دوشنبه 22 آذر 1389-21:30

اگر در ژاپن بودي، تو را روي سرشان مي گذاشتند

"ناله هاي بي صدا"ي يک مادر خوش ذوق و رنج کشيده:از رئيس جمهور مي خواهم كمكم كند- به خبرنگار ژاپني گفتم دولتم از من حمايت مي كند،خبرنگار ژاپني گفت: اگر در ژاپن بودي تو را روي سرشان مي گذاشتند.(گفت و گوي مازندنومه با بانوي هنرمند مازندراني که تا کلاس دوم ابتدايي درس خوانده اما ده کتاب تاليف کرده است!)


 نامش نادره محمودجانلو است و داغ دو جوان ديده؛ تا كلاس دوم ابتدايي درس خوانده و كلاس سوم و چهارم را هم در نهضت سواد آموزي به پايان رسانده . او نويسنده 10 كتاب است كه تاكنون فقط سه كتابش را به چاپ رسانده است.

نادره محمودجانلو در گفت و گو با کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه- گفت:‌كتاب هايي در زمينه مواد مخدر ، مشكلات بانوان و جوانان و بي عاطفگي در خانواده ها به رشته تحرير درآورده ام.

وي افزود:‌كتاب " ناله هاي بي صدا "‌در يك سال به چاپ سوم رسيد كه چاپ نخست را ستاد مبارزه با مواد مخدر و دفتر رياست جمهوري ، چاپ دوم را استانداري و بهزيستي مازندران و چاپ سوم را بهزيستي استان گلستان، آموزش و پرورش مازندران و شركت گاز خريداري كردند.

 محمودجانلو به دو كتاب " گذشتن از عشق " و "‌مردن از عاطفه ها" اشاره كرد و يادآور شد:‌كتاب مردن از عاطفه ها در خصوص بي توجهي فرزندان به والدين است كه مي تواند بسياري از افراد را كه خانواده هاي خود را ترك كرده اند بيدار كند.

اين بانوي خودسرپرست تصريح كرد: به خاطر بروز برخي مشكلات از جمله از دست دادن دو فرزندم ، مدتي نتوانستم به ادامه فعاليت بپردازم و كتابي منتشر كنم و به جهت اينكه ميزان تحصيلاتم كم بود زياد مورد توجه قرار نگرفتم.

 وي با تاكيد بر ضرورت حمايت دولت از افرادي مثل خودش گفت:‌دهم رمضان امسال در نمايشگاهي كه در كاخ گلستان برپا بود شركت كردم ؛يك خبرنگار ژاپني كه به زبان فارسي مسلط بود از من پرسيد « دولت از شما حمايت مي كند؟» به او گفتم «بله ،‌دولتم از من حمايت مي كند».

محمودجانلو در ادامه افزود:‌خبرنگار ژاپني به من گفت « اگر در ژاپن بوديد شما را روي سرشان مي گذاشتند كه با دو كلاس تحصيلات مي توانيد اين گونه به نوشتن بپردازيد».

 به گزارش خبرنگار ما،وي همچنين به بيان خاطره اي پرداخت:« روزي در خيابان جوان حدودا  28 ساله اي جلوي من زانو زد ، به او گفتم جوان اين چه كاري است كه مي كني؟ به من گفت" من زندگي ام را مديون شما هستم ، معتاد به كراك بودم و از وقتي كتاب " ناله هاي بي صدا" ي شما را خواندم آدم شدم و به كمك همسرم اعتياد را ترك كردم و اكنون سالم زندگي مي كنم" ».

 اين بانوي نويسنده اظهار داشت :‌مي خواهم مورد حمايت قرار گيرم تا كتابم تجديد چاپ شود و اگر تاثيرگذار نبود هرگز چنين خواسته اي را مطرح نمي كردم.

وي يادآور شد:‌مي خواهم ادامه تحصيل بدهم اما سرپرست خانواده هستم و نمي دانم درس بخوانم يا كار كنم؟!

وي افزود:گاهي از روي فرزندانم شرمنده هستم كه آن گونه كه بايد نتوانسته ام كاري برايشان بكنم.

 محمودجانلو افزود:‌واقعا حيف است كه دولت كار من و امثال من را ناديده بگيرد.

 وي با بيان اينكه از دکتر احمدي نژاد مي خواهم از من حمايت كند،گفت:‌رئيس جمهوري مانند پدر يك كشور است و من از پدرم مي خواهم از من حمايت كند تا رشد كنم و به هدفم برسم.

گفتني است وي عضو سازمان مردم نهاد دوستداران بهزيستي است كه در نمايشگاه سازمان هاي مردم نهاد با ارائه مربا، ترشي ،كيك و شيريني شركت كرده است.