جمعه 25 فروردين 1391-17:27

امام هرگز نفرمود تا ابد با امريكا رابطه برقرار نمي كنيم

امام بيان كرده اند كه دولت امريكا قدرتمندترين كشور جهان است/ امام هيج گاه نگفتند كه امريكا هيچ قدرتي ندارد/ اگر شرايط محقق شود ما به طور عادلانه با آمریکا رابطه برقرار مي كنيم/برخي ها گفته اند هيچ كس حق اظهار نظر در این زمینه را ندارد مگر مقام معظم رهبري،که اين جمله درست نيست.


مازندنومه:آن چه در زیرآمده بخش هایی از اظهارات سید مجتبی رسولی-امام جمعه مياندرود-است که در نماز جمعه این هفته بیان شد و خبرنگار مازندنومه آن را به صورت یادداشت تنظیم کرده است.

موضوع رابطه با امريكا سر و صداي زيادي در جامعه ايجاد كرده است.آنچه كه حضرت امام (ره) براي ما ترسيم كردند و آنچه كه مقام معظم رهبري به عنوان خط مشي مشخص كردند اين است كه امريكا دشمن شماره يك ماست.

باید گفت:نظر ما نسبت به امريكا منفي است و ما نيازي به رابطه با امريكا نداريم كه اين در واقع همان كلام و سخن حضرت امام (ره) است.

ملت و مسئولاني كه از دشمن زخم خورده اند نيز نمي خواهند در سايه رابطه با امريكا عزت،افتخار و اقتدار كشور از بين برود،اما بخشي نگري به سخنان حضرت امام (ره) درست نيست و تمام كساني كه در اين زمينه اظهار نظر مي كنند بايد بدانند كه امام هرگز نفرمودند كه ما تا ابد با امريكا رابطه برقرار نمي كنيم و امريكا تا هميشه تاريخ منحوس است ، بلكه امام در سخناني بيان كرده اند كه دولت امريكا قدرتمندترين كشور جهان است و اين عين عبارت حضرت امام است.

حضرت امام هيچ گاه نگفتند كه امريكا هيچ قدرتي ندارد،بلكه منظور حضرت امام اين بوده است كه امريكا توانمندي و تسليحات دارد اما پس از سال ها قدرت ما هم افزايش يافته است و اين جمله بايد در كنار آن جمله حضرت امام قرار گيرد.

امام فرمودند اگر امريكا به دولت و ملت ايران احترام بگذارد ما هم با همان احترام متقابل عمل مي كنيم و به طور عادلانه با امريكا رابطه برقرار مي كنيم،پس امام شرط گذاشته است كه اگر اين شرايط محقق شود ما هم به طور عادلانه رابطه برقرار مي كنيم.

نیز امام فرمودند امريكا هنوز از دشمني ملت ما دست برنداشته است و تا وضع به همين منوال است آن وقت نظر ما نسبت به امريكا منفي است.حال اگر يك روز امريكا از اين رفتار خصمانه دست بردارد ما سماجت به خرج نمي دهيم و عادلانه رفتار خوهيم كرد.

هم چنین امام فرمودند ما تا آخر ايستاده ايم و با امريكا رابطه برقرار نخواهيم كرد، اما امام ادامه مي دهند مگر اينكه امريكا آدم شود و از ظلم كردن دست بردارد.

این را هم بگویم که امريكا امروز در برخي صحنه ها عقب نشيني كرده است ، مثلا"در بحث هسته اي پذيرفته است كه ايران هسته اي است.

برخي ها گفته اند هيچ كس حق اظهار نظر در این زمینه را ندارد مگر مقام معظم رهبري ، که اين جمله درست نيست؛چرا كه خط مشي ها و سياست ها را امام راحل مشخص كرده است و گفته است تا زماني كه اين دشمني امريكا با ايران ادامه دارد ما رابطه اي نخواهيم داشت.

باید گفت جايگاه رهبري بسيار رفيع و محفوظ است و اگر روزي امريكا به احترام ايران چند قدم به سوي صلح و دوستي بردارد قطعا كشور ما نيز به سمت صلح گام خواهد برداشت.

همین جا به كساني كه اعلام موضع و نظر مي كنند سفارش می کنم تمام سخنان حضرت امام را بخوانند تا سياست درست امام در اين زمينه را درك كنند.