چهارشنبه 6 بهمن 1389-19:37

ياس ناامن

... امروز كه يك دستگاه پرايد چادر يك زن عابر را زير چرخ گرفت و از سرش كشيد و راننده بي اعتنا به اعتراض عابر و بدون هيچ توجهي به ناله هاي او با خنده و بي توجهي و طلبكارانه در حال جابه جا كردن خودرو بود،به خودم گفتم آيا در خانه شهردار محترم همن طور است؟! (يادداشتي از احسان مهديان-ساري)


تعجب آور باشد در روزگاري كه بيابان هاي وسيع اين كشور در امنيت به سر مي برد و در دورترين نقاط مردم مي توانند هر ساعت شب رفت و آمد كنند،چگونه سخن از نا امني آن هم روز روشن و در وسط شهر ساري به ميان مي آوريم!؟

 من نمي دانيم مسئول اين كار واقعا چه ارگاني است ولي به اطلاع تاكسي راني، راهنمايي و رانندگي، شهرداري ساري و ... مي رسانيم كه اين كوچه براي ساكنان آن جاي امني نيست،چرا كه رانندگان محترم براي مسافر كشي روستاهاي اطراف اين كوچه را ايستگاه كردند و بنا هم ندارند به جاي ديگري بروند.

به همين سبب هر روز به دليل پارك كردن مقابل در خانه و يا سرو صداي بي مورد و يا براي جلب نظر مسافران و ايجاد مزاحمت ... و هم چنين سد معبر و غيره شاهد جر و بحث و جدال ساكنان كوچه با رانندگان مسافر كش در كوچه ياس ساري واقع در امير مازندراني مقابل اداره كل خدمات درماني هستيم.

 امروز كه يك دستگاه پرايد چادر يك زن عابر را زير چرخ گرفت و از سرش كشيد و راننده بي اعتنا به اعتراض عابر و بدون هيچ توجهي به ناله هاي او با خنده و بي توجهي و طلبكارانه در حال جابه جا كردن خودرو بود به خودم گفتم آيا در خانه شهردار محترم همن طور است و يا اگر دچار چنين وضعيتي باشد چند سال تحمل مي كند ؟

چندين سال است كه ساكنان نسبت به اين بي مبالاتي گلايه مند هستند و حتي معترض شدند تا اينكه سال گذشته از طرف تاكسي راني پارچه اي در ورودي كوچه نصب شد كه تا آخر هفته اين مكان براي اتومبيل هاي مسافركشي ممنوع و به مكان ديگري منتقل مي شود، اما رانندگان خودسرانه پارچه را درآوردند و ديگر خبري هم از جابه جايي نشد!

 سوال اين است كه چه كسي مسئول رخدادهاي آينده خواهد بود؟ آيا بايد اتفاق ناخوشايندي بيفتد تا مسئولان تصميم عاقلانه اي اتخاذ كنند؟

 گفته مي شود كه از چند دهه پيش مقرر شد تا اين اتومبيل ها را به خارج از شهر منتقل كنند؛ اكنون كه جمعيت شهر بيش از دو برابر آن زمان شده است هنوز اتفاق تازه اي نيفتاده است!

 مردم متعهدمان را فقط براي راي دادن نخواهيد. بايد به مردم خدمت كرد ! ساكنان كوچه ياس از مديران و مسئولان محترم انتظار دارند نسبت به جابه جايي اين اتومبيل ها اقدام نمايند، غير اين صورت مسئول اتفاق هاي خداي نخواسته و ناخوشايند خواهند بود؛ چرا كه عصبانيت مردم و ناسازگاري رانندگان بالاخره در جايي منجر به مخاطراتي خواهد شد. 

ايميل نويسنده: (hojum1@yahoo.com)