شنبه 12 فروردين 1391-0:24

امیری:مدیریت کار سختی نیست

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت:دور و بر یک میلیون تومن حقوق می گیرم/ زاده شدم برای معلمی/به خودم نمره 18 میدم/اگر پشت میز مدیریت نباشم غصه نمی خورم/اگر قرار است روزی وضع ما خوب شود،باید وضع همه خوب شود.


مازندنومه:محمد علی امیری-مدیر کل آموزش و پرورش مازندران-با برنامه "بهار آمد" رادیو مازندران گفت و گو کرد  وبه سئوال های جدی و شوخی گزارشگر این برنامه پاسخ داد.

این برنامه از 27 اسفندماه هر روز از ساعت 9 صبح تا 12 نیمروز پخش می شود ضمن ارتباط با ستاد تسهیلات سفر و کارشناسان و مسئولان مختلف،به مردم و مسافران نوروزی اطلاع رسانی می کند.مازندنومه بخشی از سئوال و جواب های این گفت و گوی ويژه را در زیر در دسترس قرار داده است:

*چند سال سن دارید؟

-47 سال

*اولین بار کی عیدی گرفتید؟

-در سنین کودکی عیدی گرفتم.مرحوم عمویم همسایه ما بود و ما همیشه اول به خانه آن ها برای عید دیدنی می رفتیم و او به ما اسکناس 2 و 5 تومنی عیدی می داد.

*امسال چقدر عیدی دادید؟

-بچه های فک و فامیل زیادند و دوستان یک بسته اسکناس نو تهیه کردند که بین بچه های فامیل تقسیم کردم.

*چقدر حقوق می گیرید؟

-معلمان بین 600 تا 1میلیون و 200 هزار تومن حقوق می گیرند.من مدرک تحصیلی ام فوق لیسانس هست و حدود 29 سال سابقه کار دارم و دور و بر یک میلیون تومن حقوق می گیرم که با اضافه کار بیشتر می شود.افتخار ما این است که همه ما معلمیم و اگر قرار است روزی وضع ما خوب شود،باید وضع همه خوب شود.

*اگر معلم نمی شدید دنبال چه شغلی می رفتید؟

-من زاده شدم برای معلمی.این شغل را دوست دارم.این را هم بگویم که ارتباطم با همکاران و دوستانم با شوخی وخنده است،اما در موقع گرفتن کار،گذشت ندارم و در هر شرایطی کار و مسئولیت را از همکارانم می خواهم.

*مدیریت در خانه سخت تره یا اداره؟

-مدیریت کار سختی نیست،چه در خانه و چه در اداره.

*مهم ترین برنامه تان در سال 91 چیست؟

-اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در کشور در حال انجام است.این سند 22 آذر ماه سال گذشته رونمایی شد و بعد برنامه ریزی هایی انجام دادیم و باید امسال اجرایی شود.اولین بحث ما نیز ایجاد ساختار 3-3-6 است،یعنی کلاس ششم بگذاریم برای پایه ابتدایی.

*چه نمره ای به عملکردتان می دهید؟

-من 25 دی ماه 89 آمدم و کم تر از 18 به خودم نمی دم.البته خوش نمره هستم و مثل بعضی از همکاران نیستم که سخت نمره بدهم.

*اگر پشت میز مدیریت نباشید،غصه می خورید؟

-اصلا"،من به کار خودم عشق می ورزم و هر جا باشم آن قدر خودم را مشغول می کنم که خلایی احساس نمی کنم.

*بعد از کلمه هایی که می گم،شما کلمه ای بگید:

تخته سیاه:معلم

معلم:عشق و مهربانی

امیری:آدم میانه رو

مردم:دوست داشتنی

یک بیت شعر بگویید؟

-تو نیکی می کن و در دجله انداز/که ایزد در بیابانت دهد باز

گزارشگر رادیو در حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران،تلفنی با همسر او هم گفت و گو کرد:

*آقای امیری در منزل خوش اخلاق ترند یا محل کار؟

-در هر دو موقعیت یکسان عمل می کنند،هم به خانواده احترام و علاقه نشان می دهند و هم به همکاران شان.ایشان در این مورد ثبات و قوام دارند.

*آیا آقای امیری شب عید در کار خانه تکانی به شما کمک کردند؟

-از این بابت به خاطر مشغله های کاری انتظار زیادی از ایشان ندارم.ایشان از قبل گفته اند که نمی توانند در این مورد کاری انجام دهند.آقای امیری از نظر روحی و روانی ما را تقویت می کنند تا از عهده کار منزل بربیام.(خنده بلند آقای امیری)