شنبه 12 فروردين 1391-16:38

مصالح نظام و منافع ملی، بایدها و نبایدها

باید کوشید به دور از فضای خشونت و قهر و غلبه و پرونده سازی ها و سناریوسازی های تفرقه افکنانه ای که می تواند تضعیف نظام را به دنبال داشته باشد ،ظرفیت ها ی ایجاد همفکری و همدلی برای بهره گیری از همه استعدادها و توانایی های همه افراد خدمتگزار به مردم، برای پیشرفت هرچه بیشتر کشور و جامعه را افزایش داد.(یادداشت مریم پروین-فعال اجتماعی و فرهنگی- به مناسبت 12 فروردین)


مازندنومه:دوازدهم فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران ،انعکاسی از اراده ملی برای دستیابی به استقلال سیاسی از سلطه قدرت های خارجی و تحقق حاکمیت آرمان ها و اصول اسلامی در راه حفظ و تداوم و اعتلای ارزشهای اسلامی و ملی است.

جمهوریت و اسلامیت دو رکن اساسی نظام حکومتی ایران است که نه می توان به بهانه جمهوریت نظام ، اسلامیت آن را نادیده گرفت و نه به بهانه اسلامیت نظام ،جمهوریت آن را.

تمام  کسانی که به ایران اسلامی عشق می ورزند و داعیه حمایت از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی را دارند باید در راه حفظ و تقویت هر دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام بکوشند.


در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، به رغم توطئه ها و مشکلات فراوان خارجی و داخلی ، رمز موفقیت نظام و ملت  پای بندی به آرمان ها و اصول انقلاب و خط امام (ره) و ولایت فقیه و حفظ وحدت و همدلی عمومی برای حل مشکلات و پیشرفت و ترقی کشور در خدمت به مردم بوده است.

هر اقدامی که مصالح نظام و منافع ملی را به مخاطره اندازد ، به سود دشمنان نظام است. اختلاف سلیقه های سیاسی را باید با عقلانیت و اعتدال سیاسی در راه تعامل انتقادی سازنده به کار گرفت، تا با پرهیز از منازعات و بداخلاقی های سیاسی و اجتناب از ابزارهای تهمت و افترا و تخریب و دوری از ایجاد فضای خشونت و تهدید و ارعاب علیه یکدیگر ، در آرامش سیاسی به طرح دیدگاه های مختلف و انتقادهای سازنده پرداخت و از انتقادهای سازنده استقبال کرد.


اصولگرایی و اصلاح طلبی را باید در چارچوب مصالح نظام و منافع ملی و به عنوان مکمل یکدیگر با هدف پیشرفت و ترقی و اقتدار ملت و کشور ایران اسلامی در جهان به کار گرفت. رعایت چارچوب قانون اساسی و مصالح نظام و منافع ملی از الزامات هرگونه رفتارهای سیاسی معتدل برای همه کسانی است که داعیه دلبستگی به انقلاب اسلامی و حفظ نظام و منافع ملی را دارند.


افراطی گری از سوی هر کسی و با هر عنوانی مغایر مصالح نظام و منافع ملی است. فارغ از وابستگی های حزبی و اختلاف سلیقه ها و جناح بندی های سیاسی باید از هرگونه اقدام و رفتاری که وحدت و همدلی  مسوولان و تشکل های سیاسی قانونی را به مخاطره اندازد وموجب ایجاد یاس در مردم گردد، اجتناب کرد.

 باید کوشید به دور از فضای خشونت و قهر و غلبه و پرونده سازی ها و سناریوسازی های تفرقه افکنانه ای که می تواند تضعیف نظام را به دنبال داشته باشد ، ظرفیت ها ی ایجاد همفکری و همدلی برای بهره گیری از همه استعدادها و توانایی های همه افراد خدمتگزار به مردم، برای پیشرفت هرچه بیشتر کشور و جامعه را افزایش داد.