شنبه 17 دی 1390-22:55

اردي بهشت 91 با جشنواره عرق بهار نارنج

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداري ساري گفت:32هزار اصله درخت در سطح شهر ساری داریم/در هر خیابان یک درخت خاص مي کاریم/اگر فضای سبز را محصور کنیم می گویند توهین به شهروند است و اگر هم محصور نکنیم آسیب می بیند/مخالف چادر خوابی مسافران در سطح شهر هستیم/برای نخستین بار در کشور ساری میزبان جشنواره عرق بهار نارنج می شود.


مازندنومه،کلثوم فلاحي:علیرضا حمیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:اجرای طرح آب شرب از خام در دست اقدام است.

 وی افزود: این طرح نیازمند یک و نیم میلیارد تومان اعتبار است که فعلا 100 میلیون تومان اختصاص داده شده است.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداري ساري بیان داشت:این طرح به این منظور است که فضای سبز با آب شهری آبیاری نشود.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه بین وزارت نیرو و وزارت کشور منعقد شده، تصریح کرد:60 درصد از هزینه اجرای طرح بر عهده سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است و 40 درصد را سازمان می پردازد.

حمیدی با اشاره به طرح سبزیاوران، ادامه داد: سبزیاوران گروه هدف متشکل از دانش آموزان هستند که این طرح در آینده پاسخگو خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان امروز ، به مرحله ای خواهند رسید که به حفظ و نگهداری فضای سبز کمک کنند، خاطرنشان کرد:در حال حاضر سبزیاوران 300 عضو دارد.

 حمیدی با اشاره به اینکه 32 هزار اصله درخت در سطح شهر ساری داریم، یادآور شد: روزانه با مشکل قطع درختان مواجه هستیم.

وي بیان داشت: در نظر داریم در آینده در هر خیابان یک درخت خاص بکاریم.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداري ساري با بیان اینکه برای گسترش فضای سبز ،در برخی مدارس اقداماتی انجام دادیم ، تصریح کرد:هر مدرسه ای که به سراغ ما آمد سعی کردیم خدمات بدهیم،اگر کارگر نفرستادیم حداقل گل اختصاص دادیم.

حمیدی ، افزود: رسالت و هدف ما گسترش و حفظ و نگهداری فضای سبز است و فرقی ندارد این کار را در کدام منطقه انجام دهیم.

 وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال برای جلوگیری از حضور مسافران در فضای سبز با مشکل مواجه خواهیم بود، گفت:اگر فضای سبز را محصور کنیم می گویند توهین به شهروند است و اگر هم محصور نکنیم آسیب می بیند.

حمیدی با اشاره به اینکه اینها معضلاتی است که در فضای سبز داریم، ادامه داد:باید بدانیم فضای سبز زنده و مانند انسان است ، اگر امروز اتفاق بدی برای ان بیفتد چندماه بعد اثرات آن را می بینیم.

وی خاطرنشان کرد: ما مخالف چادر خوابی مسافران در سطح شهر هستیم.

حمیدی یادآور شد: سرانه فضای سبز ساری بدون لحاظ کردن پارک های جنگلی محاسبه شده و با توجه به جنگل 1200 هکتاری که از سوی منابع طبیعی به شهرداری ساری واگذار شد،به 40 متر مربع می رسد.

وي تصریح کرد: فضای سبز ساری در چهار سال اخیر96 درصد رشد داشت که این عرصه شامل فضای سبز میدان ها ، بلوار و لچکی های اطراف ریل می شود.

حميدي با اشاره به اینکه در سال های اخیر در محیط های پارکی با افزایش 130 درصدی مواجه بودیم، گفت: رشد 93 درصدی در کاشت درختچه در ساری شاهد هستیم.

این مسئول با بیان اینکه سرانه فضای سبز در شمال کشور نسبت به استان های دیگر کم است، ادامه داد: اگر بخواهیم یک متر به سرانه فضای سبز شهری اضافه کنیم باید 133 هزار متر فضای سبز ایجاد شود که این امر در شهرهای شمالی مقدور نیست.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ساری با تاکید بر اینکه ساری را به شهر شکوفه های بهار ناریج تبدیل می کنیم، ابراز داشت: گونه های درختی در شمال کشور کاشته می شود که از لحاظ محیطی و جذب حشرات برای باغداران بدون ضرر باشد.

 وی ادامه داد: درخت نارج و زیتون از گونه های بدون ضرر در شمال کشور معرفی می شود.

 حمیدی با تاکید براینکه برای جلوگیری از رو به زوال رفتن درخت نارنج و فرهنگ سازی در این امر اقدام به برگزاری جشنواره عرق بهار نارنج در اردیبهشت سال آینده خواهیم کرد، گفت: برای نخستین بار در کشور ساری میزبان جشنواره عرق بهار نارنج می شود.

وي بودجه سال آینده سازمان پارک ها و فضای سبز را حدود چهار میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت: سال گذشته اعتبار سازمان فضای سبز دو میلیارد و200 میلیون تومان بود.

 وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله در سازمان پارک ها و فضای سبز تدوین ولی هنوز نهایی نشد، اظهارداشت: برای توسعه فضای سبز شهری پیرو برنامه های مدیران قبلی هستیم هرگونه حذف و یا اضافه برنامه جدید بدون مجوز هیئت مدیره صورت نمی گیرد.