پنجشنبه 23 تير 1390-16:29

BBC و VOA در خدمت اسلام هستند!

در همايش تعيين نقش جايگاه تبليغات راديويي وتلويزيون درفرهنگ سازي مطرح شد:اگر روابط عمومی ها ضعیف عمل کنند قطعا فتیله آن دستگاه خاموش می شود/بسیاری از مردم در جریان کارکرد بعضی از دستگاه ها نیستند/ مدیران اغلب دوست دارند عملکردشان در رسانه ها در بوق و کرنا شود/این رسانه است که گاهی استاندار را تغییر می دهد/پرهیز از حاشیه سازی برای رسانه ها بسیار مفید است/روابط عمومی فرصت و مجالی برای مواجه شدن با انسان است/گاهی رسانه ها رویدادی را برجسته می کنند که تا مرز تغییر رئیس جمهور یا وزیر می رود.


 مازندنومه:شب گذشته همايش تعيين نقش جايگاه تبليغات راديويي وتلويزيون درفرهنگ سازي در هتل اسرم ساری برگزار شد.برگزار کننده اين همايش شرکت پذيرش و پخش پيام هاي بازرگاني صدا و سيماي مرکز مازندران به مديريت خانم ام البنين عالمي(با همکاري روابط عمومي استانداري مازندران) بود.گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار ما- را از اين مراسم بخوانيد.

--------------------------------

* در بوق و کرنا

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت:روابط عمومی ها 2 کارکرد ارائه شرح وظایف دستگاه و ارائه عملکرد دستگاه را دارند.

سید رمضان شجاعی کیاسری افزود: این گلایه مندی را عرض کنم که بسیاری از مردم در جریان کارکرد بعضی از دستگاه ها نیستند و وظیفه روابط عمومی این است که کارکردها را به مردم معرفی کند.

 وی با بیان اینکه مدیران اغلب دوست دارند عملکردشان در رسانه ها در بوق و کرنا شود ، تصریح کرد:اگر دستگاه را یک موجود زنده فرض کنیم قطعا روابط عمومی چشم دستگاه است .

 شجاعی با اشاره به اینکه امروز روابط عمومی ، یک بحث مکانیکی نیست ، یادآور شد: روابط عمومی باید به مدرن ترین تجهیزات و امکانات اطلاع رسانی ، مجهز باشد.

وی خاطرنشان کرد: به علت عملکرد ضعیف برخی از روابط عمومی ها در معرفی کارکرد دستگاه ، مردم همچنان در این گره کور ناشی از ندانستن کارکرد آن دستگاه گرفتارند.

 نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، افزود: هرچه مردم آگاهی بیشتری نسبت به حقوق خود داشته باشند بهتر می توانند حقوق خود را استیفا کنند.

 وی با بیان اینکه روابط عمومی حلقه اتصال بین مدیر و مردم است ، تصریح کرد: اگر روابط عمومی ها ضعیف عمل کنند قطعا فتیله آن دستگاه خاموش می شود.

*نگاه انسان محور

مدیر روابط عمومی استانداری مازندران نیز در این همایش اظهار داشت:امروز روابط عمومی ها با انسان مواجه هستند و اين نکته اي است که اگر در آن دقیق شده و واکاوی کنیم ، فن روابط عمومی گستره و معنای دیگری پیدا خواهد کرد.

کمال رستمعلي با بیان اینکه روابط عمومی فرصتي نیست که نگاه ویژه به مدیر یا سیستم داشته باشیم ، تصریح کرد: روابط عمومی فرصت و مجالی برای مواجه شدن با انسان است.

 رستمعلی یادآور شد: هرگاه متوجه ابعاد عمیق این ماجرا شویم تمام جزوه ها و نحله های فکری در خصوص روابط عمومی ، برای ما بعد دیگری پیدا خواهد کرد و به دنبال جایگاه انسان در تفکر دینی و مذهبی پیش می رویم.

 وی با اشاره به عظمت و بزرگی آسمان ها و زمین ، خاطرنشان کرد:تنها انسان امانتی که آسمان ها و زمین از پذیرش آن سرباز زدند را پذیرفت و روابط عمومی با این انسان با همه عظمت ، شگفتی ، پیچیدگی ، ظرافت و جایگاهش در نزد پروردگار ، روبه رو است.

 رستمعلی افزود: اگر نگاه این چنینی به روابط عمومی داشته باشیم ، دیگر روابط عمومی نخواهیم بود که به خود و سیستم فکر کنیم بلکه با افق دید گسترده تر و نگاه عمیق تر تلاش می کنیم تا به انسان خدمت کنیم و به خدا قرب بیشتری پیدا کنیم.

 وی با بیان اینکه نگاه غرب به روابط عمومی ، صرفا یک نگاه مادی و بر پایه سود است که در بخشی از این نگاه هم موفق بوده اند ، گفت: نگاه ما به روابط عمومی باید انسان محور باشد.

* voa و bbc در خدمت اسلام

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران در اين نشست در سخنانی اظهار داشت: برجسته سازی در رسانه ها ، فضای جامعه ، سیاست و تصمیمات را می تواند تغییر دهد.

 ولی ا... فرزانه تصریح کرد: امروز گاهی رسانه ها هستند که اولویت ها را تشخیص داده و آن را برجسته می کنند، اگر چه امروز تعیین اولویت هم نوعی علم است.

 وی با بیان اینکه این رسانه است که گاهی استاندار را تغییر می دهد ، گفت: گاهی رسانه ها رویدادی را برجسته می کنند که تا مرز تغییر رئیس جمهور یا وزیر می رود.

 فرزانه افزود: اگر رسانه ها نتوانند از این فرصت بزرگ در جهت پیشرفت جامعه استفاده کنند ، مقداری منحرف شده اند.

 وی با بیان اینکه گاهی اولویت ها را مردم تشخیص می دهند ، یادآور شد: در فرآیند مستند سازی، اولویت ها ارتباطاتی با یکدیگر پیدا می کنند و گاهی شخصیت ها ، سازمان ها ، رسانه ها و رویدادهای خبری هستند که اولویت می یابند.

 فرزانه با اشاره به اين که برجسته سازی به عنوان یکی از نکات تبلیغاتی بحث مهمی در پیشرفت جامعه است،افزود: پرهیز از حاشیه سازی برای رسانه ها بسیار مفید است.

وي افزود: امروز همه رسانه های دشمن که برای نابودی ما تلاش می کنند در خدمت اسلام هستند.

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران با اشاره به اینکه امروز voa و bbc در خدمت اسلام هستند ، یادآور شد: رویش فراوانی در داخل و خارج از کشور داریم.

وی بابیان اینکه در یکی از سفرهای خارجی شخصی از من پرسید "ترک هستی؟" گفتم نه ایرانی هستم ، اظهار داشت: تا این سخن را از من شنید ، از جایش پرید و گفت "احمدی نژاد سوپرمن ، احمدی نژاد سوپرمن" و من بااین استدلال می گویم هرچه رسانه ها علیه نظام و جوانان گام بردارند، قدم آنها معکوس می شود.

به گزارش خبرنگار ما،یوسف نژاد -دیگر نماینده مردم ساری- و نقیبی- رئیس شورای شهر ساری و شورای استان- هم در این همایش حضور داشتند.

 این همایش با تاخیر یک ساعته آغاز شد و روابط عمومی ادارات استقبال چندانی از این همایش نداشتند.