جمعه 31 تير 1390-20:23

هاشمي:مردم خسته شدند از بس قول دادیم ولی عمل نکردیم

معاون عمراني استاندار مازندران گفت:متاسفانه در تصمیم گیری اعتبارات نقشی نداريم و در شورای برنامه ریزی عضو نیستیم/مگر می شود با 10 میلیارد اعتبار برای جاده هراز کاری صورت داد؟/مردم چه گناهی کردند که باید تاوان کم کاری های مان را بدهند؟


جلسه شورای اداری شهرستان آمل باحضور سید عیسی هاشمی معاون عمرانی استاندار مازندران، یوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، یدالله اکبرزاده فرماندار، مسئولان ادارات و نهادها، بخشداران و شهرداران و خبرنگاران در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی برگزارشد.

به گزارش عليرضا عزيزکمالي-خبرنگار مازندنومه در آمل-  هاشمی با بیان اینکه رشد و توسعه استان در صورتی محقق خواهد شد که شهرها پتانسیل بالا داشته باشند،گفت: واقعیت این است که همه شهرها از  آگاهی،دانش و... یک سطح برخوردار نیستند.

 وی افزود: معاونت عمرانی با اين که اشرافیت بر کلیه پروژه های عمرانی استان دارد متاسفانه در تصمیم گیری اعتبارات نقشی ندارد و درشورای برنامه ریزی عضو نیستیم.

معاون عمراني استاندار مازندران با اشاره به کم بودن اعتبارات جاده هراز گفت: مگر می شود با 10 میلیارد اعتبار برای جاده هراز کاری صورت داد و اين جاده به سبب آسایش و آرامش و توسعه باید اعتبار ویژ ه ای داشته باشد.

 وي درباره پروژه روگذر امام حسين(ع) نيز افزود: بارها از اين پروژه بازديد كرده و زماني را براي افتتاح قول داده‌اند که متاسفانه هنوز عملي نشده است.

 هاشمي با بيان اين که وزارت راه و شهرسازي بايد در قبال اين پروژه پاسخگو باشد،تصريح کرد:با جدیت اعلام می کنیم اگر این پل تا شهریور امسال افتتاح نشود،ما خودمان فکری برای آن می کنیم،چرا که مردم خسته شدند از بس که ما قول دادیم ولی عمل نکردیم، مگر مردم چه گناهی کردند که باید تاوان کم کاری های مان را بدهند؟

 وی گفت: قراربود جاده آمل به چمستان در 3 ماهه اول سال90 افتتاح شود ولی پیمانکار هربار بهانه تراشی می کند،در صورتی که برای اجرای این پروژه هیچ گونه مشکل خاصی نیست.

 هاشمی به طرح چهارخطه کردن جاده هراز و سد مخزنی هراز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با توافق انجام شده ادامه مراحل ساخت و تکمیل این دو طرح مهم ملی به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذارشده و برابر برنامه زمان بندی شده درحال اجراست و پل اوجی آباد در کمربندی شمالی آمل هم تا پایان شهریور ماه جاری باید افتتاح شود.

*از 45 مصوبه فقط 10 تا اجرايي شد

یدالله اکبرزاده-فرماندار شهرستان آمل- با اشاره به جلسه بهمن سال 89 با مدیران کل دستگاه های اجرائی استان جهت برطرف نمودن مشکلا ت شهرستان در زمینه های راه سازی،مسکن مهر ،بهداشت،لایروبی انهار،فضای ورزشی و...گفت: 45 مصوبه دراین جلسه داشتیم که 9 مصوبه اجرايی و 10 مصوبه درحال اجرا و مابقی نیاز به اعتبار دارد.

 اكبرزاده با اعلام اينكه اجراي عمليات كيلومتر اول جاده آمل-چمستان علاوه بر بازديد‌هاي ميداني مكرر هنوز تغيير چنداني نكرده است،گفت:اين پروژه از مسيرهايي است كه در سال‌هاي گذشته تلفات انساني داشته است.

 فرماندار آمل با اشاره به اينكه اجراي حداقل دو باند از محور چهاربانده آغوزبن امامزاده عبدالله(ع) بايد به اتمام برسد، افزود: روزانه 3 هزار كاميون از شهرهاي غربي مازندران از آمل عبور مي‌كنند و گذر اين تعداد كاميون از سطح شهر موجب نارضايتي مردم شده است.

 وي افزود: با پيگيري هاي انجام شده اين روند در حال انجام است اما به دليل حساسيت موضوع بايد براساس زمان‌بندي به اتمام برسد.

 اكبرزاده با تاكيد بر اينكه اجراي عمليات چهاربانده كردن محور آمل به فريدونكنار با وجود تلفات انساني در اين منطقه رها شده است، گفت: روند اجراي اين پروژه نيز بايد سرعت بيشتري به خود بگيرد.

 فرماندار آمل خواسته مردم و مجموعه شهري را اتمام پروژه روگذر امام حسين(ع) در ورودي شهرستان آمل از سمت تهران عنوان كرد و اظهار داشت: اين پروژه در حقيقت پروژه‌اي ملي به شمار مي‌رود اما متاسفانه تاكنون چندبار بهره‌برداري از آن به تعويق افتاده است.

*حذف چهار صفر،اقدامي امیدوارکننده

درادامه جلسه دکتر عزت الله یوسفیان اقدام دولت در حذف چهار صفر از واحد پولی کشور را امیدوارکننده در جهت ساماندهی اقصاد کشور دانست و گفت: حذف چهار صفر از واحد پولی کشور به مفهوم ساماندهی فعالیت های اقتصادی کشور است و همه افراد جامعه باید دولت را دراین اقدام مهم کمک کنند.

 نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت ترکیه در حذف شش صفر از واحد پولی توانسته به خوبی آن را مدیریت و ساماندهی کند، تصریح کرد: حذف چهار صفر از واحد پولی باید با مدیریت درست و اصولی وحساب شده عمل شود.

یوسفیان ملا، یکی از اثرات مثبت حذف صفر از واحد پولی کشور را کاهش حجم اسکناس و مسکوکات بیان کرد و افزود: ایجاد ثبات روحی و روانی از نظر اقتصادی در جامعه و کاهش حمل و نقل آن، از دیگر آثار مثبت این طرح است.

وی، به چاپ اسکناس در سطح جهان اشاره کرد و افزود: گران ترین نوع چاپ در جهان، چاپ اسکناس است و با حذف صفر از واحد پولی کشور می توان هزینه چاپ آن را کاهش داد.