يکشنبه 22 آبان 1390-21:55

9 تا 19 با کتاب

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: 30 ناشر استانی برای حضور در نمایشگاه کتاب اعلام آمادگی کرده اند/امسال 38 عنوان کتاب با موضوع فرهنگ مازندران منتشر شده است/در نمايشگاه کتاب امسال،کتاب رایگان به بازدیدکنندگان اهدا مي شود.


 به گزارش مازندنومه،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و برگزاری نوزدهمین نمایشگاه کتاب استان،گفت:شعار هفته کتاب امسال ، "یادگار ماندگار" است.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه 108 ناشر فعال استانی مشغول به کار هستند ، تصریح کرد: در نوزدهمین نمایشگاه کتاب مازندران ، غرفه بیداری اسلامی در نظر گرفته شده است.

 وی با بیان اینکه معرفی کتاب های مازندرانی ، برگزاری کارگاه آموزشی نویسندگی تا نشر ، غرفه نماز، غرفه نقاشی و کتاب کودک ، غرفه عرضه تازه های نشر استان از جمله برنامه هایی است که در این نمایشگاه تدارک دیده شده ، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 60 هزار جلد کتاب در اختیار ادارات ، نهادها ، سازمان ها، دانشگاه ها ، مدارس ، حوزه های علمیه و هیات های مذهبی توزیع کرده ایم.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 158 هزار و 800 جلد کتاب منتشر شده ، تصریح کرد: امسال 38 عنوان کتاب با موضوع فرهنگ مازندران منتشر شده که در یکی از غرفه های نمایشگاه مورد توجه قرار می گیرد.

 وی با بیان اینکه حداقل 30 ناشر استانی برای حضور در این نمايشگاه اعلام آمادگی کرده اند و 102 نمایندگی انتشارات کشور هم خدمات دهی خواهند کرد، افزود: در بیش از 40 غرفه ، 10 هزار عنوان کتاب ارائه می شود و نمایشگاه کتاب مازندران در شهرستان ها از گلوگاه تا رامسر برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: اهداي کتاب رایگان به بازدیدکنندگان ، عضویت رایگان در کتابخانه برای بازدیدکنندگان ، کتاب رایگان به دانش آموزان و دانشجویان بازدیدکننده، اهدای کتاب به ائمه جمعه و مدیران با عنوان "ارمغان دانایی"، مسابقه انشا در مدارس با موضوع " کتاب خوب" و معرفی 19 برگزیده در این زمینه ، تهیه بن کارت تخفیف حداقل 20 درصد برای بازدیدکنندگان ، رونمایی از کتاب فاخر استانی ، تجلیل از خادمان نشر و چاپ ، پیشکسوت حوزه نشر کتاب،چاپخانه برتر حوزه نشر و چاپ کتاب، نویسنده برتر در نمایشگاه کتاب بین المللی و تجلیل از نویسنده برتر حوزه کتاب کودک از دیگر برنامه های هفته کتاب در نوزدهمین نمایشگاه کتاب مازندران است.

 گفتني است نوزدهمین نمایشگاه کتاب مازندران ساعت 10 صبح دوشنبه افتتاح می شود.اين نمایشگاه به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد مازندران بر پاست و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 از نمایشگاه بازدید کنند.

از لابه لاي اظهارات مدير کل ارشاد

- به امید آن روزی هستيم که به کسانی که علاقه مندیم در عروسی ها ، جشن ها و سایر مراسم ، ضمن اینکه گل ارزش دارد ، کتاب هدیه کنیم.

-به امید آن هستيم که مسئولان به این نتیجه برسند شهرکی تاسیس می کنند که در آن شهرک حتما جایگاه نماز، نمازخانه ، مسجد و کتابخانه هم احداث کنند؛کتابخانه ای که مجهز باشد.

-کتابخوانی دانایی می طلبد و نمی توان به آن فله ای نگاه کرد، نمی توان به صورت فانتزی و از سر سرگرمی کتاب خواند.

 -در آسیب شناسی که سال گذشته از نمایشگاه کتاب داشتیم امسال بر آن شدیم تا کارهای نویی در این نمایشگاه انجام دهیم.

-منزلت کتاب بسیار بالا است که درقرآن 139 مرتبه نام کتاب درآن ذکر شده است.