دوشنبه 23 خرداد 1390-1:18

کاری انجام نمی شود هیچ،این چهار تا اسب را هم برداشتند

در جلسه علني شوراي شهر ساري مطرح شد:در این طرف ریل تا پنج طبقه اجازه ساخت می دهیم اما در آن طرف ریل مردم مجاز به انجام این کار نیستند ، مگر اینجا کره شمالی و جنوبی است؟/شهرداری مقصر نیست بلکه زرنگ است/مسئولاني که اسب ها را جابه جا کردند به افکار عمومي پاسخ بدهند/رضاشاه بی سواد هم آن موقع متوجه شد که راه دسترسی تهران به مازندران باید درست شود/حرف هاي ماحتی برای رسانه ها هم دیگر جذاب نیست/کلنگ زني کارخانه زباله سوز ساري الکي و سرکاري بود!


مازندنومه:محمد آقامیری-عضو جديد شوراي شهر ساري- سیصد و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر را با تلاوت قرآن به همراه معانی آن آغاز کرد.در جلسه يک شنبه نيز اعضاي شورا نکات و اظهارات جالبي را بيان داشند،از جمله درباره قضيه جمع شدن اسب هاي ميدان امام ساري و نمادين بودن کلنگ زني کارخانه زباله سوز ساري که خبرنگار ما-کلثوم فلاحي-آن ها را گزارش کرده است.

-----------------------

*آقاميري:شهر نامطلوبی داریم

محمد آقاميري پس از قرائت قرآن با برگردان فارسي گفت: امیدوارم توفیق عمل به قرآن را به جای قرائت قرآن داشته باشیم.

 وی با اشاره به اینکه هر جلسه از شورا را باید به بررسی یک موضوع مهم اختصاص دهیم با بیان اینکه مخاطب من شورا و شهرداری است ، اظهار داشت: یکی از راه های جذب بودجه شهرداری ، هزینه کسری حد نصاب است.

 آقامیری با بیان اینکه در سیزدهمین سال شورا ، هنوز مشکل شهروندان در این زمینه حل نشده ، گفت:دریافت کسری حد نصاب ،توافق بر اصول واهی است و اخذ هرگونه وجهی خلاف است.

 وی یادآور شد: اصل کل پول را گرفتن در کمیسیون توافقات خلاف است.

 عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه آیا شرعا و قانونا" مجاز هستیم شهروندان را به رینگی ببریم که هیچ راهی جز تمکین نداشته باشند ، تصریح کرد: نظام در چشم انداز 20 ساله ، مسئله انبوه سازی را برای مسکن درنظر گرفته است تا از گسترش بی رویه شهر جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه شهر نامطلوبی داریم ، افزود: در این طرف ریل تا پنج طبقه اجازه ساخت می دهیم اما در آن طرف ریل مردم مجاز به انجام این کار نیستند ، مگر اینجا کره شمالی و جنوبی است؟

 سید محمد آقامیری یادآور شد: باید اجازه بلند مرتبه سازی را به افراد داده و آنها را به این کار تشویق کنیم .

وی گفت: یکی از معضلات شهر کسری پارکینگ است ، جریمه دریافت می کنیم اما پارکینگ نمی سازیم.

 آقامیری با اشاره به اینکه در این مسیر هم عموما به سطح متوسط به پایین جامعه فشار می آوریم ، خاطرنشان کرد: شهرداری مقصر نیست بلکه زرنگ است چراکه می خواهد از بهترین راه درآمد داشته باشد اگرچه که به بدترین شکل باشد.

 وی در رابطه با گرفتن کسری حد نصاب توسط شهرداری ، اظهار داشت: هر شهروندی اگر به دیوان عدالت اداری شکایت کند قطعا شهرداری محکوم است.

 آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود ، اظهار داشت:خود شورای شهر مقصر است چراکه ستمدیده ستمگر می پروراند.

