يکشنبه 15 آبان 1390-6:6

محمدي:خنده دار است که می خواهیم به اقتصاد ترکیه برسيم!

رئیس اتحادیه صادرکنندگان مازندران گفت:در این همایش ها فقط به دنبال یک سری مسائل هستیم که خودمان را فریب بدهیم و اصلا واقعیت ها را بیان نمی کنیم/صادرکنندگان از گرفتاری بانک های دولتی خارج شده و درگیر بانک های خصوصی شده اند/بحث تجارت از سیاست جدا است و حتی فلسطین هم با رژیم اشغالگر قدس تجارت انجام می دهد/در کشور حتی جنس اسرائیلی داریم!/هیچگاه سراغ گرفتن تسهیلات نرفتم تا ذلیل نشوم.


به گزارش خبرنگار مازندنومه،رئیس اتحادیه صادرکنندگان مازندران در پانزدهمین همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اظهار داشت: در این همایش ها فقط به دنبال یک سری مسائل هستیم که خودمان را فریب بدهیم و اصلا واقعیت ها را بیان نمی کنیم.

 وی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان ، تصریح کرد: صادرکنندگان از گرفتاری بانک های دولتی خارج شده و درگیر بانک های خصوصی شده اند.

نصير عمرانيان محمدي افزود: بانک هایی که اعلام می کنند سود کمی دریافت می کنند اما بهترین مکان ها را در کشور خریداری کرده اند و کسی نمی پرسد هزینه خرید این مراکز را از کجا آورده اند، آیا جز با پول صادرکنندگان است؟

وی با اشاره به اینکه امروز ، روز شادی و تجلیل است اما از نمایندگان گلایه دارم ، ادامه داد: سازمان صنعت ، معدن و تجارت آیا می تواند با بودجه 100 میلیارد تومانی برنامه ریزی کند؟

 محمدی با بيان اين که این راه به ناکجا آباد است، یادآور شد: امسال هم برای این سازمان 110 میلیارد تومان تصویب شده و این خنده دار است که می خواهیم به اقتصاد ترکیه در صادرات دست یابیم!

 وی با اشاره به اینکه چرا هیات تجاری زیر ذره بین افراد خاص قرار می گیرد و خودکار قرمز بر روی برخی اسامی می خورد ، گفت: بحث تجارت از سیاست جدا است و حتی فلسطین هم با رژیم اشغالگر قدس تجارت انجام می دهد.

 وی اظهار داشت: آقای رئیس جمهور ، کدام دست است که جلوی شما را گرفته ، اگر نمایندگان مجلس هستند ، ما قیام کرده و از شما حمایت می کنیم.

 محمدی با اشاره به اینکه چرا جوایز صادراتی پرداخت نمی شود، افزود: مگر مبلغ آن به چه میزان است؟

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند از سه هزار میلیارد تومان اختلاس صحبت نکنید ، ادامه داد: اما امروز دردمندیم که 400 ميليارد تومان جوایز صادراتی پرداخت نمی شود، آیا این مبلغ برای کشور ما پول زيادي است؟

محمدی با اشاره به اینکه پرداخت نکردن جوایز صادراتی، برنامه صادرکنندگان را تغییر می دهد، تصریح کرد: کسانی که ما را تحریم کردند اجناس خود را از راه های دیگر و با سه برابر قیمت به ما فروخته اند و به ظاهر تحریم هستیم و در کشور حتی جنس اسرائیلی داریم.

 وی یادآور شد: 70 درصد از صادرکنندگان اگر در خارج از کشور اقامت کنند ، از وضع مناسب تری برخوردار خواهند بود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان مازندران با اشاره به اینکه بانک ها تسهیلات را با منت به صادرکنندگان پرداخت می کنند، افزود: با اینکه نیاز داشتم اما هیچگاه سراغ گرفتن تسهیلات نرفتم تا ذلیل نشوم.

وی گفت: بودجه سازمان توسعه تجارت باید 2 میلیارد دلار باشد و با 110 میلیون تومان نمی توان کاری از پیش برد.

 نیسان وانت جنس پست گران است

به گزارش مازندنومه،دبیر مجمع نمایندگان مازندران در اين مراسم اظهار داشت: دنیا جنس پست ارزان نمی خرد و ما نیز نباید خریداری کنیم.

 ابوالفتح نیکنام با اشاره به اینکه در شان و منزلت مردم و به ویژه جمهوری اسلامی نیست که این اجناس را خریداری کند، تصریح کرد: دنیا به جنس خوب گران هم اشتیاق ندارد .

نماینده مردم رامسر و تنکابن با بیان اینکه دنیا جنس خوب به نسبت ارزان می خواهد ، ادامه داد: در تحقق این امر ، توانمندی های یک مدیر و دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی از تولیدکنندگان اینگونه ، دخیل است.

وی یادآور شد: اگر نتوانیم بستر مناسب را فراهم کنیم این کار به سختی انجام می شود وممکن است سختی کار به حدی شود که افراد قادر به ادامه کار نباشند.

 نیکنام با اشاره به اینکه باید جنس خوب به نسبت ارزان تولید کنیم ، تصریح کرد:حق این ملت نیست که جنس پست گران بخرند.

 وی با بیان اینکه نیسان وانت ، که در اختیار زحمتکش ترین رانندگان کشور است و نقش بزرگی در حمل و نقل کشور دارند ، افزود: نیسان وانت گران ترین و پست ترین اجناس است و اکنون حتی در بورکینافاسو هم خودرویی تولید نمی کنند که راننده نتواند صندلی اش را تنظیم کند؛ این را گفتم که به گوش مسئولان برسد.

نیکنام با اشاره به اینکه الگوسازی توفیق عمل می دهد، گفت: مازندران می تواند پشتوانه الگوی حمایت از صادرات شود و سایر استان ها هم از آن استفاده کنند.