پنجشنبه 29 تير 1391-18:18

قدمی هرچند کوچک

حنیف شهمیرزادی- آهنگ‌ساز و سرپرست گروه هزاردستان-گفت:گروه هزار دستان از سال 63 فعالیت خود را آغاز کرده است/اجراهای مختلفی در سراسر استان و جشنواره‌های مختلف خارجی داشتیم و مقام‌های مختلفی هم کسب کردیم/کنسرت ماهک افتخاری برای من و گروه موسیقی هزار دستان است.(ویرایش دوم)


مازندنومه،کلثوم فلاحی: کنسرت خیریه گروه موسیقی هزار دستان به نفع بیمارستان در حال ساخت کودکان سرطانی ساری،سه شنبه تا پنج شنبه شب هفته جاری در سالن هلال احمر برگزار شد.

چهارشنبه شب در مراسم اجرای برنامه موسیقی ، خانواده علی دنیوی، هنرمند فقید مازندرانی مورد تجلیل قرار گرفتند. سارا، کودک مبتلا به سرطان هم از دیگر میهمانان برنامه موسیقی بود. وی به روی سن رفت و گفت:" برای ما یه بیمارستان بزرگ با تخت و ملافه تمیز درست کنین، برای اینکه بیمارستان بسازن ،شماها باید پول بدین".

ابتدا گفت و گوی ما را با حنیف شهمیرزادی- آهنگ‌ساز و سرپرست گروه هزاردستان-بخوانید و در ادامه  خبرهای شب سوم کنسرت از نظرتان می گذرد.

*مازندنومه:در این کنسرت چه قطعاتی را اجرا کردید؟

شهمیرزادی: برنامه موسیقی در دو بخش سنتی در دستگاه چهارگاه و گوشه‌های مختلف این دستگاه و به صورت محلی و مازندرانی اجرا می‌شود.

مازندنومه:چه هنرمندانی در اجرای این برنامه، شما را یاری کردند؟

شهمیرزادی: اصغر رستمی به عنوان خواننده، مجید رئیسیان نوازنده سنتور، رامین جمالی نوازنده سنتور و سنتور آلتو، سینا شکری نوازنده نی، مازیار منصوری و محمدزمان اسماعیلی نوازنده کمانچه، آرش موسوی نوازنده بم‌تار، وریا کریمیان نوازنده دف، رضا حسین زاده نوازنده تمبک، مهدی قلی‌زاده نوازنده نقاره، دهل و کوزه و آزاده تاج‌الدین و نگین اسلامی به عنوان هم‌خوان گروه هزار دستان با ما همکاری کردند.

مازندنومه:گروه موسیقی هزار دستان، فعالیت خود را از چه زمانی آغاز کرد؟

 شهمیرزادی:گروه هزار دستان از سال 63 فعالیت خود را آغاز کرده اما اعضای فعلی این گروه، حدود چهار سال است که مشغول به فعالیت هستند.

مازندنومه: چگونه به فکر اجرای برنامه موسیقی به نفع بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک افتادید؟

شهمیرزادی: اجراهای مختلفی در سراسر استان و جشنواره‌های مختلف خارجی داشتیم و مقام‌های مختلفی هم کسب کردیم و برآن بودیم برنامه‌ای هم در مرکز استان برگزار کنیم.

 وقتی از نحوه فعالیت مجمع خیران ماهک مطلع شدیم، راغب شدیم که بیشتر با مجموعه آشنا شده و بتوانیم قدمی هرچند کوچک برای کودکان این سرزمین برداریم و این افتخاری برای من و گروه موسیقی هزار دستان است.

مازندنومه:سال گذشته، موسیقی مازندران ثبت ملی شد ، این مسئله چه تاثیری در روند فعالیت‌های موسیقی مازندران داشته است؟

شهمیرزادی:موسیقی آیینی، فولکلور و مذهبی بستر و فرم موسیقی مازندران را شکل داده است. استان‌هایی مانند لرستان، کردستان و حتی گیلان در عرصه موسیقی بسیار پیشرفت کرده‌اند، این استان‌ها موسیقی را از حالت محلی گسترش داده و با فرم‌های دیگر موسیقی تلفیق کرده‌اند و در این زمینه موفق هم بوده‌اند.

خرسندیم که موسیقی مازندران هم ثبت ملی شده، این مسئله باعث شده که دیدگاه ها بازتر و توجه‌ها به موسیقی سنتی ما بیشتر شده است.