 وی افزود: عوارضی که از مردم دریافت می کنید بابت همین معضل است.

 آقامیری با اشاره به اینکه از شورای نخست تاکنون 20 میلیارد تومان هزینه حمل زباله پرداخت شده ، تصریح کرد: آن موقع مسابقات کشتی برگزار می شد و گفتیم زباله را در یک نقطه از شهر جمع کنیم تا فکری برای آن شود .

 وی یادآور شد: اما هر بار به خاطر یک مسئله این کار را نکردیم ، یک بار گفتند محرم است ، عید است ، تابستان است و ...

آقامیری درخصوص واکنش عبدالحسين مختاباد در رابطه با جابه جایی اسب های میدان امام ساری(نگاه کنيد به يادداشت اين هنرمند ساروي در مازندنومه با عنوان: نسل من،نسل سوخته) گفت:باید از این هنرمند تشکر کرد و کار هنری در استان مفقود و موجب رنجش نسل جوان است.

این عضور شورای شهر ساری با بیان اینکه همواره نجابت به خرج می دهیم ، گفت: از نجابت ما سوء استفاده کردند.

 وی با اشاره به اینکه این آمادگی را داریم که به خاطر مردم با ما برخورد شود ، افزود: اگر یک بار شورا هزینه حمل زباله را تصویب نکند شهرداری یک ریال هم برای حمل نخواهد داشت.

*رضايي: ما را در حد کمربندی نکا ، بابلسر و آمل ببینند

 دیگر عضو شورای شهر ساری ضمن اعتراض نسبت به نحوه جابه جایی مجسمه های میدان امام ، گفت: متاسفانه در خصوص جابه جایی اسب ها به افکار عمومی احترام گذاشته نشد و در این فضا رسانه های خارجی هم سوء استفاده کردند.

 مهدی رضایی فرح آبادی با بیان اینکه مسئولانی که اقدام به این کار کردند باید به افکار عمومی پاسخ دهند ، افزود: باید به صورت شفاف به مردم توضیح دهند که چرا این کار را انجام دادند.

 وی با اشاره به اینکه به این در بازدیدی که از غرب استان داشتم انصافا به این نتیجه رسیدم که مسئولان عالی رتبه استان ، نگاه مرکز استانی به ساری ندارند ، یادآور شد: ما نمی خواهیم ساری را مانند شهرهای کشورهای خارجی و یا مانند کلان شهر ببینند بلکه می خواهیم ما را در حد کمربندی نکا ، بابلسر و آمل ببینند.

 رضایی خاطرنشان کرد: ساری از فقیرترین شهرها در حوزه راه های دسترسی است.

وی با بیان اینکه چرا شهروندان ما کمربندی ندارند ، افزود: چهارسال است در شورا می گوییم شهرداری نمی تواند کمربندی بسازد ، کمربندی پر از دست انداز ساخته اند ، آیا خودشان از آن مسیر تردد نمی کنند؟

رضایی با اشاره به اینکه مسئولان باید در صحن شورا پاسخگوی این سوالات باشند ، گفت:رضاشاهی که بی سواد بود آن موقع متوجه شد که راه دسترسی تهران به مازندران باید درست شود ، تنها مانع دسترسی مازندران به تهران راه دسترسی بود و از سال 1314 تا سال 1316 ظرف 2 سال همه راه ها را ساخت ؛ چقدر باید در شورا حرص و جوش بزنیم اما کسی حرف ما را نمی شود.

وی با بیان اینکه کمربندی های به مراتب سخت تر دز بهشهر و آمل اجرا شد ، تصریح کرد: مردم ساری ، اهالی صبوری هستند که تا این اندازه تحمل کردند و در این زمينه نمی توانم خودم را قانع کنم که چرا ساری کمربندی ندارد.

*نقيبي: زورمان به کسی نمی رسد

 رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه در گذشته و حال ، کسی ساری را ندید ، اظهار داشت: 38 سال است کمربندی ساری طراحی شده اما هیچ کاری صورت نگرفته است.

