لطفي

دو پيشنهاد:براي جلب گردشگر به استان به فکر راه اندازي باغ گل ها و باغ پرندگان باشيم.(يادداشتي از محمد اتقائي،مشاور شهردار ساري)


 آب هواي مازندران به گونه اي است كه شرايط براي پرورش و نگه داري اكثر گياهان و جانوران را داراست، از اين رو مي شود با يك برنامه ريزي صحيح ، و با سرمايه گذاري درست و مطمئن ،مكاني توريستي در مازندران ايجاد كرد كه اين سرمايه گذاري مفيد به مرور زمان و با تبليغات گسترده جهت جذب مسافر ،باعث رونق صنعت گردشگري در مازندران شود.

باغ گل ها مكاني است محصور ، داراي شرايط تفريحي مطلوب (شبيه پارك ها) ولي با ويژگي هاي خاص نظير پرورش گياهان زينتي وكمياب كه مي تواند به يك مكان دلپذير و به ياد ماندني براي مسافران تبديل شود .

و باغ  پرندگان مكاني است محصور و حفاظت شده كه گونه هايي از پرندگان زينتي و كمياب آزادانه (بدون قفس) در معرض ديد بازديد كنندگان قرار مي گيرد. البته باغ پرندگان و باغ گل ها چنان چه در يك مكان هم احداث شوند ، فضاي چشم نواز تر و بياد ماندني تري را ايجاد خواهند كرد .

نظير چنين طرح هايي در شهرهايي مانند اصفهان ، شيراز و… وجود دارد. اين در حالي است كه شرايط آب و هوايي آنجا با مازندران اصلا قابل مقايسه نيست.به طور مثال در اصفهان گاهي بقدري با كمبود آب مواجه مي شوند كه در تامين آب آشاميدني مردم هم گاهي دچار مشكل مي شوند ، ولي با مديريت خوب اين طرح سال هاست كه پابرجاست و به يكي از مكان هاي توريستي اين شهرها تبديل شده است . حال كه شرايط در مازندران به صورت خدادادي فراهم است. كمي كم لطفي است كه به درستي از اين شرايط بهره مند نشويم .

 شهر ساري -مركز استان مازندران-داراي شرايط ويژه اي از اين منظر است؛نزديك ترين مركز استان  از بين مراكز استان هاي شمالي به پايتخت ، قرار داشتن در مسير تهران–ساري-مشهد و وجود راه آهن و فرودگاه بين المللي  شرايطي ايده آل براي مسافران ايجاد كرده است اما به علت نبود مكان توريستي مناسب اغلب به عنوان شهر بين راهي براي مسافران (تهران – مشهد ) تعريف شده است .

بديهي است چنين برنامه هاي تحول ساز و ساده مساعدت مسئولان ارشد استاني را مي طلبد.از استاندار محترم ، نمايندگان محترم مجلس و كليه دلسوزان مازندران خواهشمندم به اين طرح و كليه طرح هايي كه در راستاي جذب توريسم و مسافر به مازندران كمك مي كند توجه كنند تا بخشي از عقب ماندگي هاي استان برطرف شود.