جمعه 27 خرداد 1390-15:28

شناسایی ، حمایت ، جذب

دوميري گنجي-رييس بنياد نخبگان مازندران- گفت:رشد علمي ايران 11 برابر دنياست/در زمينه نانو رتبه 14 دنيا را داريم/بنياد نخبگان مازندران،30 خردادماه تاسیس می شود/در رشته ریاضی زیر رتبه 100، تجربی زیر رتبه 50 ، علوم انسانی زیر رتبه 50 و در رشته هنر هم زیر رتبه 30 در کنکور سراسری جزء نخبگان هستند.


 داود دومیری گنجی هدف از تشکیل بنیاد نخبگان را شناسایی ، حمایت و جذب نخبگان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،رئیس بنیاد نخبگان مازندران در نشست خبری ، با اصحاب رسانه ، گفت:رشد علمی ایران 11.4 برابر رشد علمی متوسط جهان است.

داود دومیری گنجی با اشاره به اینکه ایران در بین کشورهای دنیا در رتبه علمی 24 قرار دارد ، افزود:حتی می توانیم به رتبه های نخست هم دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه فناوری هسته ای جزء 10 کشور برتر دنیاست ، تصریح کرد:رتبه 14 در زمینه نانو و رتبه 10 در دانش سلول های بنیادی دنیا هم در اختیار ایران است.

دومیری با اشاره به اين که  بنیاد ملی نخبگان یکی از مراکزی است که می تواند نخبگان را جذب کند، اظهار داشت: اگر کارهای علمی و فناوری را به طور شایسته ای انجام دهیم در جذب و حمایت نخبگان هم موفق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان مازندران ، در 30 خردادماه تاسیس می شود ، خاطرنشان کرد:ایجاد مراکز بنیاد نخبگان استانی موجب بومی شدن دانش می شود تا یافته ها در هر استان به کار آید.

وی با اشاره به طرح شهاب ، گفت: طرح شهاب مربوط به شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان است .

دومیری با بیان اینکه سالانه بالغ بر 26 هزار ثبت اختراع در کشور داریم ، اظهار داشت: اما افرادی که نخبه نام می گیرند شاید کمتر از هزار نفر باشند.

 وي با بیان اینکه اختراع باید بر اساس قوانین باشد ، تصریح کرد:اختراع باید علم را یک گام به جلو ببرد و اگر این گونه نباشد نمی تواند دوام داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان برای استعدادهای برتر حمایت هایی دارد ، یادآور شد: تسهیلات 80 میلیونی مسکن با سود چهار درصد و تسهیلات 20 تا 30 میلیونی برای پیاده کردن طرح برخی از حمایت های بنیاد نخبگان است.

به گزارش خبرنگار ما رئیس بنیاد نخبگان مازندران با بیان اینکه مازندران از مراکز نخبه پروری در کشور است ، گفت:در اکثر سال ها در کنکور سراسری رتبه های زیر 100 بسیار داریم.

وی اظهار داشت:در رشته ریاضی زیر رتبه 100 ، رشته تجربی زیر رتبه 50 ، علوم انسانی زیر رتبه 50 و رشته هنر هم زیر رتبه 30 در کنکور سراسری ، برگزیدگان جشنواره های مختلف ، جزء نخبگان خواهند بود.

دومیری با اشاره به اینکه عده ای بر این عقیده هستند که از طریق بنیاد نخبگان حمایت نشده اند ، تصریح کرد: اساس کار ما نخبه پروری است و عضو بنیاد شدن مراحلی دارد که باید طی شود.