چهارشنبه 31 خرداد 1391-12:38

اولین شهردار ارطه انتخاب شد

محمدحسین عمویی به عنوان اولین شهردار شهر جدید ارطه انتخاب شد/او فرزند سردار شهید موسی عمویی است.


مازندنومه،خبر ارسالی کاربران: محمدحسین عموئی با به دست آوردن آرای اعضای شورای اسلامی شهر ارطه به عنوان اولین شهردار شهر جدیدالتاسیس ارطه انتخاب شد و قرار است روز شنبه ،سوم تیرماه 91 معارفه شود.

 شنیده ها حاکیست که شورای شهر ارطه ، از بین کاندیداهای مختلف و پس از بررسی سوابق و عملکرد آنان ، در نهایت عمویی را برای تصدی این سمت مناسب تشخیص داد.

 شورای اسلامی شهر ارطه پس از انتخاب اولین شهردار این شهر،جهت طی مراحل قانونی و صدورحکم عمویی را به فرمانداری قائم شهر معرفی کرد و شنیده ها حاکیست که استانداری مازندران هم حکم او  را تایید کرده است.

  محمدحسین عمویی فرزند ارشد سردار شهید موسی عمویی ، از فرماندهان بنام 8 سال دفاع مقدس است که بیش از 8 سال سابقه خدمتی دارد.

 مدرک تحصیلی او کارشناسی مهندسی مکانیک و کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری است.

وی در شهرداری ساری و قائم شهر و سازمان های تابعه ی این دو شهرداری سابقه خدمت دارد.

عمویی همچنین مشاور امور عمرانی و برنامه ریزی شهری معاونت استاندار مازندران و فرماندار ویژه تنکابن و مشاور امور عمرانی فرماندار محمود آباد را در سوابق کاری خود دارد.

بر اساس این گزارش، در مرداد ماه 1390 با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور، روستای قادیکلا ارطه مرکز دهستان بیشه سر بخش مرکزی شهرستان قائم شهر پس از ادغام با روستای جوجاده ارطه،قاسم خیل ارطه، بورخیل ارطه و کفشگرکلا ارطه از توابع همین دهستان به شهر تبدیل و به عنوان شهر ارطه شناخته شد.

شهر جدید ارطه بیش از 15هزار نفر جمعیت دارد.