سه شنبه 21 دی 1389-18:55

تحليل كنيم،نه حاشيه سازي

...هادي ابراهيمي را مي توان موفق ترين معاون سياسي- امنيتي پس از انقلاب از حيث اعتقاد به جايگاه و نقش رسانه ها در پيشبرد اهداف اين معاونت ناميد.(نقد عباس مهدوي-روزنامه نگار- بر اظهارات دبير جبهه پيروان امام و رهبري مازندران)

 


 در روزهاي گذشته اظهارات علي صابري- مدير كل سابق فني و حرفه اي مازندران و دبير جبهه پيروان خط امام و رهبري مازندران- در سايت هاي خبري استان درج شد كه در نوع خود قابل تأمل و تحليل است.

صابري بعد از بركناري از مديريت فني و حرفه اي استان به جاي حمايت از سياست هاي دولت در مازندران در قامت يك منتقد ظاهر شد كه گويا حرف هاي تازه اي براي گفتن دارد.

سخناني كه صابري عنوان كرده است ابعاد مختلفي دارد كه هر يك قابل بررسي و نقد است كه به دليل نبود فضاي مناسب نقادي در استان از پرداختن به آن خودداري مي ورزم.

 آنچه در ميان اظهار نظرهاي صابري، توجه ام را به خود جلب كرد، ديدگاه وي مبني بر ناموفق بودن هادي ابراهيمي در جايگاه معاونت سياسي- امنيتي استانداري مازندران است.

 صابري معتقد است كه ابراهيمي براي اين سمت مناسب نبوده است و نتوانسته جايگاه خود را تثبيت كند.

اين اظهار نظر بيانگر شناخت ناصحيح صابري از حوزه وظايف معاونت سياسي- امنيتي استانداري است.

نگارنده هم معتقد است كه برخي رويكردهاي ابراهيمي در اين عرصه قابل نقد است،همانگونه كه بسياري بر اين باورند كه برنامه ها و عملكرد صابري در اداره كل فني و حرفه اي مازندران نيز كه قابل مقايسه با حساسيت معاونت سياسي- امنيتي نيست، مناسب نبوده است.

 از شخص سياسي همچون صابري كه دبيري يك جريان سياسي را بر عهده دارد انتظار مي رود با دليل و برهان و تحليل كارشناسانه به اظهار نظر بپردازد.

 ابراهيمي در مدت كوتاه فعاليت خود دستاوردهاي ارزنده اي داشته است كه تا كنون در معاونت سياسي- امنيتي استانداري شاهد آن نبوده ايم.

 ابراهيمي علاوه بر پايبندي به مواضع اصولگرايانه خود، تعامل عمومي و حضور در لايه هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي جامعه براي دست يابي به مؤلفه هاي امنيتي و سياسي را رويكرد اساسي خود قرار داده است.

ابراهيمي را مي توان موفق ترين معاون سياسي- امنيتي پس از انقلاب از حيث اعتقاد به جايگاه و نقش رسانه ها در پيشبرد اهداف اين معاونت ناميد.

 معاون جوان استاندار، فراتر از حوزه فعاليت هايش حتي به بيمارستان مي رود تا به مشكلات خانواده ها رسيدگي كند،به نانوايي هاي شهر مي رود تا اوضاع توزيع نان را رصد كند و ده ها فعاليت به ظاهر ناهمگون با حوزه وظايف اين معاونت را در كارنامه خود به ثبت مي رساند.

وي معتقد است كه امنيت رواني آحاد مردم مهم تر از امنيت در ساير حوزه هاست و مردم اگر آرامش روحي و رواني نداشته باشند بستر براي ناامني فراهم خواهد شد.

اي كاش صابري گزينه مناسب براي معاونت سياسي- امنيتي استانداري مازندران را نيز معرفي مي كرد تا ويژگي هاي يك معاون باب ميل وي براي افكار عمومي مشخص مي شد.

 صابري معتقد است كه متاسفانه مصاحبه هاي معاون سياسي- امنيتي استاندار مازندران توقعات جديدي را براي مردم ايجاد مي كند كه توانايي اجراي آنها وجود ندارد.

 باز هم انتظار مي رفت تا دبير جبهه پيروان خط امام و رهبري استان به نمونه هايي از مصاحبه هاي ابراهيمي كه توقعات مردم را بالا برده، اشاره مي كرد.

 در مجموع مي توان گفتگوي صابري با اين سياست را حاشيه پردازي قلمداد كرد كه با تحليل يك فعال سياسي فرسنگ ها فاصله دارد و مملو از نگاه هاي سطحي نگرانه است.

 دبير يك جريان سياسي بايد نقد و تحليلي فراتر از ستون شنيده هاي يك رسانه ارائه كند و سخنانش راهبردي و بر پايه شناخت صحيح از روند تحولات سياسي و مديريتي باشد.

ايميل نويسنده:- (abbas_mahdavi2009@yahoo.com)