شنبه 24 ارديبهشت 1390-22:57

زارعي:بي خبرم

منصور زارعی در رابطه با تغییرات در فرمانداری ساری گفت: از چیزی خبر ندارم و تا زمانی که در فرمانداری ساری هستم برای خدمت به مردم ساری سر از پا نمی شناسم.


به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-فرماندار ساري در حاشیه برگزاری دومین جلسه شورای اداری شهرستان ساری،در رابطه با اظهار نظر عضو شورای شهر ساری مبنی بر وجود آلودگی شیمیایی در آب آشامیدنی شهرستان ساری ، تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی آلودگی شیمیایی تایید نمی شود.

زارعی با بیان اینکه اداره آب و فاضلاب شهری از فردی که این ادعا را داشته ، شکایت کرده ، افزود: بنده به عنوان فرماندار اعلام می کنم هیچ گونه آلودگی میکروبی و شیمیایی در آب آشامیدنی ساری وجود ندارد.

وی در رابطه به تعیین محدوده شهرستان میاندرود و بروز برخی مشکلات در چند روستا ، اظهار داشت:درخواست هایی مبنی بر ملحق شدن به یکی از این دو شهرستان وجود دارد که موضوعی طبیعی است.

 فرماندار مرکز استان خاطرنشان کرد: این تقاضاها در حوزه کارشناسی استان و وزارت کشور بررسی می شود.

 وی در رابطه با به تعویق افتادن کلنگ زنی کارخانه زباله سوز ساری ، یادآورشد: هماهنگی های لازم در حال انجام شدن است و هنوز در این زمینه ابلاغی به ما نشده است.

زارعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به دلیل قرار گرفتن زمین کارخانه زباله سوز در محدوده شهرستان میاندرود ، این کلنگ زنی به تعویق افتاده ، افزود: مسائل کارشناسی در حوزه زمین بر عهده سازمان بازیافت است و فرمانداری در حوزه زمین ، کار کارشناسی ندارد و ما در حوزه فرمانداری فقط هماهنگی ها را انجام می دهیم.

 وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با افتتاح دهکده ساحلی که رئیس محیط زیست کشور در باره افتتاح فاز نخست آن صحبت کرده بود ، گفت: حتما محمدپور خودش این پروژه را افتتاح کرده چرا که در ساری پروژه پارک ساحلی در حال انجام است و افتتاح هم نشده و شاید وی اشتباه گفته باشد.

*فردا این موضوع به مطبوعات کشیده می شود

به گزارش خبرنگار ما بخشدار چهار دانگه در دومین جلسه شورای اداری شهرستان ساری در فرمانداری ، گفت: با توجه به خشکسالی ، در بخش چهار دانگه با معضلاتی روبه رو هستیم.

 امینی افزود: تمامی محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو دچار خشکسالی شده اند و حدود 40 درصد از این مزارع بیمه نیستندTچراکه با توجه به شرایط سال های قبل ، مردم دلگرمی نسبت به بیمه کردن مزارع و محصولات خود نداشتند.

 وی با بیان اینکه مهمترین معضل منطقه ، بحث آب زراعی است یادآور شد: در این حوزه کمترین توجه به این منطقه شده است.

بخشدار چهاردانگه با اشاره به اینکه هنوز کشاورزان با ظرف های 20 لیتری خزانه های شالیزاری را پر می کنند،اظهار داشت: نمی دانم چه برنامه و نظراتی وجود دارد که هیچ توجهی به این قسمت نمی شود.

 وی خواستار اعزام هیاتی برای بررسی وضع موجود شد و گفت: چشمه آبی که در کنار مدرسه شبانه روزی خالخیل قرار گرفته، آلوده است و 250 دانش آموز از آب این چشمه استفاده می کنند.

امینی یادآور شد: علی رغم پیگیری ها مسوولان به صورت مسکنی عمل می کنند و پس از انجام کار ، هنوز از محدوده خارج نشده دوباره آب منطقه قطع می شود.

وی خاطرنشان کرد:در روستای خالخیل آب به کل قطع شده و روز پنجشنبه و جمعه توسط تانکر شهرداری به این روستا آب فرستادیم.

در ادامه فرماندار ساری در سخنانی گفت: هر روستا که با مشکل سوخت برای چاه آب مواجه است باید مراجعه کنند تا سوخت تامین شود.

منصورعلی زارعی اظهار داشت: سوخت کشاورزی باید تامین شود چراکه توسعه استان بر محور کشاورزی است و گردشگری و صنعت در ردیف های بعدی قرار دارند.

 وی با بیان اینکه در حوزه آب آشامیدنی روستایی همچنان مشکل داریم ، افزود:شرکت آب و فاضلاب روستایی بایددر این زمینه پاسخگو باشد.

زارعی در رابطه با صحبت هایی مبنی بر آلوده بودن چشمه آب روستای خالخیل که در نزدیکی مدرسه قرار دارد ، تصریح کرد:اگر تشخیص بر آلودگی چشمه است ، نباید بگذارید دانش آموزان از آن استفاده کنند و این حداقل تقاضا است و اگر شده آب معدنی به دانش آموزان بدهید نباید بگذارید از آب آلوده چشمه استفاده کنند.

 زارعی افزود: فردا این موضوع به مطبوعات کشیده می شود و می گویند فرماندار و بخشدار و ... نمی دانستند آب آلوده است.

 فرماندار ساری یادآور شد:اگر بخشدار و رئیس آموزش و پرورش چهاردانگه به این موضوع حساسیت نشان نداده و دانش آموزان از آب آلوده استفاده کنند توبیخ می شوند.

 وی با بیان اینکه برای طرح های دریا باید بیشتر تلاش کنیم ، اظهار داشت: در زمان استفاده از طرح های دریا هر نه که داخل آب دریا بروند بلکه باید در حوزه طرح های دریا حضور جدی داشته باشند.

 زارعی با اشاره به اینکه برخی دستگاه ها نسبت به پیشرفت پروژه های عمرانی خود ، اطلاعات دقیق ندارند گفت:دستگاه های اجرایی باید پروژه های سال 89 را به خوبی رصد کنند تا بتوانیم در کمیته برنامه ریزی ، برای ادامه پروژه ها تصمیم بگیریم.