موسیقی مازندران از گوشه‌ها و نغمات مختلفی تشکیل شده و واقعا ماندگار است و بهتر است اهالی موسیقی استان، بیشتر به موسیقی مازندران بپردازند.

*گروه موسیقی هزاردستان، از ماهک حمایت می‌کند

خواننده گروه موسیقی هزار دستان گفت:‌این گروه موسیقی عضو مجموعه ماهک شده است و از این پس در هر جای ایران و جهان، برنامه موسیقی داشته باشیم از ماهک حمایت می‌کنیم.

 علی‌اصغر رستمی، تصریح کرد:‌ فضای خوبی برای برگزاری برنامه موسیقی در استان وجود دارد و مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در ایجاد این فضا سهیم هستند.

*هر کسی باید یک گوشه از کار را بگیرد

رئیس مرکز ساری‌شناسی هم در حاشیه برگزاری شب سوم کنسرت اظهار داشت:‌ هیچ اشکالی ندارد که افراد با انجام کار خیر، به شهرت برسند.

حسین اسلامی تصریح کرد:‌ خیران تلاش دارند تا بخشی از مشکلات را مرتفع کنند.

 وی با بیان اینکه هر کسی باید یک گوشه از کار را بگیرد، افزود: مردم کار خیر و نیت خیر را تشخیص می‌دهد.

 اسلامی با اشاره به اینکه باید به این مجموعه کمک کرد ولو این کمک و همراهی با تشویق و خداقوت باشد، متذکر شد:‌ مردم کمک‌های خود را به مجمع خیران ماهک، دریغ نکنند.

*ابتدا درمانگاه،سپس بیمارستان

 دبیر مجمع خیران ماهک هم در حاشیه این کنسرت اظهار داشت:‌ تعداد تخت‌های کودکان مبتلا به سرطان بیمارستان بوعلی ساری، از تعداد انگشت‌های یک دست تجاوز نمی‌کرد.

عبدالرضا شهریاری ادامه داد: برآن شدیم تا بیمارستانی برای کودکان مبتلا به سرطان، احداث کنیم که در آن مقطع، مرحوم دکتر شهیدی، زمینی به مساحت دوهزار متر به این مجموعه اهدا کرد.

 وی یادآور شد:‌به دلیل اینکه احداث بیمارستان، زمان‌بر است، تصمیم گرفتیم ابتدا یک درمانگاه در بیمارستان بوعلی احداث کرده و تعداد تخت‌های کودکان مبتلا به سرطان را به 12 تخت افزایش دهیم.

 شهریاری خاطرنشان کرد:‌گودبرداری این بیمارستان انجام شده و با آماده شدن نقشه‌ها، کار اجرایی احداث بیمارستان را آغاز می‌کنیم.

*کمک‌ها صرفا مادی نیست

 نائب رئیس مجمع خیران ماهک با اشاره به اینکه کار فیزیکی این بیمارستان پس از ماه رمضان، آغاز می‌شود، تصریح کرد:‌منتظر آماده شدن نقشه‌های بیمارستان هستیم.

مجتبی کواکبیان در حاشیه برگزاری برنامه موسیقی گروه هزاردستان با اشاره به اینکه مردم از کمک کردن به دیگران به ویژه کودکان، دریغ نمی‌کنند، تصریح کرد:‌ هر فردی با هر توان و شرایطی می‌تواند به این مجموعه کمک کند.

کواکبیان با بیان اینکه کمک‌ها صرفا از دیدگاه مادی نیست، یادآور شد:‌ کمک‌های فکری و فرهنگی مردم را هم در این راستا، پذیرا هستیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران بیمارستان محک تهران، از مازندران مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد:‌ با احداث بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک، راه را هموار کرده و کودکان مبتلا به سرطان در استان، درمان می‌شوند.

کواکبیان با بیان اینکه این مرکز به عنوان دومین مرکز فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان در سطح کشور، احداث می‌شود، گفت:‌ استان‌های شمالی از امکانات این بیمارستان، بهره‌مند می‌شوند.

 نائب رئیس مجمع خیران ماهک با اشاره به اینکه کار فیزیکی این بیمارستان، پس از ماه رمضان، آغاز می‌شود، تصریح کرد:‌منتظر آماده شدن نقشه‌های بیمارستان هستیم.

گفتنی است‌گروه موسیقی هزار دستان، به مدت سه شب ، برنامه موسیقی در دو بخش سنتی و محلی مازندرانی را در ساری اجرا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به همراه معاون امور مالی و رئیس حراست و همچنین روسای ادارات ارشاد شهرستان ساری و آمل در شب آخر کنسرت حضور یافتند.