شنبه 14 آبان 1390-13:24

چوب معلم ار بود،زمزمه خشونتي...!

ضرب و شتم دانش آموز فریدونکناری در آستانه روز دانش آموز؛دانش آموز اول دبیرستان مدرسه جهانیان فریدونکنار -براثر سیلی معاون مدرسه اش دچاراختلال شنوایی شد/پدر اين دانش آموز گفت: از روز دهم آبان ماه تاکنون به دلیل درد گوش پسرم و تاول زدن بدن او،تمام وقت در بیمارستان بوده ام و پزشکان دلیل تاول زدن پوست بدن فرزندم را از عوارض پارگی پرده گوشش بيان کردند/همکاران اين معاون برای پیگیری نکردن با من تماس می گیرند و باعث سلب آسایش خانواده ام شده اند.


به گزارش مازندنومه،یک دانش آموز فریدونکناری بر اثر ضرب و شتم معاون آموزشی دبیرستان جهانیان راهی بیمارستان شد.

ولی این دانش آموز به خبرنگار ما گفت:"پسرم سید محمد حسین حسینی- دانش آموز اول دبیرستان مدرسه جهانیان فریدونکنار -براثر سیلی معاون مدرسه اش دچاراختلال شنوایی شده است."

 "مهدی حسینی" بیان کرد: این دانش آموز در ساعت بیکاری روز دهم آبان ماه سالجاری به خاطر بارش شدید باران در کلاس مشغول بازی با کاغذ و پرت کردن آن در داخل سطل زباله بود که ناگهان معاون مدرسه از پشت سر به وی و همکلاسی اش حمله ور شد و این حرکت باعث آسیب دیدگي گوش او شد.

وی افزود: گوش پسرم بعد از این حادثه دچار ورم شدید شد که بعد از مراجعه به منزل، بلافاصه به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان انتقال یافت.

حسيني بیان کرد: "س- الف" -معاون آموزشی مدرسه جهانیان- بعد از ضرب و شتم این دو دانش آموز، به پسرم آسیبی جدی وارد کرد که در نتیجه با اظهار پزشکان فرزندم سید محمد حسین دچار پارگی پرده گوش سمت چپ شده است.

وی با اشاره به اینکه از روز دهم آبان ماه تاکنون به دلیل درد گوش پسرش و تاول زدن بدن او،تمام وقت در بیمارستان بوده،گفت: پزشکان دلیل تاول زدن پوست بدن پسرم را از عوارض پارگی پرده گوشش قید کردند.

پدر اين دانش آموز با اشاره به اين که یک کارگر ساده است،گفت:به دلیل عملکرد نامناسب یک آموزش و پرورشي، در این وضعیت اقتصادی،علاوه بر ناقص شدن پسر نوجوانم و هزینه سرسام آور درمانی اش، از کار و کاسبی ام هم افتاده ام.

 وی ضمن بیان این مطلب که مدام همکاران اين معاون به دلیل حرکتش برای پیگیری نکردن قانونی با من تماس می گیرند و باعث سلب آسایش خانواده ام شده اند؛ گفت: در همان روز ضرب و شتم،طی نامه ای به رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان موضوع را انعکاس دادم و رونوشت این نامه ها را هم به اداره کل آموزش و پرورش استان و دایره ارزیابی شکایت شهرستان ارجاع دادم.

 وی افزود: متاسفانه بعد از گذشت سه روز از این حادثه تاکنون هیچگونه پیگیری از طرف مسئولان آموزش و پرورش شهرستان صورت نگرفته است.

پدر اين دانش آموز مصدوم یادآورشد: برخی از همکاران اين معاون طی تماس های تلفنی مکرر با بیان این مطلب که اگر این موضوع را پیگیری و شکایت کنی بعدها این معاون در درج نمره،پسرت را اذیت خواهد کرد، مرا تهدید و اجبار به رضایت می کنند.  

این پدر با اشاره به اینکه آیا یک معلم می تواند دانش آموزان را اين گونه تنبیه کند؛اظهارداشت: در نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و  دوره ارباب رعیتی نیست.

 وی ادامه داد: پسرم از اول ابتدایی تاکنون با نمره انضباط 20 قبول شده و به ورزش نیز علاقه مند است.

"حسینی" با بيان اين که رییس آموزش و پرورش منطقه باید در اسرع وقت در مورد همکاران واحدها و مشاورانش تجدید نظر کند،افزود:دقایق پایانی وقت اداری روز پنج شنبه به دادگستری جهت ارایه شکایت مراجعه کردم که به دلیل تعطیلی ادارات موفق به مراحل تحویل شکایت نشدم.

 *رييس آموزش و پرورش فریدونکنار:در جريان نيستم!

 رييس آموزش و پرورش فریدونکنار به خبرنگار ما گفت:روز گذشته در جریان اعزام دانش آموزان به راهیان نور بودیم لذا از این موضوع مطلع نیستم.

 "محمدی" با بیان اینکه مدافع حقوق همکاران و دانش آموزان هستیم؛ اظهارداشت: اگر خانواده ها در راستای چنین جریاناتی به آموزش و پرورش شکایت کنند، به شدت پیگیر موضوع هستیم و از خانواده ها دفاع می کنیم،کمااینکه یک معلم حق ندارد که چنین کاری را انجام دهد.

وی افزود: مطمئن هستم که چنین جریانی در مدرسه فریدونکنار اتفاق نیفتاده و اگر شکایت به بازرسی ارجاع شده باشد حتما تاکنون در جریان این گزارش قرار می گرفتم.

اين مسئول ادامه داد: دبیرستان جهانیان دارای دو معاون پرورشی و یک معاون آموزشی است که معون آموزشي روز گذشته در مراسم راهپیمایی روز دانش آموز حضور نداشت.

 "محمدی" با بیان اینکه تنبیه در آموزش و پرورش معنی ندارد؛ گفت: تنبیه در آموزش و پرورش مرد و کسی حق چنین برخوردی را با دانش آموزان ندارد.