چهارشنبه 28 تير 1391-14:16

دادستان هشدار داد/حبس و شلاق در انتظار روزه خواران

در اطلاعیه دادستان و دبیر ستاد پبشگیری و مبارزه با جرایم خاص استان مازندران بیان شد:هر كس علناً در انظار و اماكن عمومي و معابر تظاهر به عمل حرامي كند، علاوه بر كيفر عمل، به حبس از 10 روز تا 2 ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌شود.


مازندنومه:در آستانه حلول ماه رمضان دادستان و دبیر ستاد پبشگیری و مبارزه با جرایم خاص استان مازندران اطلاعیه ای صادر کرد که نسخه از آن برای ما نیز ارسال شده است. 

در بخشی از این اطلاعیه آمده:بدون ترديد مردم شريف استان مازندران در همه صحنه‌ها و عرصه‌هاي صيانت از اسلام پيشگام بوده‌اند و در اين ماه شريف نيز اين شايستگي را نشان خواهند داد و حرمت اين ماه بزرگ را بيش از سال‌هاي گذشته پاس خواهند داشت .

دادستان مرکز استان در این اطلاعیه از شهروندان محترم و مهمانان و مسافران خواسته در تعظيم شعائر اسلامي و حفظ حرمت ماه رمضان همچون گذشته اهتمام ورزند و چنانچه افرادي از لحاظ شرعي معذور باشند ، از تظاهر به روزه خواري در انظار و اماكن عمومي پرهيز کنند.

 به دستور جعفری كليه دستگاه‌هاي ذيربط و ضابطين قضائي موظفند با توجه به ماده 638 قانون مجازات اسلامي با رعايت اخلاق اسلامي و ارشاد و تذكر لازم نسبت به هر نوع تخلفي در اين زمينه اقدامات قانونی مقتضی را معمول و مراتب را به شعب ویژه ای که بدین منظور در دادسراها و دادگاه های عمومی و انقلاب سطح استان تشکیل گردیده اند ، گزارش نمایند.

ماده 638 قانون مجازات اسلامي تصریح می دارد : " هر كس علناً در انظار و اماكن عمومي و معابر تظاهر به عمل حرامي كند، علاوه بر كيفر عمل، به حبس از 10 روز تا 2 ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌گردد و در صورتي كه مرتكب عملي شود كه نفس آن داراي كيفر نمي‌باشد، ولي عفت عمومي را جريحه‌دار نمايد فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهد شد".