دوشنبه 29 آذر 1389-7:43

حجازي:شرمنده ام

در جلسه شوراي شهر ساري بيان شد:سیمای مازندران رفاقتی به پخش تصاویر  اقدام نکند-برخي عزاداري ها در شان ساري نبود-عزاداري به دسته هاي تماشا تبديل شده است-گويا در ایام عزاداری فروش لوازم آرایشی و بهداشتی بیشتر از اعیاد است-به خاطر چاله چوله ها شرمنده ايم


مازندنومه:پس از يک هفته تعطيلي،سیصدو دومین جلسه شوراي شهر ساري،شامگاه روز يک شنبه برگزار شد.بيشتر مطالب عنوان شده به عزاداري هاي ماه محرم اختصاص داشت. گزارش خبرنگار مازندنومه را از اين جلسه بخوانيد.

* نقیبی: سیمای مازندران رفاقتی به پخش تصاویر  اقدام نکند

عضو شورای شهر ساری گفت:در ماه محرم هیئت های عزاداری به صورت منسجم تر حرکت کنند تا شاهد هیئت های 10 و 15 نفره نباشیم.

نقیبی ضمن گلایه از مسئولان سیمای مازندران در به تصویر کشاندن هیئت های نامنسجم افزود: سایر استان ها اقدام به پخش تصاویر زیبایی از عزاداری مردم کردند اما شبکه طبرستان گوشه ای از یک روستا را به تصویر کشاند که 15 نفر در مسجد مشغول سینه زنی بودند.

 وی با بیان اینکه در شان مردم مازندران و مرکز تشیع علوی نیست که به اسم مازندران چنین تصاویری پخش شود خاطرنشان کرد: بهتر است مسئولان شبکه طبرستان به صورت دوستی و رفاقتی به پخش تصویر اقدام نکنند.

*بهروش:عزاداری ها به دسته های تماشا تبدیل شده است

دیگر عضو شورای شهر ساری با ابراز ناخرسندی از برخی عزاداری های برگزار شده در ایام دهه نخست محرم گفت: آنچه که در عزاداری های اخیر ابراز شده در شان ساری نیست .

 سید علی بهروش اظهار داشت : عزاداری ها به دسته های تماشا تبدیل شده و هر روز شکل بدتری پیدا می کند.

 وی تصریح کرد: متاسفانه در ایام عزاداری گویا فروش مواد و لوازم آرایشی و بهداشتی بیشتر از اعیاد است و باید فکری برای این جریان شود تا به بیراهه نرویم.

بهروش با اشاره به اینکه باید برای این مسئله چاره ای اندیشیده شود ، خواستار تشکیل هیئت عزاداری شوراها شد تا به صورت منسجم و واحد به عزاداری بپردازند.

 این عضو شورای شهر ساری همچنین خاطرنشان کرد: اماکن ورزشی را در اختیار گروه ها قرار ندهیم تا به ورزش لطمه نزند.

وی گفت: قرار دادن سالن ورزشی در اختیار گروه سیرک باعث آسیب رسیدن به فضای سالن ها می شود.

*شهردار:شرمنده ام

شهردار ساری در این جلسه اظهار داشت : به خاطر چاله چوله های خیابان ها ، شرمنده مردم این شهر هستیم و به زودی با خرید قیر برای لکه گیری و روکش و مرمت خیابان ها اقدام خواهیم کرد.

 حجازی روند پیشرفت پروژه پل میدان ولی عصر (عج) ساری را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: این پروژه در موعد مقرر به بهره برداری می رسد و بی اعتمادی مردم نسبت به زمان اتمام زمان پروژه ها کاهش می یابد.

*کرايه ها بالا رفت

به گزارش خبرنگار ما فرماندار ساری نیز طی این جلسه در تماس تلفنی به شهردار گفت که گزارش هایی مبنی بر انتقال ندادن مسافر توسط تاکسی ها به فرمانداری رسیده است.

از قرار با افزوده شدن نرخ سوخت خودروها در اولين روز اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها،برخي رانندگان به طور خودسر به افزايش نرخ کرايه ها دست زدند.

 عضو شورای شهر ساری نیز در این رابطه گفت: سرویس های مدارس نیز شهریه را تا مبلغ پنج هزار تومان افزایش داده اند.

سید جمال باقری خاطرنشان کرد: شهریه سرویس مدارس ماهانه مبلغ 30 هزار تومان بود که به 35 هزار تومان افزایش یافته است.