چهارشنبه 20 مهر 1390-20:3

گرماي سينما در سرماي زمستان

شيخ از سينما مي گويد: سالن های سینما باید متناسب با شان مخاطبان باشد/ سینما فرهنگ ساری اولین سینمای چهار سالنه در شمال کشور است/از ساخت پردیس ها حمایت می کنیم/500 میلیون ریال  به ساخت فیلم سینمایی بازگشت به خانه ساخته خسرو معصومی اختصاص یافت.


بنا به گزارش ارسالي روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران به مازندنومه،عباسعلي ابراهيمي گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از طریق موسسه سینما شهر برای ساخت سینما فرهنگ ساری 6 میلیارد ریال اختصاص داده است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: سینما فرهنگ ساری اولین سینمای چهار سالنه در شمال کشور محسوب می شود که به طور همزمان می تواند چهار فیلم را اکران کند.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی افزود : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در راستای فعالیت های ذاتی خود در حوزه سینما ، تاکنون نسبت به تامین اعتبارات بازسازی سینما های سپهر ساری ، جهان نمای چالوس ، آزادی و انقلاب بابل و شقایق بابلسر اقدام کرده است.

وی با بيان اين که سالن های سینما و امکانات آن باید متناسب با شان و جایگاه مخاطبان سینما  باشد، افزود:کیفی سازی سالن های سینما و جذب اعتبارات ملی و استانی برای بازسازی سینما ها همواره مورد  توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران قرار دارد، زیرا معتقدیم سالن مناسب و مطلوب افزایش تعداد مخاطبان را در پی خواهد داشت.

 ابراهیمی تصريح کرد: در سال های گذشته شاهد تعطیلی برخی سینماها در مازندران بودیم که بازگشت این سالن ها به چرخه اکران حمایت و همراهی  مدیران استان و شهرداری ها و شورای اسلامی شهرها طلب می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورت تامین زمین مناسب از احداث پردیس های سینمایی حمایت می کند.

وي به ساخت پردیس سینمایی در مرکز استان اشاره کرد و گفت : زمین احداث این مجموعه که در سفر هیات دولت به مازندران مصوب شد ، از شهرداری ساری تحویل گرفته شد که در صورت تامین منابع مالی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد می شود .

ابراهيمي افزود : پردیس سینمایی ساری با اعتبار میلیاردی که صرف احداث آن خواهد شد، گامی نوین برای ایجاد شرایط مطلوب فرهنگی ، تفریحی و رفاهی برای حضور خانواده ها در سالن های سینما محسوب می شود.  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگر سخنانش از حمایت 750 میلیون ریالی این اداره کل از ساخت فیلم های کوتاه  سینمایی خبر داد و افزود : 500 میلیون ریال این رقم به ساخت فیلم سینمایی بازگشت به خانه ساخته خسرو معصومی-کارگردان مازندرانی- اختصاص یافته است.

وی افزود : صدور مجوز و تاسیس 17 شرکت و موسسه تولید فیلم غیر سینمایی ( ویدئویی) ،17 آموزشگاه و موسسه آزاد سینمایی ، بیمه 40 نفر از هنرمندان فعال در حوزه سینما و فعالیت 570 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی از دیگر فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در زمینه حمایت از هنر هفتم محسوب می شوند.

حجت الاسلام ابراهیمی به جشنواره های سینمایی این اداره کل اشاره کرد و گفت: مازندران در مهر ماه میزبان جشنواره  بین المللی فیلم کوتاه تهران خواهد بود.

وی افزود : در این دو سال اخیر همزمان با تهران جشنواره بین المللی فیلم فجر در شهر های ساری و چالوس نیز برگزار شده است که مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در شش ماهه دوم امسال شاهد رویداد های متنوع و متعدد در زمینه جشنواره های سینمایی خواهیم بود.