 فرامرز نقیبی با بیان اینکه حرف های ما در شورا هم جنبه تبلیغاتی و نمادی گرفته ، یادآور شد: این حرف ها حتی برای رسانه ها هم دیگر جذاب نیست ، زورمان به کسی نمی رسد ؛ مسئولان حرف های ما را گوش سپرده و تایید می کنند اما دنبال حل مشکلات نمی روند .

وی گفت: کمربندی واقعا معضل ساری است.

رئیس شورای شهر ساری در بخش دیگری از سخنان خود ،گفت: شغل محمدی زاده -رئیس سازمان محیط زیست کشور- کلنگ زدن است ، شهرداری باید بسازد ، کلنگ می زنند اما پول نمی دهند.

*رمضانپور:اسب ها کجا رفتند؟

دیگر عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه باید برای اسب های میدان امام فکری شود که کجا رفتند ، اظهار داشت : باید مشخص شود که کجا هستند تا این اندازه مورد تمسخر رسانه ها واقع نشویم.

(مازندنومه:اين عضو شوراي شهر ساري اگر واقعا" نمي داند اسب ها کجا هستند مي تواند به انبار متروک شهرداري ساري در مکان سابق کشتارگاه، واقع در خيابان ارم مراجعه کند و حال و روز اسب ها را ببيند!)

 نادعلی رمضانپور افزود: چنس این مجسمه ها از برنز بود و بسیار قیمتی هستند.

 وی با بیان اینکه در این زمینه باید شفاف سازی شود ، گفت: عده ای می گویند کاری در ساری انجام نمی شود که هیچ ، همین چهارتا اسبی هم که داشتیم را برداشتند.

 رمضانپور با اشاره به اینکه هنوز تکلیف شهربازی مشخص نیست ، خاطرنشان کرد: شهرداری باید هرچه زودتر تکلیف شهربازی را مشخص کند و در این خصوص در حال از دست دادن زمان هستیم.

وی با بیان اینکه اگر توان نداریم حق مردم را از کشور بگیریم نباید به مردم منطقه فشار بیاوریم ، یادآور شد: با پول مردم نمی شود پروژه تعریف کرد ، اگر می خواهیم ساری پیشرفت کند باید به دنبال مطالبات ملی باشیم.

رمضانپور با اشاره به اینکه از بودجه ملی هیچ پروژه ای برای ساری تعریف نشده ، گفت: یک کمربندی داریم که آن هم شده خرابه.

 وی با بیان اینکه باید حق ساری را از کشور بگیریم ، خاطرنشان کرد: پول نفت که بخشی از آن مربوط به مردم ساری است باید توسط نمایندگان به استان برسد که تاکنون نرسیده است.

 رمضانپور با اشاره به اینکه مصوبات نباید روی کاغذ باشد و باید پیگیری کنیم تا به نتیجه برسد ، گفت: باید به صحبت های آقامیری مهربانانه تر نگاه و توجه کنیم ، اگر توجه کنیم شورا ضرر نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه کلنگ کارخانه زباله سوز ساری به زمین زده شد ، اظهار داشت: اما در همان روز کلنگ زنی رئیس شهرک صنعتی به من گفت این زمین مشکل دارد و هنوز نتوانسته ایم زمین را بخریم ، این کلنگ الکی است.

*باقري:اصل داستان ایراد دارد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر ساری با اشاره به اینکه قوانین حاکم بر شهرسازی را باید هماهنگ و جامع ببینیم ،گفت: متاسفانه شهرسازی متولیان متعدد داشته و ایرادات زیادی در این زمینه وجود دارد.

 جمال باقری افزود: برخی از این ایرادها مشکلات قانونی است که در کل کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید کل جامعه و مشکلات را با هم ببینیم تا بتوانیم راهکار پیدا کنیم ، یادآور شد: متاسفانه این راهکار در دست ما نیست .

