يکشنبه 20 شهريور 1390-21:40

جنجال در شورا

دو عضو شوراي شهر قائم شهر در جلسه علني خطاب به همديگر گفتند:-بی ادب نفهم ؛ -برو بچه/-بچه جد و آبادته ؛ بشین بابا/-تو غلط می کنی ؛ به شما چه ربطی داره من چه نظری می دم؟!...در اين لحظه ابراهیمی از صندلی خود بلند شد و کتش در آورد و به سمت سه سلطانی رفت.سه سلطانی هم از جای خود بلند شد که بقیه اعضا مانع برخورد فیزیکی شدند.


به گزارش خبرنگار مازندنومه ،مهدی ابراهیمی در جلسه علنی شورای شهر قائم شهر درخصوص مطلب هفته گذشته مازندنومه با عنوان "مقدم بعضی ها گلباران "اظهار داشت: سند افتخار دوره ریاستم پروژه نگین شمال است.

عضو شوراي شهر قائم شهر افزود: سلایق شخصی برخی افراد در طول 2 سال باعث کندی روند این پروژه شده بود اما در دوره ریاست من ، سرمایه گذار حدود هشت میلیارد تومان هزینه کرده و سقف چهارم را ساخته و از ماه بعد سقف پنجم هم احداث می شود.

ابراهيمي تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کنونی که همه پروژه ها با چالش مواجه هستند ، این سرمایه گذار در حال فعالیت است .

وی در خصوص بخشیدگی 400 میلیون تومانی پروژه بازار الماس ، یادآور شد: این کمیسیون به صورت مستقل عمل کرده و من رئیس کمیسیون نبودم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بازار الماس مانند سایر سرمایه گذارها تخلف کرده و این تخلف به کمیسیون ماده 100 گزارش شد که در این کمیسیون برای جریمه صادر شده ، تخفیف قائل شدند.

 وی افزود: اگر این قدرت در من بود که شخصا 400 میلیون تومان تخفیف بدهم دیگر چه نیازی به رای سایر اعضا بود؟

 ابراهیمی در رابطه با چند شغله بودنش ، توضيح داد: من فقط عضو شورای شهر ، شورای شهرستان و رئیس هیات فوتبال هستم و متاسفم از اینکه وقتی کسی توان انجام چندین کار دارد اینگونه صحبت می شود.

وی یادآور شد: آدمی که سیر نخورد دهانش بو نمی دهد ، قضاوت در رابطه با عضو شورا را باید از مردم جویا شد،مردم بهترین قاضی هستند و قضاوت مردم بر روی دیدگان من!

 این عضو شورای شهر قائم شهر اظهار داشت: مگر در جلسات قبل به مسائل عمرانی نپرداختم که در متن خبرنگار(مازندنومه)عنوان شده که عضو شورا به مسائل عمرانی و توسعه شهری بپردازد تا انعکاس دهیم؟و شما عمران توسعه شهری را چه می دانید؟

وی یادآور شد: صادقانه عرض می کنم ضمن احترام به قلم خبرنگار،مطلب جلسه قبل (مقدم بعضی ها گلباران) را فتو کنید و بخوانید اگر مغرضانه نوشته نشده ،بالای سر من!

 این عضو شورا تصریح کرد: قلم ها در راستای عملکرد صادقانه به مردم و در راستای سوگند اعضای شورا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سینمای شهری، اظهار داشت: جلسه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران داشته ام که اعلام آمادگی کرده اند چنانچه زمین در اختیار آنها بگذاریم ، سرمایه گذار نسبت به احداث سینما اقدام کند،چرا که ما تنها شهری هستیم که فرهنگ سرا ، سینما و چیزی در این حوزه نداریم.

 شایان ذکر است بسیاری از مطالب مطروحه از جانب ابراهیمی که گفته شده در مطلب ما آمده ، جزء نظرات مخاطبان و در قالب کامنت بوده و ربطی به نگارش ما ندارد.

اما رئیس شورای شهر قائم شهر در این نشست گفت: برای چندمین بار عرض می کنم که خبرنگاران نسبت به مطالبی که اعضای شورا خواهان انتشار آن نیستند،از انتشار مطلب جلوگیری کنند.

 داریوش اسدزاده افزود:قطعا همکاران من و مطبوعات سعی بر این دارند که مسائل و نگاه مثبت شهری را منعکس کنند و امیدوارم شاهد این باشیم که خبرهای خوش از سوی اعضای شورا انعکاس داده شود چراکه مردم هم منتظر اخبار خوش هستند.

وی یادآور شد: امروز به مسائلی که ابراهیمی اشاره کرد ، ورود پیدا نمی کنم چراکه برخی مسائل مربوط به همکارانی است که اکنون در جلسه حضور ندارند، اما این آمادگی وجود دارد که توضیحاتی در این خصوص داده شود.

