جمعه 16 دی 1390-23:35

نريمان:به خاطر مسايل خانوادگي نيامدم

در گفت و گوي تفصيلي مازندنومه با نماينده بابل مطرح شد: جزو افراد نادري در کشور هستم که علی رغم فتنه گری ها،دروغگویی ها و پرونده سازی های ناجوانمردانه در شش دوره تایید شدم/به فتنه سازان منطقه نصیحت می کنم به فکر خدمت به مردم باشند/500 هزار راي دارم و هيچ کس-حتي ناطق نوري- نصف آراي مرا ندارد/هزار بابلي را در آب و فاضلاب به کار گرفتم/مردم با تماس مکرر اصرار داشتند که بازهم در این دوره در خدمت شان باشم/در چهار چوب قانون از اصلاح طلبان حمایت مي کنم/انتخابات را تحريم نکرديم/اگر مي آمدم باز انتخاب مي شدم/استانداری مازندران قدري اسیر توطئه است/حمايت خودم را از بعضي نامزدها اعلام مي کنم.


مازندنومه؛زينب حبيب پور،بابل:در حالی که چند روزيست مهلت ثبت نام نهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به پايان رسيده، هنوز در محافل سياسي و خبري استان،سخن از حضور نيافتن مهندس محسن نریمان-نماینده اصلاح طلب بابل- است.

ما در گزارش 11 دي با عنوان"جدا افتاده : http://www.mazandnume.com/?PNID=V13063 "به طور قطع و يقين خبر داديم که نریمان در هیچ یک از حوزه انتخابیه کشور ثبت نام نکرده است، اما در محافل رسانه اي استان گفته شد که این نماینده در یکی ديگر از حوزه های انتخابیه کشور ثبت نام کرده،ولی به خاطر شگرد تبليغاتي فعلا" قضيه را مطرح نمي کند.

برخي کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس در بابل نیز رسمي و غير رسمي اعلام کردند مهندس نریمان قرار است در انتخابات آتي از آن ها حمايت کند.

براي کسب آگاهي بيشتر و اطلاع از نقطه نظرات نماينده بابل در مجلس،اواخر هفته گذشته ساعتي را با اين نماينده اصلاح طلب مجلس گفت و گو کرديم.

*شش دوره تایید شدم

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: در سن 35 سالگی افتخار نمایندگی مردم شریف بابل را برعهده گرفتم و هم اکنون در مرز 60 سالگی قرار دارم و حدود 24 سال ممتد نماینده مردم این شهر بودم.

نريمان افزود: از 24 سال گذشته تاکنون در زمان انتخابات مجلس،کاندیدا بودم و از این بابت به آنهایی که آرزو داشتند رد صلاحیت شوم می گویم که من جزو افراد نادري در کشور هستم که علی رغم فتنه گری ها، دروغگویی ها و پرونده سازی های ناجوانمردانه ای که علیه بنده درست کردند، شورای نگهبان این جانب را در شش دوره تایید کرد.

وي با بيان اين که در اوج دوران جوانی بر طهارت ، پاکی و تدین من تایید صلاحیت زده شد،تصريح کرد:حال که سنی از من گذشته و در زمان سالخوردگی قرار دارم،متاسفم برای بعضی ها که باز به دنبال فتنه گری هستند.

نماينده بابل با يادآوري اين که کلمه فتنه شايسته اين جماعت است،گفت:به فتنه سازان منطقه نصیحت می کنم به جای اینکه دنبال حذف رقیب باشند،به فکر خدمت به مردم باشند.

وی با اشاره به اين که افکار عمومی و مردم داوران خوبی برای قضاوت هستند و خادم را با سیاست بازان به خوبی تشخیص می دهند،تاکيد کرد: افتخار دارم به خاطر عنایت گسترده مردم در این شش دوره ، 500 هزار برگه رای به نام محسن نریمان نوشته شد و در صندوق رای قرار گرفت که این معادل جمعیت بابل است و این رکورد را در استان، حتی همکارم ناطق نوری که هفت دوره در مجلس بوده،ندارد و تعداد راي هاي او نصف این رقم است.

*ثبت نام نکردم

نریمان اعلام کرد: علی رغم اینکه در کلیه نظر سنجی ها وضعیت بسیار مناسبی داشتم،در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نامزد، ثبت نام نکردم و از مدت ها قبل به علت مشکلاتی که بخش عمده ای از آن به مسئله خانوادگی برمی گردد قصد نداشتم در این دوره کاندیدا شوم،اما امیدوارم در دوره های بعد با برنامه های جدیدی وارد عرصه انتخابات مجلس شوم.

