چهارشنبه 22 دی 1389-13:34

ابراهیمی:شرمنده رسانه ها هستیم

 معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران در ديدار با مديران سايت هاي خبري استان گفت:اخلاق رسانه ای مورد توجه قرار گیرد-با رسانه ها از یک جنس هستیم- استانداری از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای رسانه های مجازی حمایت مي کنيم- نباید دنبال مچ گیری و زیرخم گرفتن باشیم.


به گزارش مازندنومه، هادی ابراهیمی در سومین نشست خود با فعالان عرصه رسانه های مجازی در استانداری مازندران گفت: برنامه دولت ، ورود جدی به عرصه رسانه های مجازی و حمایت از این حوزه است.

 وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اخلاق رسانه ای افزود: فعالان عرصه رسانه های مجازی ، اخلاق رسانه ای را مد نظر قرار دهند.

 ابراهیمی با بیان اینکه ما همه از یک جنس هستیم یادآور شد: ما هم از جنس رسانه هستیم.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران اظهار داشت: اگر شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران حائز رتبه کشوری شده به مدد رسانه های استان به ویژه رسانه های مجازی است.

 وی با بیان اینکه کار خاصی برای رسانه ها در استان انجام نداده ایم،خاطرنشان کرد: همیشه شرمنده رسانه ها هستیم.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه همت رسانه ها در اطلاع رسانی سفر دولت به مازندران فراتر از حد انتظار بود افزود: اراده رسانه ها در تعداد زیاد تولید خبر در راستای برنامه ها و سیاست های دولت ، تحسین برانگیز است.

 بر اساس اين گزارش،وی با بیان اینکه مازندران بی سابقه ترین همراهی رسانه ها در سفر هیئت دولت به استان ها را دارا بود تصریح کرد: انتخاب رسانه های برگزیده در این بخش بسیار سخت است .

معاون سیاسی استانداری مازندران با اشاره به اینکه رسانه های مازندران هر روز رنگ و لعاب تازه ای می گیرند یادآور شد: تفکر عده ای این است که باید به دو سه سایت بسنده کنیم.

وی با بیان اینکه تولد پایگاه های خبری مجازی را به فال نیک می گیریم اظهار داشت : تقویت فضای مجازی در استان برای ما قابل اهمیت است.

 ابراهیمی با تاکید بر لزوم ایجاد فضای همدلی ، وحدت و هماهنگی در استان گفت: فضای یکدستی به لحاظ رسانه ای در مازندران حاکم است که در کمتر استانی به چشم می خورد.

 وی با بیان اینکه نباید دنبال مچ گیری و زیرخم گرفتن باشیم یادآور شد: باید وحدت و همگرایی فضای رسانه ای حفظ شود.

ابراهیمی خطاب به فعالان عرصه رسانه های مجازی اظهار داشت: می دانم که هیچ درآمدی و ممری به لحاظ اقتصادی در این فضا وجود ندارد و صرفا دلتان برای استان می تپد.

 وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد سعی دارند استان را وارد حاشیه کرده و وحدت و همگرایی که در سایه مدیریت استاندار مازندران ایجاد شده ، مخدوش کنند.

ابراهیمی افزود: فعالیت ها و خدمات دولت باید برجسته شود هرچند که رویکر دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه را در نظر داریم.

 به گزارش مازندنومه وی با اشاره به اینکه مجموعه استانداری حامی و مدافع خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه هستیم یادآور شد: سال 77 وقتی گزارش شیر را در صدا وسيما پخش کردم،موجب شد که سه بار به دادگاه مراجعه کنم اما یک مدیر حامی من نبود و حتی مدیران مستقیم من هم همراهی نکردند و من البته تبرئه شدم اما امروز فعالان رسانه ای ، در استانداری و دستگاه های فرهنگی دارای حامیانی هستند.

 معاون سیاسی استانداری مازندران با بیان اینکه جابه جایی تمام مدیران و انتصاب ها در چارچوب سیاست ها و اصول دولت است تصریح کرد: توقع ما بر این است که به دولت کمک شود و اگر اشتباهی رخ داده و نقد صورت می گیرد ، نقد منصفانه و به دور از حب و بغض های سیاسی و بر مبنای واقعیت ها باشد.

 وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه گذشته با 107 نفر ملاقات عمومی داشتم گفت: حتی نتوانستم به مراسم بزرگداشت سومین روز از ارتحال مرحوم حجت الاسلام ایازی بروم .

 وی با بیان اینکه رسانه ها در مازندران همصدا ویکصدا باشند اظهار داشت : هیچ رسانه مجازی در مازندران از تسهیلات دولت برخوردار نیست.

 معاون سیاسی استانداری مازندران با اشاره به اینکه در مواقعی مطلبی منتشر می شود که واقعیت ندارد و ما د رمقابل آن سکوت کرده ایم گفت: اما اگر جایی یک مدیر حقی را از کسی زیر پا گذاشته باشد ، ما سکوت نکرده و مسائل را پیگیری می کنیم.

 وی با اشاره به اینکه شورای اطلاع رسانی دولت 13 کمیته دارد خاطرنشان کرد: کمیته رسانه های مجازی یکی از این کمیته ها است.

 ابراهیمی با بیان اینکه در استان به راحتی راجع به استاندار موضع گیری می شود افزود: این روند را قبول ندارم،چراکه طاهایی از استانداری قزوین تاکنون یک ریال از دولت حقوق نگرفته است.

 ابراهیمی یادآور شد: گفتمان من و استاندار مازندران نشات گرفته از گفتمان احمدی نژاد است و در این گفتمان شکایت از رسانه معنا ندارد.

وی با بیان اینکه نقدی بر مصوبات سفر اول و دوم رئیس جمهوری دارم تصریح کرد: رسانه ها ، مصوباتی که اجرایی نشده اند را پیگیری کرده و به چالش بکشانند.

ابراهیمی خواستار تشکیل بانک اطلاعات رسانه های مجازی مازندران در استانداری شد و افزود: اتاق فکر یا شورای راهبردی رسانه های مجازی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه فعالیت های خبری رسانه های مجازی در دهه فجر برگزار شود،گفت: استانداری از این برنامه حمایت کرده و بودجه آن را تامین می کند.

ابراهیمی تاثیر انتشار یک خبر در فضای مجازی را بیشتر از رسانه های مکتوب دانست و اظهار داشت: اگر در دل رسانه ها نباشیم در کنار آنها هستیم اما رسانه ها در دل ما جای دارند.

وی گفت: اگر خبرهای منتشر شده از من در یکی دو سایت بیشتر از سایر رسانه ها است به خاطر فعالیت بیشتر آن سایت است و شما در نزد من یکی هستید و نگاه تبعیض آمیز ندارم چه رسانه ای که ما را نقد کند و یا رسانه ای که بر مبنای عدالت رسانه ای عمل می کند.

 ابراهیمی به محاکمه کشاندن یا دادگاهی کردن یک رسانه و خبرنگار را دهن کجی به حوزه فرهنگ عنوان کرد و یادآور شد: آن مدیر ، مدیر فرهنگی نیست اما توقع داریم که اصحاب رسانه ها بر مبنای انصاف و عدالت رفتار کنند.