 باقری با اشاره به اینکه دولت در همه زمینه ها نقش و دخالت دارد ، تصریح کرد: در مملکت ما قدرتمندترین نهاد ، دولت است نه سایر نهادها؛ دولت در هر مسئله ای دست بگذارد قضیه حل و فصل می شود.

وی نیز با بیان اینکه صحبت های آقامیری از سر درد و دلسوزی است ، گفت: اما اگر بخواهیم از بحث های درون شورایی خارج شده و مسئله را پیگیری کنیم باید نامه ای به رئیس شورا بنویسیم که به شهردرای انعکاس داده شود تا بر اساس مستندات در خصوص کسری پارکینگ و هزینه ای که دریافت می شود پاسخ دهند و اگر قانع نشدیم به سطوح بالاتر انعکاس دهیم.

باقری گفت: اصل داستان ایراد دارد،اما وقتی در کنار سایر مولفه ها قرار می دهیم ،کار اجتناب ناپذیر است.

 وی با بیان اینکه یک فرد ، اقدام به سرقت می کند و به 2 ماه حبس محکوم می شود ، تصریح کرد: این مدت حبس هم به جریمه نقدی تبدیل می شود و عوارضی که بر یک شهر و یا خانواده ها تحمیل می شود را هم تبدیل به ریال می کنند.

این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه بی توجهی مسوولان استانی و دولتی به مرکز مازندران ، زبانزد خاص و عام است ، یادآور شد: مقامات ارشد استانی غیردولتی هم در جمع هایی اعتقاد دارند به ساری کم لطفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: فکر می کنم ما هم ایراد داریم کع فقط پشت میز نشستیم و نطق می کنیم.

*بهروش:خبر خوشي دارم

 یکی دیگر از اعضای شورای شهر با بیان اینکه خبر خوشی دارم ، اظهار داشت : 30 میلیارد تومان برای کمربندی بابل اختصاص داده شد.

 سید علی بهروش با مخاطب قراردادن استاندار ، گفت: مردم عاصی شدند و به ما فشار می آورند.

وی با بیان اینکه کلنگ زنی کارخانه زباله سوز سرکاری بود ، افزود: اهالی آن منطقه شاکی هستند که قصد فروش زمین ندارند.

 بهروش خاطرنشان کرد: سر ما شیره مالیدند و فقط کلنگ زدند و این مسئله به هیچ وجه در آن زمین شکل نمی گیرد.

وی یادآور شد: پیشنهاد می دهیم استانداری مازندران تا قبل از آماده شدن این کارخانه ، هزینه حمل زباله را بر عهده بگیرد.

*عليزاده:روزي 250 تن زباله داريم

معاون خدمات شهری شهرداری ساری بااشاره به تولید روزانه حدود 250 تن زباله در در مرکز استان ، گفت: اکثر روستاها زباله ها را در حاشیه شهرها می ریزند و شهرداری باید این زباله را جمع آوری کند.

 علیزاده با بیان اینکه بارها شماره پلاک خودروهایی که اقدام به این کار می کنند را به راهنمایی و رانندگی معرفی کرده ایم ، اظهار داشت: اما تاکنون در راستای برخورد با این خودروها هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 وی با اشاره به اینکه سال گذشته ماهانه 9 میلیون و 900 هزار تومان هزینه دفن زباله پرداخت شد ، خاطرنشان کرد: روزانه مبلغ هفت میلیون تومان هم هزینه حمل پرداخت شده است.

 علیزاده افزود: سال گذشته بابت جمع آوری و حمل زباله 2 میلیارد و چهارصد میلیون تومان با 2 شرکت قرارداد داشتیم .

وی با بیان اینکه بالغ بر 500 نفر کارگر رفت و روب در شهرداری فعالیت می کنند ، تصریح کرد: حدود 150 نفر از این افراد در واحدهای اداری به اسم رفتگر مشغول به کار هستند که نسبت به این قضیه معترض هستیم.