این نماینده اصلاح طلب بابل بیان کرد: رد صلاحیت تابعه یکسری قوانین و مقرراتی است و نسبت به همه کسانی که در بابل کاندیدا شدند هیچ کس از نظر تایید صلاحیت کارنامه درخشانی همچون بنده ارائه نداده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در مجلس چهارم و ششم مشکلاتی برای بنده به وجود آمده بود، ولی تایید شدم و هیچ گاه از کانال شورای نگهبان دچار مشکل نشدم چون پایه و اساس فتنه گری ها علیه بنده دروغ بود.

نماينده بابل با بيان اين که پرونده شفافی داشتم لذا از طریق مراجع ذی صلاح تایید مي شدم،اظهار کرد: وقتی ما قانون تایید صلاحیت را می نویسیم و با حضورمان به آن رای می دهیم خود هم باید آن را ارج نهاده و رعایت بکنیم کما اینکه رد صلاحیت مربوط به کسانی است که سابقه نابهنجار مالی، اخلاقی و سیاسی داشته باشند و من در دولت احمدی نژاد مسئول شورای تامین یکی از استان های مرزی بودم و رییس کمیته تحقیق و تفحص را در مجلس برعهده داشتم.

*یک هزار بابلی در شرکت آب و فاضلاب کشورجذب شدند

این نماینده اصلاح طلب یادآورشد: زمانی که نماینده مردم در مجلس نبودم، به عنوان مشاور وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران و استاندار خراسان شمالی بازهم به نام بابلی ها انجام وظیفه کردم تا آنجا که خراسان شمالی را رسانه ها به طنز "خراسان شمالی ها" و شرکت آب و فاضلاب را "بابل آب" می گفتند.

نریمان با بيان اين که در شرکت آب و فاضلاب قریب به یک هزار نیروي بابلي در تهران و شهرهای کشور جذب شده اند،افزود:من همه جا از مطالبات شان دفاع کردم.

وی اظهارداشت: کارنامه ای که در کار اجرایی به تایید همان افرادی که در خراسان شمالی هستند، ارایه داده بودم به برکت همان فکر و توان نیروهای مخلص و ولایت مدار بابلی بود که در آنجا خدمت کرده بودند.

*هر کجا که باشم،خدمت گذارم

نماینده مردم بابل بیان کرد: اطمینان می دهم در هرجا که باشم خدمتگزار مردم می مانم و هرچه دارم به برکت عنایت پروردگار و دعاهای همشهریانم است،کمااینکه خدمت در پست های مهم را از طریق دولت و سازمان ها به دست نیاوردم بلکه به اعتبار و اعتماد همین مردم زحمت کش کسب کردم.

نریمان با اشاره به اين که افتخار دارم منتخب افرادی هستم که هم اکنون نسل دوم شان به بنده اقبال دارند،گفت:مردم با تماس مکرر اصرار داشتند که بازهم در این دوره در خدمت شان باشم.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت:تنها راه خدمت به مردم ورود به خانه ملت نيست، بلکه در قسمت ها و بخش های مهم دیگر در خدمت نظام خواهم بود.

* برخی از رقبا خوشحال هستند

نریمان با يادآوري اين که هنوز تا 7 خرداد سال 91 افتخار نمایندگی مردم بابل را دارم،افزود: از طریق رسانه ها اعلام می کنم که بعدا" در کجا مشغول خدمت به مردم خواهم شد،اما در هرکجا که باشم نام بابل و بابلی ها از پرونده کاري من حذف نخواهد شد و قطعا بابلی ها در سازمانی که در آینده انجام وظیفه خواهم کرد، درخشش خواهند داشت.

وی بیان کرد: برخی از رقبا خوشحال هستند که رقیب اصلی خود را حذف شده دیده اند،ولی من هیچگاه از نظام فاصله نمی گیرم و در هر پستی که باشم خادم نظام الهی و مردم هستم.

