يکشنبه 23 بهمن 1390-21:28

شهر سرد

پيگيري مشکل قطع گاز در غرب استان؛مديرکل گاز مازندران به مازندنومه گفت:30 درصد از نواحی غرب استان با قطعي گاز مواجه هستند/مشکل قطعي گاز تا روز دوشنبه رفع می شود/‌گاز ترکمنستان برقرار است و همین گازی که در اختیار داریم از طریق ترکمنستان وارد می شود.


مازندنومه:شامگاه يک شنبه با پيامک خبرنگارمازندنومه در نوشهر متوجه قطعي گاز در چند شهر غرب استان شديم.از قرار مشکل از گيلان به مازندران رسيده و مسئولان بدون اطلاع رساني لازم دست مردم را در پوست گردو گذاشته اند!

با قطع گاز،برخي نانوايي ها تعطيل و جلوي برخي ديگر هم صف هاي طولاني ايجاد شد.گروهي از مردم شهرهاي نوشهر،چالوس و رامسر و آمل نيز در بازار به دنبال خريد بخاري هاي برقي رفتند.

به دنبال قطعي گاز و سرد بودن هوا،برخي خانواده ها به منازل اقوام و دوستان خود رفته اند و با کورسوي شعله هايي که در منازل بعضي آشناها روشن است،خود را گرم نگهداشته اند.

محسن عرب مقصودی در گفت و گوی تلفنی با مازندنومه در خصوصی قطعی گاز در غرب استان ، اظهار داشت:‌ قطعی گاز به صورت کامل نیست بلکه 30 درصد از نواحی غرب استان با این مشکل مواجه هستند.

 وی افزود: با تهمیداتی که حاصل شده ، گاز از طریق شهرستان نکا کمپرسور شده و تا فردا این مشکل برطرف می شود.

 رئیس شرکت گاز مازندران در پاسخ به این سئوال ما که مسئولان استان گیلان امکان بروز مشکل را به مردم اطلاع رسانی کرده و مردم هم خود را برای بروز مشکل آماده کرده بودند، چرا مسئولان مازندران در این راستا اقدامی نکردند ، یادآور شد:‌مشکل کمبود گاز در گیلان پیش بینی شده بود و بنا داشتیم که از طریق مازندران گاز بخشی از شرق استان گیلان را هم پشتیبانی کنیم اما به علت سرمای زیاد هوا ، گازی که از استان گلستان وارد مازندران می شود کاهش یافته و نه تنها نتوانستیم مشکل قطعی گاز استان گیلان را برطرف کنیم،در غرب استان هم با مشکل مواجه شدیم.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا باز هم مانند سال 86 قطعی گاز مربوط به کشور ترکمنستان است ، تصریح کرد:‌گاز ترکمنستان برقرار است و همین گازی که در اختیار داریم از طریق ترکمنستان وارد می شود.

 عرب مقصودی ادامه داد:‌به دلیل شدت سرمای هوا، مصرف گاز افزایش یافته و موازنه مصرف هم منفی بوده است.

 وی خاطرنشان کرد:تولید با مصرف برابری نمی کند و با ایجاد تمهیداتی مانند استفاده کارخانه ها از سوخت دوم ، می توان این مشکل را تا حدودی برطرف کرد.