يکشنبه 12 دی 1389-23:18

پرستوها همه رفتند

نقیبی:در همایش مدیریت شهری حرف هایی زده شد که مناسب همایش نبود-رضایی:سرمایه گذار مانند پرستو است-باقری:عملکرد شهرداری در حوزه فضای سبز ضعیف است-حجازی:بنده اطلاعات درختکاری ندارم-موقع اجراي آواز شمس،برخی از اعضای شورا در حال میوه خوردن بودند،بعضي نامه امضا می کردند،عده اي اندک به فکر فرو رفته و آن یکي هم با تلفن همراه حرف می زد.(گزارش مازندنومه از تازه ترين جلسه شوراي شهر ساري)


 به گزارش مازندنومه عضو شورای شهر ساری در جلسه علنی یکشنبه شب اين شورا گفت:همایش ملی مدیریت شهری و مدیریت عملکرد ، هیچ گونه استفاده ای برای حاضران نداشت.

 فرامرز نقیبی با اشاره به اینکه در همایش مدیریت شهری حرف هایی زده شد که مناسب همایش نبود تصریح کرد:مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران به جهت ارتباط با 52 شهرداری باید در این همایش نقش پررنگ تری ایفا می کرد.

 وی با بیان اینکه در صحبت هایم ابتدا ایراد را از خودم می دانم یادآور شد:شاید ما نتوانسته ایم شان و شخصیت افرادی را که در سیستم شهرداری به عنوان کارگر مشغول به کار هستند،حفظ کنیم.

نقیبی با اشاره به اینکه افراد دارای کرامت انسانی هستند،اظهار داشت :جایگاه برخی کارگران زحمتکش شهرداری که در شرایط نامناسب کار می کنند، باید حفظ شود.

 وی افزود:اگر شهردار ساری در موارد تنبیهی شخصا دادگاه صحرایی تشکیل داده و برخورد می کند بهتر است برنامه تشویقی هم داشته باشیم تا رقابت برای رسیدن به نقطه مطلوب ایجاد شود و در این راستا از برخی کارکنان نمونه شهرداری قدرداني کنیم.

 نقیبی با بیان اینکه بسیاری از مردم عوارض سالانه را با بی رضایتی پرداخت می کنند،گفت:باید با عملکردمان ، این قشر را نسبت به پرداخت عوارض اقناع کنیم.

 این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه عده ای از افراد نمی دانند به چه دلیل باید عوارض پرداخت کنند یادآور شد:متاسفانه رابطه ما با صداو سیمای مرکز مازندران قطع است .

وی خاطرنشان کرد:این مسئله یا ضعف شورا است، یا رسانه طبرستان و یا اینکه هر دو طرف که نتوانسته ایم حداقل عملکردمان را به اطلاع مردم برسانیم.

نقیبی اظهار داشت: سالانه سه میلیارد تومان هزینه حمل زباله پرداخت می کنیم در صورتی که عوارض دریافتی از سوی مردم تقریبا یک میلیارد تومان است.

وی افزود: حدود 40 هزار ساختمان بدون پروانه در ساری وجود دارد که از مطالبات شهرداری است.

 نقیبی با بیان اینکه برای آزادسازی برخی مسیرها با مشکل مواجه هستیم تصریح کرد: در برخی مناطق شهری خیابان های 5/1 تا دو متری وجود دارد که اگر حادثه ای اتفاق بیفتد ، وضعیت امداد و نجات به راحتی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه پل روگذر میدان ولی عصر(عج) ساری تنها پروژه ای است که زمان بندی کارشناسی شده ای داشت گفت:همان گونه که نسبت به برخی پروژه ها انتقاد داریم جا دارد از دست اندرکاران این پروژه تشکر کنیم.

نقیبی با اعلام رضایت نسبی مردم ساری از عملکرد شورا اظهار داشت:گله های مردم سازنده است اما در مجموع از ما راضی هستند.

به گزارش خبرنگار ما دیگر عضو شورای شهر ساری در اين جلسه برای چندمین بار از فعالیت سازمان فضای سبز شهرداری گله کرد.

 جمال باقری افزود: متاسفانه علی رغم تذکرهای پی در پی به شهردار در رابطه با ضعف عملکرد سازمان فضای سبز ، اتفاق خاصی را در این زمینه مشاهده نکردیم.