* از خط قرمز عبور نکردم

محسن نریمان با اشاره به اين که مردم متدین بابل دیگر شگرد فتنه گری های بعضی از افراد را می خوانند و می دانند،گفت:اين ها روش های نخ نمایی را به کار می گرفتند و در تمام دوران دچار یاس و ناامیدی می شدند و به جای خدمت به مردم، خواستند با حذف رقیب فضا را برای خود مناسب کنند که این باعث شکست آنها شد

وي افزود: به خودم اطمینان دارم که بر اساس ارزیابی های انجام شده مجلس از خط قرمز عبور نکردم.

نماینده اصلاح طلب بابل اظهارکرد: انتخابات ریاست جمهوری را پرشور برگزار کردیم و اگر این بار فضا تکرار شود و یکسری کاندیدای اصلاح طلب به عنوان نامزد شرکت کنند،همچنان انتخابم اصلاح طلبان خواهد بود و با فتنه گری هایی که شایسته جریان انحرافی است، کناره گیری نخواهم کرد و در چهار چوب قانون از اصلاح طلبان حمایت خواهم کرد.

وی با بيان اين که در هیچ جا ندیدم کسی انتخابات را تحریم کند،گفت: در مازندران تعدادی از کاندیداها اصلاح طلب هستند و در هیچ رسانه ای عنوان تحریم مطرح نشده بلکه شاید گفته شده که شرایط برای اصلاح طلبان مهیا نيست.

نریمان ادامه داد: در شهر بابل نیز زمینه تبلیغات برای اصلاح طلبان آماده بود و در این فضا و نظر سنجی هایی که به دست آوردم، اگر حضور می یافتم با فاصله زیاد رقبای اصلی را جا می گذاشتم و رای بالا را از آن خود می کردم.

وی تصریح کرد:البته فضای تبلیغات و کار برای اصلاح طلبان تنگ شده و این به علت هتک حرمت هایی است که به وجود آوردند،از جمله حمله به دفاتر نمایندگان مجلس مثل بنده و انتشار شب نامه های تخریبی که باز هم راه مقابله وجود دارد.

نماينده بابل با يادآوري اين که تحریم انتخابات را اصلا تایید نمی کند،اضافه کرد: در هیچ مکانی مسئله تحریم انتخابات را اصلاح طلبان مطرح نکردند و دلیلش این است که کاندیداهای اصلاح طلب هم در همین انتخابات حضور دارند.

*مجلس هشتم ضعیف عمل کرد

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی عملکرد مجلس هشتم را مثبت ندیدم و در بخش نظارتی به دلیل قانون گریزی که دولت داشت، نتوانست خوب عمل کند.

وي ادامه داد: درگیری دولت و مجلس باعث شد که مجلس نتواند اعمال نظارتی دقیقی داشته باشد و از روش های نظارتی، سئوال، استیضاح و حتی ارایه عدم کفایت موقت استفاده کند.

نريمان تصريح کرد:در کل عملکرد مجلس هشتم را در رابطه با اینکه دولت را واقعا از قانون گریزی منع کند، مقداری ضعیف دیدم .

*از بعضي نامزدها حمايت مي کنم

نریمان بیان کرد: منتظرم ببينم 12 اسفند ماه چه اتفاقی می افتد و چه کسانی کرسی مجلس را برعهده می گیرند،در آن زمان می توانم درباره مجلس نهم پیش بینی داشته باشم.

وي با اشاره به اين که خیلی امید ندارم حربه های قدرت، ثروت و روش های ناسالم برای انتخاب نمایندگی شکل نگیرد، افزود: الان برخی قدرت ها پشت دولت سنگر گرفته اند و چشم طمع به کرسی مجلس دوخته اند و برخی هم پشت ثروت پنهان شده اند و از طریق ثروت های آن چناني می خواهند به مجلس برسند.

نريمان افزود:اين ها بدانند با این بار کج اگر چه به مجلس راه می یابند، نمی توانند به مردم خدمت کنند چرا که مجلس ایران شایسته نمایندگان با کفایت است.

اين نماينده با بيان اين که نسبت به مسایل شهرم حساسم و تلاش می کنم مواضع کاندیدا را بشنوم و طبیعی است نسبت به بعضی ها حمایت خودم را اعلام کنم،افزود:انتخابم را به مردم هم اعلام می کنم و اصلا رویکرد جناحی ندارم و تلاش می کنم انتخاباتی که ملت عزیز بابلی برگزار خواهند کرد با آرامش توام باشد.

وی اظهار کرد: مردم ممکن است به من علاقه مند باشند ولی معلوم نیست به کاندیداهایی که من حمايت مي کنم،مردم هم رای بدهند.

