چهارشنبه 21 ارديبهشت 1390-23:55

نا اميدمان نکنيد آقاي نماينده!

...راستی چگونه است که می توان خطای واقع نشده فرضی را پیشاپیش به قضاوت گذاشت و درباره آن نظر داد و این اشخاص را به دلیل گناه ناکرده مورد بازخواست قرار داد، اما درباره شما که به عنوان نماینده و وکیل مردم، همواره در سخنرانی های انتخاباتی خود شعار استفاده از نظرات جمعی را وعده داده و به هیچ یک از آنها نیز عمل ننموده ايد،حرفی نزد؟(يادداشتي از مهران ملاحسینی،خبرنگار-تنکابن)


بيشتر اقشار جامعه- اعم از مردم و مسئولان- همواره دغدغه توسعه جامعه را در ذهن داشته و هرکس به فراخور وُسعِ خود در این راستا تلاش می کند، اما آنچه قابل تأمل و توجه است، نوع دلسوزی هایی است که  به چشم می خورد.

با توجه به اینکه ملت ایران اسلامی همواره در تمام عرصه های انقلاب حضور مستمر و فعال داشته اند، از انصاف به دور است که بگوییم مردم همواره به نظام بدهکارند!مگر نه اینکه خادمین ملت و دست اندرکاران نظام مقدس اسلامی از فرزندان همین مردم اند؟ پس چگونه می توان گفت که یکی از اینها به دیگری مدیون است و...؟

نگارش متن فوق بدان جهت است که نماینده محترم مردم شهرستان های سه گانه غرب مازندران( رامسر، تنکابن و عباس آباد) همواره براین عقیده خود مبنی براینکه مردم به نظام بدهکارند، ابرام و اصرار ورزیده و بر اثبات آن با دلایل مخصوص خود پافشاری دارند.

جناب نيکنام همواره با شناسایی افراد و خواندن افکار و شیوه عملکرد آینده آنان و برخی قصاص های قبل از جنایت، بعضی از سرمایه گذاران بزرگ را که عامل تأثیرگذار در امر سرمایه گذاری، احداث پروژه های عظیم، ایجاد اشتغال و بسیاری دیگر از تحولات چشمگیر در منطقه اند و همواره مورد حمایت و عنایت ویژه دولتمردان جمهوری اسلامی ایران نیز بوده و هستند را زیر سؤال برده و در پاره ای از موارد اَنگ چنین و چنان نیز به آنان چسبانیده و طرح های شان را دارای توجیه اقتصادی نمی داند.

 
برادر بزرگوار جناب نیکنام!
با تمام ارادتی که به واسطه جایگاه مقدس نمایندگی مردم نسبت به شما وجود دارد، لازم است توجه داشته باشید که اولاً همه ملت شریف ایران و فرزندان خدوم شان در عرصه های گوناگون خدمت رسانی، از کوچک و بزرگ،رئیس و مرئوس، از بالا تا پایین، فقط و فقط مدیون خداوند ارحم الراحمین هستند، نه مدیون یکدیگر.

 ثانیاً چگونه می توان به سرمایه گذارانی که فقط یکی از آنها، بالغ بر یک هزار میلیارد ريال سرمایه شخصی خود را هزينه کرده، آن هم در یک پروژه عظیم که یک هزار و 200 نفر اشتغالزایی دارد و درآمد قابل توجهی را در پي خواهد داشت،بگوييم طرح تان توجيه اقتصادي ندارد؟!

اين طرح به عنوان طرحی ملی، با کارشناسی های بسیار دقیق و ظریف از سوی دوائر مختلف مورد بررسی های مکرر قرار گرفته و از همه مهم تر اینکه همواره مورد تشویق و حمایت ریاست محترم جمهوری و بسیاری از مسئولان ارشد کشور، استانداران، معاونان و مدیران سابق و کنوني مازندران بوده و توجیهات اقتصادی آن، پیش از این به اثبات رسیده است.

آيا به چنين طرحي مي توان گفت: دارای توجیه اقتصادی نبوده و سرمايه گذار فقط برای جیب خود تلاش می کند و یا به قول حضرتعالی اگر فعلاً این پروژه یک طرح گردشگری به حساب می آید، در آینده توسط مدیر آن به عنوان طرح مسکونی، تجاری و... معرفی شده و به فروش خواهد رسید؟!

راستی چگونه است که می توان خطای واقع نشده فرضی را پیشاپیش به قضاوت گذاشت و درباره آن نظر داد و این اشخاص را به دلیل گناه ناکرده مورد بازخواست قرار داد، اما درباره شما که به عنوان نماینده و وکیل مردم، همواره در سخنرانی های انتخاباتی خود شعار استفاده از نظرات جمعی، ایجاد تشکل های فکری، ارائه عملکردهای چندماهه و غیره را وعده داده و به هیچ یک از آنها نیز عمل ننموده ايد و مردم را نيز متهم به  ادای دین نکردن به نظام می نمایید، حرفی نزد؟

مي توان گفت اعلام نظر شما مبنی بر توجیه اقتصادی نداشتن این گونه طرح ها-که مورد تأیید همه جانبه دولت است-به نوعی مخالفت با سیاست های دولت در راستای جذب و حمایت از سرمایه گذاران است.


مؤخر اینکه آیا بهتر نیست به جای قضاوت های پیشاپیش و عجولانه در مورد دیگران و ناامید نمودن سرمایه گذاران، با تعامل و همکاری صمیمانه و متقابل بین سرمایه گذاران و مسئولان شاهد تحولات بزرگی در سطح منطقه و کشور باشیم؟نااميدمان نکنيد آقاي نماينده؛نه ما را ،نه سرمايه گذارها را.