 ابراهیمی در ادامه اظهار داشت: امسال افزایش کرایه تاکسی در مسیر خیابان ساری و خیابان تهران همسان نبوده است و مردم در برخی موارد برای تهیه پول خرد با چالش مواجه هستند و این موضوع در کمیسیون حمل و نقل بررسی شود.

 کمیل گران در این نشست در همین راستا گفت:نرخ کرایه تاکسی مصوبه شورا است که به اتفاق آرا بوده است و زمانی که رای می دهیم باید بر آرای خود پایبند باشیم.

 نايب ريييس شوزاي شهر قائم شهر گفت:مسیر خیابان ساری دارای ترافیک بیشتری است برای همین افزایش کرایه بیشتری نسبت به خیابان تهران داشته است.

وی افزود: البته در خیابان تهران هم که کرایه تاکسی 175 تومان است برخی راننده ها از پرداخت مابقی پول مسافر خودداری کرده و همین مبلغ 200 تومان را دریافت می کنند.

ابراهیمی در پاسخ به وی اظهار داشت: رای ما قرآن ناطق نیست ، ایراداتی به وجود آمده که باید بررسی شود.

وي با بيان اين که پرونده پارکبان در جلسه شورا مطرح شد،افزود:شهرداری قسمت هایی از شهر را به یک شرکت اجاره داده اما مکان را در اختیار این شرکت قرار نداده شش ماه به تعهدات خود در مقابل این شرکت عمل نمی کرد و در عین حال مبلغ اجاره را هم دریافت کرده است که اکنون لایحه داده برای این پروژه مناقصه مجدد برگزار شود،در صورتی که عنوان شده شرکت مورد نظر به تازگی به سوددهی رسیده است.

کمیل گران در این خصوص افزود: نباید در خصوص این شرکت یک جانبه رای صادر کنیم، همان گونه که خودمان هم از صدور رای یک جانبه درباره خودمان احساس نگرانی می کنیم.

وی اظهار داشت: موضوع بدهی این شرکت نباید در کمیسیون حمل و نقل مطرح شود چراکه شهرداری هم به تعهدات خود در قبال این شرکت عمل نکرده است.

رضا حبیبی،دیگر عضو شورای شهر قائم شهر و مسئول کمیسیون حمل و نقل ، در این رابطه ، یادآور شد: این شرکت 18 میلیون تومان به شهرداری بدهکار است،چرا موضوع در کمیسیون حقوقی مطرح نگردید که این فرد بدهکار است؟

وی خاطرنشان کرد: شب گذشته این فرد در تماس تلفنی به من اعلام کرد که "من چهار رای دارم" که به وی پاسخ دادم آیا مرا تهدید می کنی؟

 گران هم افزود: یک بنده خدایی که در شهرداری شرکت دارد طوماری نوشت و پیش کارگران این شرکت برد تا امضا و اعلام نارضایتی کنند تا بدین وسیله شرکت خودش پیمانکاری این پروژه را بر عهده بگیرد.

حامد سه سلطانی در این خصوص گفت: این موضوع در کمیسیون حقوقی مطرح شده و به علت اینکه امکان تمدید قرارداد تا مدت پنج سال وجود دارد اگر شهرداری رضایت دارد تا مدت معین دیگری زیر سقف پنج سال قرارداد تمدید شود، اما چون در کمیسیون حمل و نقل قابل بررسی است می توان موضوع را به کمیسیون ارجاع داد.

به گزارش مازندنومه،ابراهیمی ، سه سلطانی ، حبیبی ، حسین زاده و رئیس شورا موافق این موضوع بودند که پروژه دوباره در کمیسیون مطرح شده و به مناقصه گذاشته شود.

 به نظر می آمد حامد سه سلطانی با توضیحاتی که ارائه کرد ، خود با این موضوع موافق نباشد اما رای موافق داد. ابراهیمی و سه سلطانی در این لحظه با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند:

- ابراهیمی : این موضوع که در کمیسیون شما رد شد.

 -سه سلطانی: شما در کمیسیون ما دخالت نکن.

-ابراهیمی : بی ادب نفهم

-سه سلطانی: برو بچه

- ابراهیمی: بچه جد و آبادته!

-سه سلطانی : بشین بابا

- ابراهیمی: بی ادب نفهم تو غلط می کنی،... می خوری

-سه سلطانی: آقای محترم به شما چه ربطی داره من چه نظری می دم؟

در اين لحظه ابراهیمی از صندلی خود بلند شد و کتش را در آورد و به سمت سه سلطانی رفت.سه سلطانی هم از جای خود بلند شد که بقیه اعضا مانع برخورد فیزیکی شدند.

در اين لحظه سه خبرنگار حاضر در این جلسه که همگی از بانوان بودند به نشانه اعتراض صحن شورا را ترک کردند.