نریمان درباره حمایتش از کاندیدای خاصی در بابل گفت: اعلام می کنم هنوز هیچ تصمیمی نگرفته ام که کدام کاندیدا را مورد حمایت قرار دهم،ولي با بررسي اين قضیه و هم اندیشی به یک نتیجه می رسیم.

*تفکر جناحي در بابل حاکم است

نریمان با بيان اين که باید از افراد قوی و کارآمد برای نمایندگی شهر حمایت کنیم،افزود: در این شهر بیشتر رویکرد جناحی حاکم است تا اینکه تلاش ما بر این باشد از افراد کارآمد و قوی حمایت کنیم.

وی با ابراز تاسف گفت: چرا می توانم در مجلس نایب رییس کمیسیون عمران، رییس هیات تحقیق و تفحص سهام عدالت، عضو هیات رییسه حساس آیین نامه مجلس و عضو کمیسیون نظارت برقانون مجلس باشم، ولی در شهر خودم مورد حمایت جناح و جریان خاصی برای پیشبرد برنامه ها نباشم؟

اين نماينده با بيان اين که متاسفانه در شهر ما بعضی ها توقع ندارند منشا خدمات بزرگ شهری باشم،استدلال کرد:آن ها دوست دارند حتی شهر راکد باشد ولی به نام نریمان کار بزرگي اجرا نشود.

وی با اشاره به اين که اين بار که در عرصه رقابت نیستم،شاید برخی به خودشان آمده باشند که پس نریمان برای پست خودش را به آب و آتش نمی زند،تصريح کرد: باید از افرادی در بابل حمایت کنیم که کارآمد و قوی باشند تا در عرصه قوه مجریه و مقننه به پیشبرد اهداف منطقه کمک کنند.

*باید از حضور فرماندار قوی در بابل استفاده کنیم

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از فرماندار قوی در شهر بابل استفاده کنیم،چرا که این شهر یک فرمانداری ویژه است اگر چه هنوز این موضوع ابلاغ نشده ولی از نظر استعداد های بالقوه کشاورزی، صنعتی، خدماتی واقعا یک شهر بزرگی است.

وی افزود: فرماندار بابل در حد استانداری یک استان کوچک باید انتخاب شود و نمایندگان مردم شهر نیز به موازات آن باید برتر باشند.

نریمان با اشاره به این مهم که نباید بابل را با این پتانسیل و استعداد قوی، با انتخاب نیروهای ضعیف دچار چالش کنیم؛ بیان داشت: باید کمی بر فرهنگ انتخاب مدیران در شهرستان تجدید نظر شود نه اینکه فردی که هم جناحی و رفیق ما باشد منصوب شود و عمران و توسعه شهر را فدای جناح بازی های کور ناجوانمردانه کنیم.

وی گفت: حتی اگر مدیران را از جناح خاصی انتخاب می کنیم حداقل سعی شود عالم ترین، بهترین، پژوهشگر ترین فرد برای این کار انتخاب شود نه اینکه او حتی قدرت تحلیل و بررسی مسایل را نداشته باشد.

وي با بيان اين که متاسفانه استانداری مازندران قدري اسیر توطئه است،افزود: بابل بزرگترین شهر استان مازندران با جمعیت بالاست و باید استانداری به آن توجه خاصي داشته باشد و در تمامی ابعاد اعتبار تخصیص دهد.

نريمان ادامه داد: اعتبارات ساری از بابل بیشتر است و از استانداری می خواهیم که فرمانداری ویژه بابل را تاسیس کند و سطح این شهر را در حد معاون استاندار از طریق تشکیلاتی ارتقا ببخشد و اعتبارات حقه آن را بدهد.

وی افزود: بستر توسعه بابل فراهم است و می توانیم بافعال کردن شهرک صنعتی لاله آباد رویکرد جدیدی را تعريف و از سرمایه های مردم بابل استفاده و بستر سازی مناسب کنیم.

نریمان بیان کرد:از صندوق قرض الحسنه ولی عصر(عج) که دارای مدیریت مجربي است، می توان به عنوان یک بانک که دارای پتانسیل خوبی برای توسعه صنعتی و تولیدات منطقه ای خواهد بود، استفاده کرد.

وی گفت: بابل یک قطب دانشگاهی است و در این بخش با حاکم کردن مدیران اجرایی قوی می توانیم به توسعه و آبادانی شهرمان کمک کنیم.