شنبه 27 اسفند 1390-19:8

به قتلگاه سوادکوه خوش آمدید!

طی روزهای اخیر و پس ازشروع مسافرت های نوروزی متاسفانه شاهد مرگ و میر هموطنان عزیز بر اثر سانحه تصادف در محورسوادکوه هستیم که درواقع کسی را پاسخگوی این تلفات نمی بینیم.(یادداشت رسیده)


مازندنومه،یادداشت ارسالی کاربران؛امیری،زیراب: شاید تیتر این مطلب به مذاق برخی خوش نیاید،اما وقتی آخرسال و درآستانه تحویل سال نو با مرگ بسیاری از هموطنان عزیز در محور مواصلاتی(فیروزکوه/سوادکوه) مواجه می شوید،بهتراز این تیتری پیدا نمی کنید.

 همه ساله با آغاز سال نو و فرارسیدن تعطیلات نوروز درصد زیادی ازمردم،مازندران را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند،تا ضمن بهره مندی از طبیعت زیبای آن،از فرصت به دست آمده نیز حداکثر استفاده را برده و درکنار خانواده از تعطیلات بهره مند شوند.

طی روزهای اخیر و پس ازشروع مسافرت های نوروزی متاسفانه شاهد مرگ و میر هموطنان عزیز بر اثر سانحه تصادف در محورسوادکوه هستیم که درواقع کسی را پاسخگوی این تلفات نمی بینیم.

 اگرچه می توان درصدی ازاین تصادفات را به خاطر بی احتیاطی راننده ها دانست اما برکسی پوشیده نیست که جاده های در دست تعریض ظرفیت حضور تعدادبی شمار اتومبیل را ندارد.

 نوار سبز شمال که این روزها شاهد حضور خیل عظیم هموطنان است،به قتلگاهی برای شکار جان مسافران آن تبدیل شده است.

 شاید بارها و بارهادیده یا شنیده باشیم که فرزندی برای مسافرت به شمال از پدر و مادر خود خداحافظی می کند ولی چندساعت بعد،خانواده خبر مرگ فرزند خود را بر اثر تصادف می شود.

یا پدر و مادری را که بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند و فرزندخردسال شان دراین صحنه مات و مبهوت به مردم اطراف نگاه می کند و منتظرنگاهی است که او را دریابد.

 البته موارد پرشماری برای این صحنه ها وجود دارد که به خاطر متکدر نشدن خاطر خوانندگان از آن ها صرف نظر می کنیم.

روی سخنم با مسئولان است؛پاسخگوی مبدل شدن شیرینی ایام نوروزبه تلخکامی بر اثر این قبیل تصادفات کیست؟

 آیا بودجه ای درخور محور سوادکوه با توجه به ترانزیت بودن این محور اختصاص یافته است؟اگراختصاص یافته پس دلیل کند عمل کردن پیمانکارچیست؟

 چرا علی رغم آگاهی از حجم وسیع تردد خودرو و آمار بالای تصادفات در طول سال تنها بیمارستان بین راهی این محور در شهر زیراب از امکانات خوبی برخوردار نیست؟

 این محورکه تنها امید مسافران تهران است(به محض مسدود شدن جاده هراز و چالوس ، این جاده به عنوان جایگزین قلمدادمی شود)آیاسزاوارچنین وضعیتی است؟

 می گویند تصادفی درکشوربلژیک رخ داد و منجر به فوت 15دانش آموز شد،آن روز در بلژیک عزای عمومی اعلام شد،حال درکشور ما که هر روزچنین آماری دیده می شود! چه باید کرد؟!