پنجشنبه 29 دی 1390-0:28

معلمي:عدم احراز صلاحيت،دليل ناکارآمدي کانديدا نيست

امام جمعه قائم شهر گفت: تایید و رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی باید به دور از حب و بغض و با رعایت اصل بی طرفی انجام شود/عدم احراز صلاحیت برخی از نامزدهای انتخاباتی در مرحله اول،دلیل بر ناكارآمدی آنان نیست/ بدون لحاظ كردن طرفداری از نامزد انتخاباتی خاص ، باید با هر گونه تخلف برخورد شود.


مازندنومه؛سکينه مريخ،قائم شهر:نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری حضور بیشتر نامزدها را سبب فراهم شدن زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات دانست و گفت : تایید و رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی باید به دور از حب و بغض و با رعایت اصل بی طرفی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی در جلسه شورای اداری شهرستان قائم شهر افزود : حضور در انتخابات حق و تكلیفی است كه بر گردن آحاد جامعه قراردارد و اعضا و عوامل اجرایی انتخابات نیز با رعایت نكات بی طرفی می توانند اعتماد سازی كرده ، زمینه حضور بیشتر مردم را در این عرصه فراهم كنند .

وی از شورای نگهبان به عنوان مجموعه ای كه تایید یا رد صلاحیت نهایی نامزدهای انتخاباتی را اعلام می كند ، یاد كرد و گفت : عدم احراز صلاحیت برخی از نامزدهای انتخاباتی در مرحله اول در شهرستان ها ، دلیل بر ناكارآمدی آنان نیست.

 امام جمعه قائم شهر گفت : عدم احراز صلاحیت نامزد انتخاباتی از سوی هیات نظارت بر انتخابات شهرستان ها به معنی فراهم نبودن برخی امكانات برای شناسایی فرد مورد نظر است.

 وی افزود : با تحمل و خویشتنداری و رفع ابهامات توسط نامزدی كه احراز صلاحیت نشده،بايد منتظر جواب نهایی از سوی شورای نگهبان به عنوان متولی نهایی تایید یا رد صلاحیت بود .

معلمی از هیات های اجرایی و نظارت انتخابات خواست تا مقدمات برگزاری یك انتخابات سالم و به دور از حاشیه را در حوزه های انتخابیه فراهم آورند و ادامه داد: باید بسترها فراهم شود تا حضور حداكثری مردم پای صندوق های رای را شاهد باشیم.

 وی خطاب به دست اندركاران برخورد با جرایم انتخاباتی هم اظهار داشت : بدون لحاظ كردن طرفداری از نامزد انتخاباتی خاص ، باید با هر گونه تخلف برخورد شود .