يکشنبه 19 دی 1389-21:54

قرآن طلايي

...در سفر سوم دولت به مازندران قرار بود وصیت نامه امام که با طلا نگاشته شده،تقدیم رييس جمهوري شود که متاسفانه بعد از 25 روز استاندار مازندران در جریان امور قرار می گیرد.(گفت و گو با هنرمند آملي که قرآن و وصيت نامه امام را با طلاي ناب نوشت)


به گزارش عليرضا عزيز كمالي-خبرنگار مازندنومه در آمل-نادر علی تبار متولد 1342 و ساکن شهرستان آمل که جانباز جنگ تحمیلی و مدیر مرکز فعالیت های قرآنی یاسین است،توانست قرآن کریم و وصیت نامه  حضرت امام (ره) را با طلای ناب نگارش کند.

 وی گفت: از 17 سال قبل به جهت علاقه مندی که به قرآن داشته ام به شهر قم می رفتم و قرآن را از آن جا تهيه کرده،در مازندران توزیع می کردم.

 وی افزود: از سال 75 با راهنمایي دوستانم و با انجام آزمایش هاي متعدد با انواع مواد شیمیائی و کاغذ نسوز زمینه کار را فراهم آوردم و از فروردین 89 به مدت 5 ماه با کار شبانه روزی توانستم کار را در اولین روز ماه مبارک رمضان امسال به پایان برسانم.

 وی با بیان اینکه قرآن مجید که روی جلد آن منقوش به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) است 20 کیلو وزن دارد، افزود:خط اين قرآن عثمان طه است که 6 کیلو طلای ناب 18 عیار در آن استفاده شده است.

علي تبار گفت:قرآن با دمای 350 درجه و بر روی کاغذ نسوز به ابعاد 30 در 40 به قطع وزیری و با ارتفاع 18 سانت و با ترجمه فارسی تهيه شده است.

وی در خصوص نوشتن وصیت نامه حضرت امام(ره)گفت:تصميم گرفتم پس از قرآن،وصيت نامه امام را با طلای 18 عیار به ابعاد 21در 31 و با طلا کوب برجسته به اتمام برسانم.

اين هنرمند آملي با بیان اینکه در انجام این دو کار معنوی فقط خداوند حامی او بوده و از مسئولان هیچ کمکی دریافت نکرده،افزود: تنها دارائی ام یک دستگاه ماشین بود که با آن قرآن را در سراسر استان مازندران توزیع می کردم و وامی که از بانک گرفتم را صرف این کار کردم.

علي تبار ادامه داد: قرآن کریم همزمان با میلاد امام حسن مجتبی، با حضور مسئولان و مردم از آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم ع آمل حرکت داده شد و با هماهنگی های به عمل آمده تحویل مسئولان آستان قدس رضوی شد و در موزه حضرت امام رضا در معرض دید عموم قرار گرفت.

 وی با اشاره به سومین دوره سفر هیات دولت به مازندران که قرار بود وصیت نامه حضرت امام به عنوان یک رهاورد فرهنگی تقدیم رييس جمهوري شود،گفت: وصیت نامه به مسئولان استانداری مازندران تحویل داده شد که متاسفانه بعد از 25 روز استاندار مازندران در جریان امور قرار می گیرد و با تماس های مکرر خدمت مهندس طاهايي رسیدم که البته آقاي استاندار نهایت تشکر را از این حرکت ابراز داشتند.

علي تبار افزود:پیشنهادی به استاندار مازندران دادم که آمادگی دارم تا همزمان با سالگرد حضرت امام وصیت نامه سیاسی-الهی حضرت امام را آماده کنم تا در اختیار سران کشورهای اسلامی قرار گیرد و در موزه کشورشان نگهداری کنند که منتظر جواب از سوی ایشان هستم.

وی در پايان بيان داشت که 3 فرزند دارد و در عملیات والفجر 3 سال 60 از ناحیه نخاع و اعصاب و روان دچار مجروحیت شده است.