 وی یادآور شد: برای اینکه این مسئله را از این جدی تر پیگیری نکنیم بهتر است شهرداری با جدیت بیشتری در این زمینه اقدام کند.

 باقری با بیان اینکه چرا شهرداری به فضای سبز توجه نمی کند گفت:شهرداری برای پروژه های چند میلیاردی تامین اعتبار می کند اما نمی تواند برای پروژه حدودا یک میلیاردی فضای سبز ، اعتبار تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد شهرداری در حوزه فضای سبز در سال جاری فوق العاده ضعیف است خاطرنشان کرد: شورا هم در این حوزه ضعیف عمل می کند و از همین ضعف است که به راحتی از کنار خواسته اعضای شورا عبور می کنید.

همچنین باقری هم در خصوص پیگیری وضعیت خیابان دولت از شهردار ساری تشکر کرد. وی قبلا چندین مرتبه در این رابطه به شهردار تذکر داده بود.

امارئیس شورای شهر ساری در این نشست گفت: سرمایه گذار مانند پرستویی است که هر جا احساس امنیت کند لانه می سازد.

مهدی رضایی فرح آبادی اظهار داشت : بافت شهرداری ها پذیرای سرمایه گذار نبوده و از این جهت جای گله مندی است.

 وی افزود:دریافت مجوز از سوی شرکت هواپیمایی ماهان سه سال به طول انجامید و پس از گذشت دو ماه ازامضای قرارداد هنوز تحویل زمین به سرمایه گذار صورت نگرفته است.

رضایی با ابراز تاسف یادآور شد:دریافت مجوز از سوی سرمایه گذار در مازندران حداقل چهار برابر استان های دیگر زمان بر است.

وی با بیان اینکه ضریب رشد جمعیت در ساری نسبت به 30 سال گذشته هشت درصد افزایش یافته خاطرنشان کرد:ساری نیازمند کمک دولت است.

 رئیس شورای شهر ساری گفت:با بودجه های شهرداری نمی توانیم کارهای اجرایی در شان مردم ساری داشته باشیم.

به گزارش مازندنومه شهردار ساری در این جلسه گفت:مصوبه شورا برای شهرداری و سازمان های تابعه واجب الاجرا است.

سید علی حجازی افزود:اگر پس از ابلاغ مصوبه شهرداری ، اتوبوسرانی اقدام به دریافت وجه از رانندگان اتوبوس کرده ، در صورت ارائه سند با این سازمان برخورد می کنیم.

وی در رابطه با رسیدگی به فضای سبز با بیان اینکه بنده اطلاعات درختکاری ندارم تصریح کرد:دراین زمینه از نظر کارشناسان منابع طبیعی استفاده می کنم.

شهردار مرکز استان اظهار داشت :تا خاتمه اسفندماه سال جاری که زمان درختکاری است هزار و 500 اصله درخت در شهر کاشته می شود.

 وی خاطرنشان کرد: کار ما مانع اجرای عملیات عمرانی در پروژه پارک صفرآباد نبوده و نقشه سایت پارک از طریق سرمایه گذار تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ما جلسه این هفته شورای شهر ساری یک مهمان ویژه داشت . صالح شمس هنرمند نابینایی که در رشته حقوق مشغول به تحصیل است.

وی در این نشست به اجرای تصنیف "شهید"از ساخته های شهرام ناظری پرداخت اما وقتی که این هنرمند نابینا شروع به خواندن این تصنیف کرد برخی از اعضای شورا در حال میوه خوردن بودند ، بعضي نامه امضا می کردند ، عده اي اندک به فکر فرو رفته و آن یکي هم با تلفن همراه حرف می زد.

در اين بين صالح نیا-نائب رئیس شورای شهر ساری-با اشاره دست ، برخی از اعضا را به سکوت دعوت کرد اما گویا کسی دعوتش را نپذیرفت.

صالح شمس -هنرمند نابینا- اگرچه چشم جان برای دیدن اعضای شورا نداشت تا شاهد برخی رفتارهای شورايي ها باشد اما بهتر بود اعضای شورا براي گرامیداشت کرامت انسانی و ارزش هنر دقایقی را به سکوت می گذراندند.امیدوارم سطرهای پایانی این خبر هرگز به گوش شنوای صالح شمس نرسد.